مراکز خرید و اوت لت های توکیو، ژاپن

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید و اوت لت های توکیو، ژاپن

توکیو، پایتخت ژاپن، صدها مرکز خرید و اوت لت دارد. در ادامه چند مرکز خرید و اوت لت مهم توکیو را معرفی می‌کنیم.

توکیو، پایتخت ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا است. این شهر از نظر صنعتی، تجاری، گردشگری و بسیاری موارد دیگر، در دنیا زبانزد است. تعجبی ندارد که با وجود اقتصاد پویای ژاپن و گردشگران زیادی که هر سال این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند، توکیو، مراکز خرید فراوانی دارد که مطمئنا در یک سفر کوتاه چند روزه نمی‌توانید به همه‌ی آن‌ها سر بزنید و فقط باید چند مورد را برای دیدن انتخاب کنید تا حال و هوای شهر و مراکز تجاری آن را ببینید و جنبه‌ی متفاوتی از این شهر را فارغ از سنت‌های جالب و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ببینید.

مرکز خرید Omotesando Hills

مراکز خرید توکیو

این مجموعه‌ی تجاری در مرکز توکیو در یکی از لوکس‌ترین مناطق شهر قرار دارد و بهترین جا برای پیدا کردن نمایندگی‌های برترین برندهای داخلی و خارجی است. البته با وجود گران بودن و لوکس بودن بسیاری از محصولات، می‌توانید اجناس ارزان‌تر که مناسب هر بودجه‌ای باشد، در این مجموعه پیدا کنید. این مجموعه در سال ۲۰۰۵ ساخته شده است و بیش از ۱۳۰ فروشگاه و ۳۸ آپارتمان دارد. اگر دوست دارید خریدی راحت و بی‌دغدغه از بهترین برندهای دنیا را تجربه کنید یا حتی اگر قصد ندارید خرید کنید و فقط از تماشای ویترین‌ها و شلوغی مراکز خرید لذت می‌برید، در هر صورت بازدید از این مجموعه‌ی تجاری را در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید.

مرکز خرید Tokyo Solamachi

اسکای تری برج مشهوری در توکیو است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. درست پایین این برج یک مرکز تجاری بزرگ به نام Tokyo Solamachi قرار دارد که بسیار محبوب است و علاوه بر فروشگاه و رستوران که در هر مرکز خریدی پیدا می‌شود، امکانات تفریحی متعددی از قبیل یک پلنتاریوم و آکواریوم دارد. یک روز کامل از سفر خود را می‌توانید در این مجموعه‌ی تفریحی و تجاری به خرید و گشت و گذار بگذرانید. به خصوص در ماه‌های گرم تابستانی که هوای بسیار مطبوعی دارد.  این مجموعه‌ی تجاری، همه‌ی امکانات مراکز خرید مدرن را در اختیار دارد. بیش از ۳۰۰ فروشگاه و چندین رستوران در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

ایستگاه توکیو

مراکز خرید توکیو

ایستگاه توکیو یک مرکز خرید به معنای واقعی کلمه نیست بلکه ایستگاهی است که صدها فروشگاه و رستوران دارد و به همین خاطر به شهرت رسیده است و به عنوان یک مرکز تجاری مهم شناخته می‌شود. یک بخش مخصوص رامن در این ایستگاه وجود دارد که اگر از علاقه‌مندان به رامن (یکی از غذاهای ملی ژاپن) هستید، باید از آن دیدن کنید.

مرکز خرید KITTE Marunouchi

این مرکز خرید، یک ساختمان قدیمی است که در زمان‌های گذشته به عنوان دفتر پست مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه به یک مرکز خرید جذاب تبدیل شده است که فروشگاه‌های متعددی دارد و محصولاتی خاص عرضه می‌کنند که در جای دیگر به سختی می‌توانید مانند آن‌ها را پیدا کنید. این ساختمان قدیمی به زیبایی بازسازی شده و سکوی شگفت‌انگیزی روی بام دارد که از طریق آن می توانید چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از توکیو را ببینید. مناظری که بر جذابیت این مرکز خرید می‌افزایند و موجب محبوبیت بیشتر آن شده‌اند.

مرکز خرید Futakotamagawa Rise

مراکز خرید توکیو

این مرکز تجاری بدون شک بهترین مرکز خرید توکیو است. این مجموعه در سال ۲۰۱۵ تکمیل و افتتاح شد؛ مجموعه‌ای که در ایستگاه Futakotamagawa قرار دارد و یک روخانه از کنار آن عبور می‌کند. آتش‌بازی‌های شبانه در تابستان بر فراز این رودخانه بسیار دیدنی است. در این مرکز تجاری هر امکانات تفریحی و تجاری که نیاز داشته باشید، وجود دارد. بهترین فروشگاه‌ها از برندهای مشهور و حتی یک مجموعه‌ی تئاتر و سینمای IMAX. طراحی این مرکز بسیار جذاب است و به قدری وسیع است که بدون دغدغه و با خیال راحت می‌توانید در آن به گشت و گذار و خرید مشغول شوید.

مراکز خرید در توکیو، در روزهای آخر هفته و در تعطیلات گوناگون بسیار شلوغ می‌شوند. بنابراین مراکز خرید وسیع‌تر و بزرگ‌تر راحتی شما را در حین خرید تضمین می‌کنند.

اوت لت های توکیو

اوت‌لت‌ها جایگزین‌های خوبی برای دپارتمان استورها هستند و در آن‌ها معمولا اجناس باکیفیت با قیمت‌های عالی و تخفیف‌های بی‌نظیر عرضه می‌شوند. البته خیلی ارزان نیستند، ولی نسبت به قیمت اولیه، معقول‌تر‌ هستند و می‌توانید با پرداخت مبلغ نسبتا مناسبی، پوشاک و لوازم برند خریداری کنید. در ادامه با تعدادی از اوت لت های اطراف توکیو آشنا می‌شویم.

اوت لت وینس فورت (Venus Fort)

مراکز خرید توکیو

دسترسی از طریق: ایستگاه تله‌پورت توکیو

ساعت کار: ۱۱ صبح تا ۹ شب

رستوران‌ها: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

برخلاف بسیاری از اوت‌لت‌های دیگر، فروشگاه‌های این مجموعه در یک پلازای روباز قرار ندارند، بلکه در یک مرکز خرید ۳ طبقه واقع شده‌اند که همه‌ی فروشگاه‌های آن اوت‌لت‌های برندهای مختلف است. در طبقه‌ی سوم این مرکز، ۵۰ فروشگاه از برندهایی مانند لیوایز، پوما و Samsonite وجود دارد. ساختمان این مرکز به تنهایی یک جاذبه‌ی دیدنی است که شبیه شهرهای ونیزی طراحی شده است. یک آسمان مصنوعی هم دارد که رنگ آن در طول روز با توجه به ساعت، تغییر می‌کند. بعد از یک خرید طولانی می‌توانید دقایقی را در این مجموعه‌ی دیدنی استراحت کنید و غذا بخورید و از طراحی متفاوت آن لذت ببرید.

اوت لت گرندبری مال (Grandberry Mall)

دسترسی از طریق ایستگاه Minami-Machida

ساعت کار فروشگاه‌ها: ۱۱ صبح تا ۸ شب

ساعت کار رستوران‌ها: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

این مجموعه ۴۰ دقیقه تا منطقه‌ی Shibuya فاصله دارد و درست روبه‌روی ایستگاه Minami-Machida واقع شده است. این مجموعه به چهار قسمت تقسیم شده است؛ فرش‌بری مارکت (Freshberry Market)، که شامل رستوران و کافه است. هوم لایف گاردن (Home Life Garden) یک میدان و فروشگاه‌های اوت‌لت. در این مجموعه برندهای مشهوری چون گپ، اربان ریسرچ، آدیداس، نایکی و اولد نیوی، شعبه دارند. سالن سینما و زمین بازی از دیگر امکانات این مجموعه‌ی اوت‌لت است که امکانات لازم برای سرگرمی خریداران را فراهم کرده است.

پارک اوت لت Mitsui

مراکز خرید توکیو

این مجموعه از طریق چند ایستگاه قابل دسترسی است؛ ایستگاه Torihama، ایستگاه Minami-Osawa، ایستگاه Iruma و ایستگاه Kaihin-Makuhari.

ساعت کار این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۸ شب برای فروشگاه‌ها است و ساعت کار رستوران‌ها با توجه به موقیعت آن‌ها متفاوت است.

این پارک اوت‌لت، یک مجموعه‌ی زنجیره‌ای است که در سراسر ژاپن شعبه دارد. به شعبه‌های نزدیک به توکیو می‌توانید از طریق ایستگاه‌های معرفی‌شده دسترسی پیدا کنید. تعداد فروشگاه‌های این مجموعه‌ها معمولا بیش از ۲۰۰ فروشگاه است. بهترین برندهای ژاپنی و خارجی در این اوت‌لت، محصولات خود را با قیمت‌های مناسب عرضه می‌کنند.

اوت لت Gotemba Premium

این مجموعه از طریق سرویس اتوبوس رایگان از ایستگاه Gotemba قابل دسترسی است. ساعت کار آن از مارس تا دسامبر از ۱۰ صبح تا ۸ شب و از دسامبر تا فوریه از ۱۰ صبح تا ۷ شب است.

این مجموعه در شهری در نزدیکی کوه فیجی قرار دارد و معمولا تورهای کوه فیجی شامل بازدید از این اوت‌لت هستند. اوت‌لت Gotemba، ۲۱۰ فروشگاه دارد و از دیگر امکانات آن می‌توان به سینما و زمین بازی کودکان اشاره کرد. در این اوت‌لت برای گردشگران خارجی تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

اوت لت لیک تاون (LakeTown)

این مجموعه از طریق ایستگاه Koshigaya قابل دسترسی است و ساعت کار آن از ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

این اوت‌لت به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی خرید دوستدار محیط زیست در ژاپن شناخته می‌شود. اطراف آن را فضای سبز و طبیعت احاطه کرده است. سر زدن به این مجموعه، تجربه‌ی بی‌نظیری از خرید ارزان و باکیفیت است که البته امکاناتی برای تفریح و استراحت هم دارد. این مجموعه، دو طبقه است و فروشگاه‌های زیادی از برندهای ژاپنی و خارجی دارد.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه