راهنمای خرید در مالدیو

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
راهنمای خرید در مالدیو

خرید در مالدیو، با وجود بازارچه‌ها و فروشگاه‌های سوغات، یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربیات شما در سفر به این کشور زیبا خواهد بود.

مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت‌انگیز، مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند است.

مالدیو یکی از مقصدهای محبوب گردشگری است، به همین دلیل بازارچه‌ها و فروشگاه‌های زیادی دارد که از آن‌ها می‌توانید سوغات و سایر کالاهای مورد نیازتان را بخرید. با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم، می‌توانید خریدی راحت‌تر را در مالدیو تجربه کنید.

خرید سوغات در مالدیو

راهنمای خرید در مالدیو

قبلا در مقاله‌ای، سوغاتی مالدیو را معرفی کردیم. اگر دوست دارید این سوغاتی‌های زیبا را برای دوستان و نزدیکان خود بخرید، به بازارهای محلی سر بزنید. این بازارهای محلی فرصتی عالی برای آشنا شدن با فرهنگ بومی است. در این بازارها می‌توانید با اهالی شهر رابطه‌ی دوستانه برقرار کنید و سبک زندگی آن‌ها را از نزدیک لمس کنید. علاوه بر این، می‌توانید سوغاتی‌ها را با قیمت مناسب و مستقیما از هنرمندان بومی خریداری کنید. با این کار، کمک زیادی به رونق اقتصادی و توسعه‌ی صنایع دستی مالدیو خواهید کرد.

اگر دوست ندارید در بازارهای شلوغ قدم بزنید و غرفه‌ها را بگردید، می‌توانید از فروشگاه‌های مخصوص هدیه و سوغات خرید کنید. این فروشگاه‌ها در اطراف مناطق توریستی و حتی در فرودگاه وجود دارند و اگر در دقیقه‌ی نود خواستید سوغات بخرید می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

خرید ارزان در مالدیو

راهنمای خرید در مالدیو

مرکز خرید Agora یکی از مراکز خرید مهم شهر است که نباید آن را از دست بدهید؛ از آنجایی که اینجا در مرکز شهر قرار دارد، به‌راحتی قابل دسترسی است. در این مجموعه‌ی تجاری هر محصولی که فکر کنید پیدا می‌شود؛ از وسایل الکترونیکی گرفته تا غذاهای محلی و لوازم‌خانگی. افرادی که به این مرکز خرید سر می‌زنند و زیاد از آن خرید می‌کنند، کسانی هستند که دنبال خرید اجناس با قیمت‌های مناسب هستند. برای خرید ارزان علاوه بر این مرکز تجاری می‌توانید به جزیره‌های کوچک‌تر سر بزنید به‌جای اینکه از مراکز تجاری گردشگاه‌های مشهور خرید کنید.

راهنمای خرید در مالدیو

مغازه‌هایی که در جزایر کوچک‌تر و دور از مناطق توریستی قرار دارند، همیشه قیمت‌های پایین‌تری دارند و شاید یک محصول را بتوانید در آن‌ها با نصف قیمت فروشگاه‌های ریزورت‌های لوکس، خریداری کنید. ضمنا فروشنده‌های مراکز تجاری ریزورت‌ها معمولا اهال چانه زدن نیستند، ولی مغازه‌داران جزیره‌ها با مشتری چانه می‌زنند و تخفیف‌های خوبی می‌دهند. هر چقدر بیشتر برای خرید کردن وقت بگذارید، کالاهایی با قیمت‌های مناسب‌تر پیدا می‌کنید. اگر می‌خواهید همه اجناس مورد نظرتان را یک‌جا خریداری کنید، جزیره‌ی Mafushi را برای خرید انتخاب کنید.

بازارهای مالدیو

راهنمای خرید در مالدیو

در مالدیو چند بازار مشهور وجود دارد که معمولا گردشگران برای بازدید از آن‌ها وقت می‌گذارند. در ادامه با این بازارها آشنا می‌شویم.

بازار محلی ماله

ماله پایتخت مالدیو، جندین بازار دارد که در آن‌ها سوغات و صنایع دستی به فروش می‌رسد. مثلا قایق‌های مینیاتوری، دمپایی‌های سنتی و سایر صنایع دستی ساخته شده از نارگیل را می‌توانید از این بازار تهیه کنید. البته در این بازار مواد غذایی هم به فروش می‌رسد. خوردن شیر تازه‌ی نارگیل را در این بازار از دست ندهید. گلدان‌های چوبی، وسایل دکوری ساخته شده با صدف‌های دریایی و وسایل لاکی از دیگر سوغاتی‌هایی است که می‌توانید از این بازار بخرید. برای خرید از این بازار حتما باید وجه رایج مالدیو را همراه ببرید، در نتیجه قبلا پول خود را تبدیل کنید.

بازار Majeedhee Magu

یکی دیگر از بازارهای خیابانی مالدیو، همین بازار است که در آن انواع منسوجات و لباس، متعلقات مد و لوازم الکترونیکی به فروش می‌رسد. در واقع یک مقصد عالی برای خرید هر آن چیزی است که به آن نیاز دارید. این بازار از ۹ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کند و بهترین جا برای خرید پوشاک است.

بازار Chaandanee Magu

این بازار بهترین جا برای خرید سوغات و هدیه است. اطراف آن را مغازه‌های سوغات و صنایع دستی احاطه کرده‌اند. انواع تی‌شرت، قایق‌های مینیاتوری و صنایع دستی بومی در این مغازه‌ها به فروش می‌رسد. 

بازار ماهی ماله

همان طور که از اسم این بازار مشخص است، در اینجا می‌توانید بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی و انواع ماهی را پیدا کنید. در واقع هر نوع ماهی که فکر کنید، در این بازار پیدا می‌شود. اینجا بهترین مکان برای آشنایی با سبک زندگی اهالی مالدیو است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه