راه اندازی مجتمع اسکی جهانی در استان جی لین چین

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان پنجشنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
راه اندازی مجتمع اسکی جهانی در استان جی لین چین

استان جی لین برای ساخت نخستین مجتمع اسکی در سطح جهانی دست به کار می‌شود.

شهر بایشان در استان جی لین چین در شمال شرقی چین، با توجه به منابع برف و یخی منحصربه‌فرد آن، قصد دارد با استفاده از ساخت یک مجتمع اسکی در سطح جهان، یک مقصد جهانی گردشگری برف و یخ راه‌اندازی کنند.

پیست اسکی چین

شهر بایشان، در ۴۱ تا ۴۲ درجه شمال عرض جغرافیایی، یک کمربند گردشگری شناخته شده طلایی، در منطقه مرکزی کوه‌های معروف چانگبی و اولین منطقه گردشگری جنگلی کامل در چین است که میزان پوشش جنگل آن ۸۴٫۱ درصد است.

 این منطقه، با توجه به آب و هوای موزون قاره‌ای و معتدل شمالی، دوره‌ی برفی ۹۰ تا ۱۲۰ روزه و میانگین بارش برف سالانه ۴۰۰ میلی‌متری را دارا است. زمستان طولانی و بارش برف فراوان این شهر را به شهر درجه اول اسکی تبدیل کرده است و شرایطی مشابه با شرایط آلپ را دارا است.

کوه‌های چانگبی به ساخت خانه‌های متعدد و هتل‌های چند ستاره و امکانات اسکی حرفه‌ای می‌پردازند. در حال حاضر دو استراحتگاه اسکی جهانی با هتل‌های بزرگ وجود دارد و این منطقه را به یک قطب صنعتی تبدیل کرده است.

این منطقه در تعطیلات بین‌المللی از سال ۲۰۱۲ تاکنون یک میلیون گردشگر اسکی را دریافت کرده است که روزانه بیش از ۶۰۰۰ نفر بازدیدکننده داشته است. چانگبیاشان لونگن با سرمایه‌گذاری ۱۱٫۲ میلیارد یوان، در طول اولین فصل برفی پس از باز شدن در ماه دسامبر ۲۰۱۶، ۳۰٬۰۰۰ گردشگر را جذب کرده است. امسال، شهر بایشان در ۴۴ پروژه توریستی بیش از ۶۰ میلیارد یوان سرمایه‌گذاری کرده است و در ۱۵ پروژه آن بیش از یک میلیارد یوان سرمایه‌گذاری کرده است.

علاوه بر برف و یخ، Baishan دارای چشمه‌های آب گرم، شبنم‌های زیبا، جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم منحصربه‌فردی است. کیفیت آب چشمه‌های آب آن بسیار بالاتر از استانداردهای بهداشت جهانی است.

پارک ملی جنگل Lushui، روستای برفی Songling در Linjiang و Jinjiang به دلیل فرهنگ منحصربه‌فرد مردم آن و غذاهای سنتی محل جذب گردشگران جهانی است. فعالیت‌هایی مانند، شکار و دیگر سرگرمی‌های زمستانی در این منطقه امکان‌پذیر است.

با توجه به منطقه برفی، ورزشی و فرهنگی باشیان، دولت قصد دارد تا جایگاه‌های اسکی آن را به بیش از ۲۰ جایگاه تبدیل کنند و قصد دارد یک مجتمع اسکی با بیش از ۱۰۰ هکتار وسعت همراه با یک پیست اسکی داخلی و ۵۰ پیست اسکی خارجی در سطوح مختلف بنا کند. همچنین به دنبال راه‌اندازی ۱۲ شهر توریستی برف و یخ با بیش از ۳۰٬۰۰۰ تخت در سه سال آینده هستند. هدف آن‌ها جذب سه میلیون گردشگر در هر سال است.

این شهر همچنین به طور فعال زیرساخت‌های حمل و نقلی خود را گسترش می‌دهد. این زیر ساخت شامل ۵ بزرگراه، دو خط ریلی سریع و سه فرودگاه است.

فرودگاه بین‌المللی Changbaishan از زمان افتتاحیه سال ۲۰۰۸، مسیرهای هوایی خود را با بیش از ۲۰ شهر از جمله پکن، تیانجین، شانگهای، گوانگژو و شنژن راه‌اندازی کرده است. ساخت و ساز فرودگاه در شهرستان چانگبی نیز آغاز شده است. انتظار می‌رود که قطارهای سریع تا سال ۲۰۲۱ وارد سرویس شوند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه