با انتخاب این مشاغل، به اقصی نقاط دنیا سفر کنید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
با انتخاب این مشاغل، به اقصی نقاط دنیا سفر کنید

شغل‌های مختلفی در دنیا وجود دارد، مانند مهماندار هواپیما، راهنمای تور، مترجم، تکنسین گروه موسیقی و غیره که می‌تواند افراد عاشق سفر را به رویایشان برساند.

برای برخی از افراد، سفر کردن و ماجراجویی از لذت‌هایی است که برای آن روزشماری می‌کنند؛ اگر رویای شغلی را دارید که به شما امکان سفر بدهد، می‌توانید با خواندن این مقاله با مشاغلی آشنا شوید که رویای شما را تحقق می‌بخشند.

مهماندار هواپیما

سفر خارجی

مهماندار هواپیما می‌تواند به نقاط مختلف دنیا سفر کند؛ هرچند مهمانداران مسیرهای کوتاه، به‌ندرت فرودگاه مقصد را ترک می‌کنند. با این حال اگر عاشق دیدن نقاط عجیب و غریب دنیا هستید، می‌توانید به ایرلاین‌های بزرگی درخواست کار بدهید که به مسافت‌های دور پرواز دارند. چند روز خوش‌گذرانی در سواحل تایلند یا گشت‌وگذار در هنگ کنگ را به‌عنوان پاداش به خدمه می‌دهند، اما این همه ماجرا نیست و مزایای فوق‌العاده دیگری برای مسافرت به شما خواهند داد که گاهی اوقات اعضای خانواده‌تان را نیز شامل می‌شود. تبلیغات پذیرش مهماندار معمولا توسط خود ایرلاین‌ها اعلام می‌شود که با ۶ هفته آموزش همراه است.

راهنمای تور

سفر خارجی

راهنمای تور نیز یکی از همان مشاغلی است که به شما فرصت دیدن دنیا را می‌دهد. برای این شغل علاوه بر صبر و اشتیاق باید مهارت مدیریتی قوی و کوهی از تجربه سفر داشته باشید. مهارت‌های مکانیکی، کمک‌های اولیه، یک زبان خارجی، تا حدودی جغرافیا یا تاریخ هنر و احتمالا گواهینامه رانندگی از ملزومات یک راهنمای تور محسوب می‌شود. مهم‌تر از همه این‌ها، روحیه مثبت و اعتماد به نفس، رییس‌ و تیم حمایتی هستند که هزاران کیلومتر با شما فاصله دارند و باید ۲۴ ساعت کل ایام هفته در دسترس باشید. اکثر شرکت‌ها برای مشاغل مورد نیاز خود نظیر راهنمای تور تبلیغ می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی

سفر خارجی

آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان یک زبان خارجی عملا به شما اجازه می‌دهد در هر نقطه‌ای از دنیا کار کنید. علاوه بر اینکه درآمد خوبی دارد، اکثرا با پرواز و هتل همراه است. در ضمن می‌توانید تعداد زیادی از افراد محلی را ببینید و با فرهنگ آن‌ها آشنا شوید. قرارداد این کار معمولا حداقل چند ماه تا یک سال یا بیشتر است و مدرک لازم برای آموزش زبان انگلیسی (TEFL) را باید داشته باشید، هر چند مدرک « CELTA» اغلب ارجحیت دارد.

مترجم

سفر خارجی

در صورتیکه حداقل به دو زبان خارجی تسلط کافی دارید، با شغل مترجمی می‌توانید به نقاط مختلف دنیا سفر کنید. در جلسات سیاسی و تجاری، مجامع و کنفرانس‌های بین‌المللی، دادگاه و بیمارستان، اردوگاه پناهندگان و شرکت‌های چند ملیتی به وجود مترجم نیاز است. با اینکه عملا در یک مکان به سر خواهید برد، اما با قراردادهای کوتاه مدت می‌توانید به کشورها دیگر سفر کنید. علاوه بر مدرک زبان و مهارت ترجمه، باید دانش تخصصی در مورد علم، سیاست، قانون یا اقتصاد داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت موسسه ترجمه (iti.org.uk)، انجمن مترجمان آمریکا (atanet.org) یا موسسه استرالیایی ترجمه (aiti.edu.au) مراجعه کنید.

خدمه کشتی کروز

سفر خارجی

کروزهای لاکچری به شغل‌های مختلفی از آشپز و نظافتچی گرفته تا خدمه مهدکودک، نوازنده و درمانگرهای زیبایی نیاز دارند. اگر مدرک معتبری دارید و در زمینه خدمات مشتری یا مهمان‌نوازی تجربه دارید، به‌راحتی می‌توانید از این راه کسب درآمد کرده و به نقاط مختلف سفر کنید. بسیاری از شرکت‌ها برای مشاغل مورد نیاز آگهی می‌دهند یا می‌توانید به سایت cruiseshipjob.com یا allcruisejobs.com سر بزنید.

تکنسین گروه موسیقی

سفر خارجی

همکاری با نوازندگان سیار به‌عنوان تکنسین نور یا صدا نیز برای خیلی از افراد جالب است. در صورتی که بتوانید با هنرمندان مطرح و معروف کار کنید، قطعا فرصت ایدئال سفر به شهرهای مختلف دنیا نصیب‌تان خواهد شد، هر چند که مجبور می‌شوید زمان زیادی را در مسیر یا جاده بگذرانید و زمان زیادی برای دیدن نقاط دیدنی ندارید. دوره‌های آموزشی تکنسین نور یا صدا بین یک تا سه سال طول می‌کشد، اما شما به تجربه زیادی برای این کار نیاز دارید.

عکاس

سفر خارجی

کسب درآمد برای عکاسان خبرنگاری، عکاسان منظره و مسافری ساده نیست و تضمینی برای میزان پول آن وجود ندارد؛ اما آن‌ها برخی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین مکان‌های دنیا را مشاهده کرده و هم‌زمان کار خود را نیز انجام می‌دهند. گزینه‌های سفر بی‌حد و حصر هستند و بسیاری از عکاسان علاوه بر انجام ماموریت‌شان، پروژه‌های خودشان را نیز دنبال می‌کنند. اخذ مدرک عکاسی، سه سال زمان می‌برد، هرچند هیچ چیز به‌اندازه دید خوب و مهارت قابل‌توجه برای این شغل حائز اهمیت نیست. سایت‌های journalismdegree.com و  photojournalism-career اطلاعات بیشتری را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهند.

درمانگر زیبایی

سفر خارجی

درخواست برای درمان زیبایی یک امر جهانی است و زنان به‌خصوص در جوامع مهاجر، دوست دارند توسط شخصی تحت درمان قرار بگیرند که به زبان آن‌ها صحبت می‌کند و درخواست آن‌ها را به‌خوبی بفهمد. فرصت‌های شغلی متعددی برای درمانگر زیبایی وجود دارد از دهلی تا دبی گرفته و حتی کشتی‌های لوکس و روستاهایی در سراسر دنیا این خدمات را ارائه می‌کنند. شما به مدرک معتبر و تجربه نیاز دارید. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سایت hairandbeautyjobs.com پیدا کنید.

دستیار مجازی

سفر خارجی

دستیار مجازی به‌عنوان یک فریلنسر در خانه مشغول به کار می‌شود و کار ادمین در مشاغل کوچک را بر عهده دارد. با یک خط تلفن و اینترنت می‌توانید در هر جای دنیا کار کنید. برای این شغل به ۵ سال تجربه کار در نقش مدیریت ارشد یک محیط اداری نیاز دارید. در شرکت‌های مختلفی می‌توانید این تجربه را به دست آورید. اما اگر قصد سفر دارید، بهتر است شرایط کار در شهر یا کشور مقصد خود را بررسی کنید.

مربی اسکی یا غواصی

سفر خارجی

افراد عاشق اسکی و غواصی می‌توانند با آموزش این حرفه به رویای خود برسند. برای این شغل نیاز به مدرک سطح دو (۱۵ روز کار کلاسی و ۷۰ ساعت تجربه عملی) از انجمن بریتیش مربیان ورزش‌های برفی (basi.org.uk) نیاز دارید تا آن را به‌صورت بین‌المللی آموزش ببینید.

کار در مزرعه ارگانیک

سفر خارجی

در صورتیکه به کشاورزی ارگانیک (WWOOF) علاقه دارید و دوست دارید تقریبا ۴ تا ۶ ساعت در روز را به‌صورت داوطلبانه به این کار اختصاص دهید، باید بدانید که در مقابل غذا، جای خواب و تجربه زندگی محلی دریافت خواهید کرد. مزرعه‌های زیادی از این دست در سراسر دنیا وجود دارد، مانند مزارع موز در کاستاریکا، مزارع برنج در چین و حتی روستایی در سوئد که جزو مزارع ارگانیک هستند. سایت wwoof.net  می‌تواند اطلاعات بیشتری را به شما ارائه کند.

کارهای بشردوستانه

سفر خارجی

اساسا انتقال مهارت متخصصان حرفه‌ای به خارج کار دشواری است، اما سازمان‌های بین‌المللی کمک‌رسان همیشه به‌دنبال کارکنان واجد شرایط برای اجرای عملیات‌هایشان در کشورهای در حال توسعه یا دچار فاجعه است. پزشکان بدون مرز افرادی نظیر متخصصان تغذیه، داروسازان، دانشمندان علوم زیست پزشکی، متخصصان منابع انسانی و نیز طیف گسترده‌ای از کارکنان پزشکی را به این موضوع اختصاص می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه