دستاوردهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال ۲۰۱۷

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
دستاوردهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال ۲۰۱۷

قطر ایرویز موفقیت‌های گسترده خود را در سراسر جهان در سال ۲۰۱۷ جشن می‌گیرد.

حامل ملی دولت قطر در سال ۲۰۱۷ دوباره به دستاوردهای چشمگیری دست یافت. گسترش مسیرهای جدید، افزایش کلاس‌های بیزنسی خود و برنده جایزه کلاس‌های بیزنسی جدید و همچنین نوآوری جدید Qsuite از جمله این دستاوردها است. قطر ایرلاینز در پایان این سال در حالی که در ۲۰ سالگی به سر می‌برد، یک سال موفق از رشد عظیم، گسترش شبکه و تعداد قابل‌توجهی جایزه را جشن می‌گیرد.

قطر ایرویز

با وجود یک محیط منطقه‌ای پرچالش، شرکت هواپیمایی در طول سال ۲۰۱۷ فراتر از انتظارات خود ظاهر شد، مسیرهای جدید را تسریع کرد، فرکانس‌های دوگانه و مقصدهای جدید را راه‌اندازی کرد و برنده جایزه صندلی جدید کسب و کار Ksuite شد.

در زمانی که بسیاری از خطوط هوایی هواپیماهای مسافربری کم‌رنگ شده بودند، قطر ایرلاینز همچنان به رشد خود ادامه داد و این را برای جهان به نمایش گذاشت، جایزه‌های آن را به دست آورد، کابین بهترین کلاس، غذا، سرگرمی در پرواز، مجله، سالن‌ها و غیره را ارائه کرد.

آقای اکبر آل بیکر، مدیر اجرایی گروه هواپیمایی قطر، گفت:

این سال، بیستمین سالگرد ما به‌عنوان یک شرکت هواپیمایی است و برای ما اهمیت خاص و ویژه‌ای دارد. همان طور که ما در مورد دستاوردهایمان گزارش ارائه می‌کنیم، ما خود را نسبت به ارائه خدمات برتر در آسمان متعهد می‌دانیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که تعطیلات و سفرهای تفریحی مسافران ما از لحظه‌ای که به یک هواپیمای ما می‌آیند شروع می‌شود. ما همچنان متعهد هستیم که شبکه جهانی خود را گسترش دهیم و مسافران‌مان را در هر نقطه از جهان که می‌خواهند بروند همراهی کنیم.

پس از بیست سال خدمات، ما قول می‌دهیم که هرگز روی دستاوردهایمان تمرکز نکنیم، بلکه بر اینکه چگونه می‌توانیم به نوآوری ادامه دهیم تمرکز می‌کنیم و صرف‌نظر از اینکه مسافران‌مان چه کلاس مسافری را انتخاب کرده‌اند، تجربه‌ای پنج ستاره را برای هر یک از مسافران‌مان رقم بزنیم.

در برابر انسدادهای غیرقانونی علیه دولت قطر، ما بیشتر ازهر زمان دیگری متعهد به سوار کردن مسافران در هواپیماهای خود هستیم و آن‌ها را به هر جایی که می‌خواهند می‌بریم.

گسترش مسیر

قطر ایرویز

یکی از سریع‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در حال رشد جهان، قطر ایرلاینز، ۱۱ مقصد هیجان‌انگیز جدید را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد، از جمله اوکلند، نیوزیلند - طولانی‌ترین پرواز تجاری در جهان - نیس، فرانسه، دوبلین، ایرلند، اسکوپی، سوهار، عمان، کیف، اوکراین، پراگ، جمهوری چک، سارایوو، بوسنی و هرزگوین، آدانا، ترکیه، چیانگ مای، تایلند و سن پترزبورگ، روسیه.علاوه بر راه‌اندازی پرواز به چیانگ مای زیبا، مقصد چهارم آن در تایلند، خطوط هوایی همچنین یک خدمات پنج گانه غیرمتوقف روزانه را به بانکوک معرفی کرد و همچنین خدمات روزانه به کرابی را ارائه می‌دهد. در ماه ژانویه ۲۰۱۸، این خطوط هوایی، سرویس پاتایا، مقصد پنجم تایلند را آغاز خواهد کرد.

قطر ایرویز همچنین یک سرویس روزانه مستقیم به هانوی اضافه خواهد کرد، خدمات روزانه هوشی‌مین از سه پرواز در هفته به ۱۰ پرواز، از اول ژانویه ۲۰۱۸ افزایش می‌یابد.

این شرکت هواپیمای A380 فوق‌العاده‌ای را به مقصد ملبورن معرفی کرده و به‌زودی در مسیر پرت آن را معرفی می‌کند و در سال ۲۰۱۸ با راه‌اندازی خطوط هوایی کانبرا ظرفیت پروازها در استرالیا را افزایش می‌دهد. قطر ایرلاینز همچنین باافتخار اولین شرکت هواپیمایی بود که دو بار در روز با ایرباس A350 پیشرفته به مالدیو پرواز می‌کرد.

Qatar Airways همچنین فرکانس پروازهای خود را به تعدادی از نقاط در اروپای شرقی، نوردیکس و روسیه دو برابر کرد و پس از مدت کوتاهی از راه‌اندازی مسیرهای جدید خود، با افزایش قابل‌توجهی در تقاضای مسافر به مقصد محبوب ورشو، هلسینکی و مسکو، پراگ و کیو روبه‌رو شد.

Qsuite

قطر ایرویز

Qatar Airways باافتخار کلاس جدید بیزنسی  Qsuite (تجربه آوردن فرست کلاس به کابین بیزنس)، در ITB برلین در مارس ۲۰۱۷ افتتاح کرد و تحسین جهانی را برانگیخت. اولین هواپیما که به‌طور کامل در آن Qsuite نصب شده بود در تابستان در مسیر دوحه-لندن راه‌اندازی شد و به‌زودی در پاریس و اخیرا در نیویورک به پیروی از واشنگتن اجرا می‌شود.

قطر ایرویز

Qsuite، یک محصول ثبت شده Qatar Airways، جوایز فراوانی را برای ارائه اولین تخت دو نفره در کلاس کسب و کار دریافت کرد. پانل‌های قابل تنظیم و مانیتورهای تلویزیون متحرک اجازه می‌دهد همکاران، دوستان و خانواده‌ها با یکدیگر سفر کنند و فضای خود را به یک مجموعه خصوصی تبدیل کنند، به‌طوری که آن‌ها بتوانند با هم کار کنند، شام را با هم بخورند.

برنده جوایز

قطر ایرویز در سال ۲۰۱۷ با کسب جایزه‌های متعدد به رکوردشکنی پرداخت. شرکت هواپیمایی ادعا می‌کند در این سال جایزه‌های جهانی بیشتری نسبت به گذشته داشته است. حامل ملی قطر از ماه ژانویه بیش از ۵۰ جوایز فردی را در مقیاس چندگانه دریافت کرده و این نشان از تعهد مداوم خود به انتظارات مسافران با رویکرد نوآورانه، توسعه محصول و تعهد به تجربه مشتری است.

قطر ایرویز

شرکت هواپیمایی امسال، جایزه معتبر خطوط هوایی سال ۲۰۱۷ که توسط سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی Skytrax اهدا می‌شود را دریافت کرد. قطر ایرباس در سال ۲۰۱۰ در پاریس در ماه ژوئن در مراسم جایزه Skytrax،  به‌عنوان «بهترین کلاس کسب و کار در جهان»، «بهترین هواپیمایی در خاورمیانه» و «بهترین کلاس هواپیما در کلاس جهانی» انتخاب شد.

به‌طور مشخص، رئیس اجرایی گروه هواپیمایی قطر، معاون او آقای اکبر آل بیکر، ماه گذشته جایزه صنعت هواپیما CAPA را اخذ کرد که این رهبری نوآورانه او در گسترش صنعت هوایی را نشان می‌دهد.

آقای آل بیکر همچنین به‌عنوان  رئیس هیئت مدیره انجمن معتبر صنعت حمل و نقل هوایی بین‌المللی (IATA) که در ماه ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شد، انتخاب شد. یک دوره یک ساله چرخشی در پایان نشست عمومی سال ۲۰۱۸ یاتا (AGM) در سیدنی آغاز خواهد شد و تا پایان مجمع عمومی سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت.

توسعه ناوگان

قطر ایرباس ۱۹ فروند هواپیما جدید را در سال ۲۰۱۷ تحویل داد و مجموع ناوگان خود را به ۲۱۲ هواپیما رساند. این شرکت هواپیمایی اخیراً ۵۰ فروند هواپیمای ایرباس A320neo (پیکربندی کابین فلکس ایرباس)، سفارش داده است که در اوایل ماه در حضور امیر قطر و رئیس‌جمهوری فرانسه آقای امانوئل مکرون، امضا شده است.

قطر ایرلاینز همچنان به ایجاد مشارکت قوی در سراسر جهان و تعهد خود به ایجاد روابط پایدار با شرکای جهانی ادامه داد. شركت هواپيمايی تعهد خود را نسبت به ايتاليا افزايش داد و ۴۹ درصد از سهام شركت AQA Holding، شركت مادری جديد مريديانا (Meridiana) را دريافت كرد.

در ماه ژوئن، Qatar Airways نتایج سالانه خود را برای سال مالی ۲۰۱۷ منتشر کرد که نشان از افزایش قابل‌توجه سود سالانه ۲۱٫۷ درصدی است. نتایج همچنین افزایش درآمد سالانه ۱۰٫۴ درصدی را نشان می‌دهد.

فعالیت های اجتماعی و حمایت های مالی

قطر ایرویز

مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان بخش مهمی از ارزش‌های شرکت هوایی قطر در سال ۲۰۱۷ باقی مانده است. این شرکت هواپیمایی قرار داد خود را با Orbis UK برای مدت سه سال تمدید کرد. این شرکت هواپیمایی از سال ۲۰۱۲ تاکنون حامی Orbis و برنامه‌های پیشگیری از نابینایی بوده است. قطر ایرویز همچنان طرفدار افتخاری برنامه آموزشی کودکان است و کمک می‌کند تا آموزش‌های ابتدایی را به میلیون‌ها کودک بدون مدرسه در سطح جهانی برساند.

قطر ایرویز همچنین  تا سال ۲۰۲۲ رسماً به‌عنوان  شریک هواپیمایی فیفا، اعلام شد. رویدادهای آینده که توسط Qatar Airways حمایت می‌شود: شامل جام جهانی 2018 در روسیه، جام جهانی باشگاه FIFA، جام جهانی زنان FIFA و جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر خواهد بود.

به‌عنوان یک شریک رسمی فیفا، Qatar Airways حقوق و مزایای بازاریابی و برندسازی در دو جام جهانی دیگر را در اختیار خواهد داشت. این شرکت همچنین در مسابقات مانند جام جهانی FIFA U-20، جام جهانی فوتسال فیفا و جام جهانی FIFA Interactive و بزرگ‌ترین مسابقات بازی آنلاین در جهان، حضور خواهد داشت.

قطر ایرلاینز همچنین به در خواست مسافرانی که به‌دنبال پرورش حیوانات خانگی خود در سراسر جهان هستند با کاهش قیمت تا پایین‌ترین نرخ‌ها در دوحه و خارج از آن پاسخ داد. قطر ایرلاینز تنها شرکت هواپیمایی است که حیوانات خانگی را طبق قوانین حمل حیوانات با هواپیما به‌عنوان بار اضافی به قطر و از قطر حمل می‌کند، شرکت هواپیمایی به میزان قابل‌توجهی هزینه سفر با حیوان خانگی را کاهش می‌دهد.

کارهای آینده

Qatar Airways با هیجان تا سال ۲۰۱۸ پیش می‌رود، زمانی که چندین مقصد جدید هیجان‌انگیز از جمله Penang، مالزی را راه‌اندازی می‌کند. بالاترین استانداردهای برتری، استقامت و تعهد به نوآوری ارزش‌هایی است که Qatar Airways را به‌عنوان بهترین هواپیمای جهان در سال ۲۰۱۷ نام‌گذاری کرده است و این افتخارات همراه او تا ۲۰۱۸ خواهد ماند.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه