۱۰ رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی شنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
۱۰ رستوران محلی فوق العاده در کیوتو را بشناسید

کیوتو از بزرگ‌ترین شهرهای ژاپن است که با رستوران‌های محلی متعددی نظیر رستوران سو، چیهانا، هافو، هاتاکاکو و... می‌تواند اوقات به یادماندنی را برای هر گردشگری رقم بزند.

کیوتو، شهر هزار معبد، بیش از هزار سال قبل پایتخت ژاپن بود. با غذا خوردن در رستوران‌های کیوتو می‌توانید با میراث فرهنگی معرکه‌ی این شهر آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ رستوران ژاپنی اصیل در کیوتو آشنا شوید.

۱سو

رستوران های کیوتو

در رستوران «سو» (Sou) می‌توانید یک تجربه غذایی عالی داشته باشید. با اینکه این رستوران در محله شلوغ جیون» (Gion) قرار دارد، از ازدحام جمعیت و سر و صدا خبری نیست. این رستوران شیک و راحت به شما غذاهای باکیفیتی پیشکش می‌کند که معروف‌ترین آن، «Wagyu A۵» است. در ژاپن، فقط گوشتی با بالاترین کیفیت می‌تواند درجه‌بندی A۵ پیدا کند. سرآشپز و مالک رستوران سو در پخت این غذای ژاپنی واقعا هنرمند و ماهر است.

۲چیهانا

رستوران های کیوتو

یکی دیگر از رستوران‌های منطقه جیون، رستوران «چیهانا» (Chihana) است که سال تاسیس آن به ۱۹۴۶ برمی‌گردد و مقصدی عالی برای تجربه غذاهای ژاپنی به حساب می‌آید. «موتو ناگاتا» (Motoo Nagata) موسس این رستوران است و در حال حاضر مسئولیت مدیریت آن بر عهده پسرش است. این رستوران جمع و جور و کوچک در خیابانی فرعی در یکی از شلوغ‌ترین محله‌های کیوتو پنهان شده است.

«کایسکی» (Kaiseki) غذای مخصوص این رستوران است که یک غذای باکلاس ژاپنی محسوب می‌شود. با نگاهی به منوی آن می‌توان فهمید که سرآشپزی خلاق دارد، چرا که هر وعده غذا خوشمزه‌تر از دیگری است. مایه فخر این رستوران است که از مرغوب‌ترین مواد اولیه و لوازم آشپزی برای تهیه غذاهای خوشمزه و ساده استفاده می‌کند. غذاها معمولاً روی یک تخته چوب صیقل نخورده سرو می‌شود که زیبایی غذا را دو چندان می‌کند.

۳هافو

رستوران های کیوتو

رستوران «هافو» (Hafuu) در یکی از بهترین مناطق توکیو قرار دارد که سنت غذای ژاپنی را با فضایی مدرن تلفیق کرده است. در این رستوران، استیک‌ واگیو (wagyu) با غذاهای دریایی تازه ترکیب شده و یک تجربه به یادماندنی را به شما هدیه می‌دهد. شهرت استیک واگیو به خاطر طعم خوش کره و تردی آن است. این منطقه یکی از معدود مناطقی است که همچنان گاوها امکان چرای آزادانه را دارند و در نتیجه گوشت آن‌ها در دنیا جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. اگر عاشق غذاهای گوشتی هستید، این رستوران را از دست ندهید.

۴سفرا بار ساتوناکا

رستوران های کیوتو

رستوران «سفرا بار ساتوناکا» (Sfera Bar Satonaka) به لطف وجود مالک آن یعنی «میچیتو ساتوناکا» (Michito Satonaka) ترکیب‌های فوق‌العاده‌ای را به مشتریان خود ارائه می‌کند. خدمات بی‌عیب و نقص، منوی نوشیدنی‌های فوق‌العاده با طیف وسیعی از نوآوری، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. دکوراسیون زیبا و مدرن، دیوارهای سیاه و بخش‌های چوبی معرکه از جذابیت‌های این رستوران به حساب می‌آید.

۵. هاتاکاکو

رستوران های کیوتو

رستوران «هاتاکاکو» (Hatakaku) فقط چند قدم با کاخ امپراطوری فاصله دارد و اختراع یکی از غذاهای اصلی روستایی ژاپن به این رستوران برمی‌گردد. غذای سنتی «بوتان نابه» (Botan nabe) با گوشت گراز تهیه می‌شود و طرفداران زیادی در کل کشور ژاپن دارد. بیش از ۱۰۰ سال قبل، این غذا را مالک سابق این رستوران اختراع کرد.

این غذا طبق همان دستور آشپزی اصیل خود تهیه می‌شود و مهمانان می‌توانند دور یک اجاق سنتی ژاپنی بنشینند و غذا را میل کنند. برش‌های گوشت گراز به شکل یک گل چیده شده و بشقاب غذای منحصربه‌فردی را به شما هدیه می‌کند. در صورتی که در طول فصل زمستان به کیوتو سفر می‌کنید، حتما به این رستوران سر بزنید.

۶نیشیکی وارایی

رستوران های کیوتو

بازار «نیشیکی» (Nishiki)، خیابان باریکی است که بیش از ۱۰۰ رستوران و غرفه‌ی اغذیه فروشی در آن مشغول به کار هستند. در این محل می‌توانید انواع غذاهای کیوتو را امتحان کنید. یکی از بهترین رستوران‌های این محل، رستوران کوچک «نیشیکی وارایی» (Nishiki Warai) است که بهترین «اوکونومیاکی» (okonomiyaki)‌ کیوتو را سرو می‌کند. این غذای سنتی، یک پنکک ژاپنی است که مستقیما روی میز غذا تهیه می‌شود و شما می‌توانید آن را با انواع سس‌ها میل کنید. با این حال اکثر مردم این رستوران را با «یاکی-سوبا» (Yaki-soba) می‌شناسند که نودل سرخ شده است.

۷کاگیزن

رستوران های کیوتو

در میان رستوران‌های بین‌المللی و کافی شاپ‌هایی که در منطقه جیون قرار دارند، «کاگیزن» (Kagizen) تجربه یک چایخانه سنتی ژاپنی را به شما هدیه می‌دهد. «واگاشی» (Wagashi)، شیرینی سنتی ژاپنی است که معمولا با چای سرو می‌شود و یکی از پیشنهادهای خاص این رستوران محسوب می‌شود. کیک برنجی که با خمیر لوبیای قرمز یا سفید پر شده نیز ارزش امتحان را دارد.

طرز تهیه چای بر اساس یک دستور سنتی انجام می‌شود و طعم و عطر فوق‌العاده‌ای دارد. این چایخانه دلپذیر به واسطه‌ی شیرین‌های خوشمزه و چای و همینطور فضای آرام‌بخشی که دارد، طرفداران زیادی بین مردم توکیو پیدا کرده است. برای اینکه چای ژاپنی را تجربه کنید، کاگیزن را در لیست خود قرار دهید.

۸سوبیمی-توریتو

رستوران های کیوتو

«یاکیتوری» (Yakitori) یکی از غذاهای اصلی در میان غذاهای سنتی ژاپنی به شمار می‌رود که در واقع مرغ کبابی است و به دلیل سهولت تهیه آن، در بسیاری از رستوران‌ها طبخ می‌شود. رستوران «سوبیمی-توریتو» (Sumibi-Torito) این غذا را به نوعی دیگر سرو می‌کند، در واقع مدل سنتی آن را به یک غذای باکلاس تبدیل کرده است.

مالک این رستوران هر هفته به مزرعه‌ی پرورش مرغ در نزدیکی منطقه‌ی کوهستانی می‌رود و بهترین مرغ‌ها را با وسواس زیاد انتخاب می‌کند. اما رمز خوشمزگی این غذا در روش پخت آن است. اجاق‌های کباب‌ زیبایی در این محل وجود دارد و هر وعده غذایی روی آتش زغال طبخ می‌شود تا گوشت، آب خود را از دست نداده و خوش طعم باقی بماند.

۹تمپورا فروشی یوشیکاوا

رستوران های کیوتو

«تمپورا فروشی یوشیکاوا» (Yoshikawa Tempura Inn) در گذشته چایخانه بود و امروز به‌عنوان تمپورا فروشی و یک هتل معرکه به مشتریان خدمات می‌دهد. دکوراسیون ساده و باشکوه آن شامل مبلمان سنتی ژاپنی، آثار هنری، تشک‌های عالی و میزهای چوبی می‌شود. در واقع وقتی به این محل وارد می‌شوید، احساس می‌کنید که به زمان‌های گذشته کیوتو قدم گذاشته‌اید. تمامی غذاها از کیفیت عالی برخوردارند و به شکل زیبایی چیدمان شده‌اند. انواع و اقسام سوشی، تمپورا و غذاهای خوشمزه ژاپنی را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید. البته اگر علاقه‌ای به سوشی ندارید، اردک سوخاری پیشنهاد سرآشپز به شما خواهد بود.

۱۰ایپودو رامن

رستوران های کیوتو

رامِن یک سوپ نودل ژاپنی است که با ماهی یا گوشت و انواع سبزیجات و سس‌ها سرو می‌شود. رستوران «ایپودو رامن» (Ippudo Ramen) یکی از بهترین رستوران‌های رامن در توکیو است. کیفیت و سادگی این غذا باعث شده، این رستوران گسترش یابد و شعبه‌های دیگری در نیویورک، هنگ کنگ، سیدنی و تایوان هم دارد. «کاراکا من» (Karaka Men) یکی از رامن‌های خاص این رستوران است که با ترکیبی از ادویه‌های آتشین، قارچ، کلم، پیاز و... سرو می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه