خانواده ها این تفریحات پوکت را از دست ندهند!

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی پنجشنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
خانواده ها این تفریحات پوکت را از دست ندهند!

جزیره پوکت برای هر نوع سن و سالی حتی کودکان تفریحات مختلفی دارد، پس اگر با خانواده به پوکت سفر می‌کنید خیال‌تان از این بابت راحت باشد.

پوکت در کشور تایلند واقع شده و به‌واسطه سواحل بکر و معرکه، آب و هوای عالی و جاذبه‌های گردشگری متعدد توانسته به یکی از قطب‌های گردشگری این کشور تبدیل شود. نکته جالب اینجا است که همه اعضای خانواده می‌توانند از ماجراجویی‌های مهیج گرفته تا تماشای چشم‌اندازهای فوق‌العاده، موزها و گالری‌ها را به اتفاق هم تجربه کنند. در ادامه تعدادی از این تفریحات معرکه را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. کانو سواری

تفریحات پوکت

خلیج فانگ نا (Phang Nga Bay) یکی از زیباترین نقاط دنیا است که علاوه بر مناظر آهکی عجیب و حیرت‌آور، غارها، تونل‌ها و تالاب‌های متعددی دارد. تورهای کانو سواری مختلفی در این منطقه وجود دارد که از نظر مسیر، مدت زمان تور و سایز کانوها متفاوت هستند، به هر حال با انتخاب یکی از این تورها می‌توانید از جزیره فانگ انگا مشهور به جزیره جیمز باند، هانگ (Hong) و پاناک (Panak) دیدن کرده و محو تماشای صحنه‌های طبیعی مسحورکننده آن‌ها شوید.

۲. موزه تریک آی

تفریحات پوکت

موزه «تریک آی» (Trick eye) در واقع یک نمایشگاه نقاشی سه‌بعدی است که به لطف تصاویر هیجان‌انگیزش، اوقات خوشی را برای کل خانواده رقم می‌زند. این موزه در ساختمانی دو طبقه واقع شده و گالری آن شامل حدود ۱۰۰ منظره نقاشی و حکاکی است، در این مناظر از تکنیک خطای دید استفاده شده تا بازدیدکنندگان را به یک دنیای غیرواقعی بامزه ببرند.

۳. بان تیلانکا

تفریحات پوکت

در حومه شمالی شهر پوکت، خانه‌ای سه طبقه را خواهید دید که به‌صورت وارونه ساخته شده است. حتی کلیه میزها، صندلی‌ها و مبلمان خانه «بان تیلانکا» (Baan Teelanka) نیز واژگون بوده و روی سقف قرار دارند که با آن‌ها می‌توان عکس‌های خانوادگی جالبی گرفت، در ضمن به باغ مارپیچ زیبای حیاط نیز سری بزنید. اتاق اسرار  هم در نوع خود جالب است، چراکه باید با پیدا کردن علائم و حل کردن معما راهی برای خروج از آن پیدا کنید.

۴. پارک دینو

تفریحات پوکت

پارک «دینو» (Dino) فرصتی ایدئال برای خانواده‌ها فراهم کرده تا از یک بازی مینی گلف لذت ببرند. در این محل شاهد کپی موجودات پیش از تاریخ در سایز واقعی‌شان خواهید بود. علاوه بر این هر سوراخ‌ گلف، تم خاصی داشته و نمایی متفاوت از دنیای باستان را نشان می‌دهد. اگر علاقه‌ای به دایناسورها ندارید، می‌توانید به سراغ «مینی گلف پاتونگ» یا «مینی گلف ادونچر پوکت» بروید.

۵. فانتاسی شو

تفریحات پوکت

در صورتی که دوست دارید شبی را با تماشای هنر آکروبات‌بازها، کمدین‌ها، حیوانات نمایشی و شوهای جادویی خوش بگذرانید، سری به «فانتاسی شو» (FantaSea Show) بزنید. اجراهای اینجا علاوه بر نمایش جذابیت و زیبایی تایلند، سنت‌های غنی و باستانی تایلندی را نیز معرفی می‌کنند و از آنجا که با جدیدترین تکنولوژی و جلوه‌های ویژه همراه شده‌اند، لذت مضاعفی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

۶. پرواز هانومان

تفریحات پوکت

اگر عاشق این هستید که از ارتفاع ۴۰ متری بالای جنگل پرواز کنید، پیشنهاد می‌کنیم «پرواز هانومان» (Flying Hanuman) را امتحان کنید. این تفریح هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زند و گردشگران می‌توانند با زیپ لاین‌ها از فراز جنگل کاتو (Kathu) عبور کنند. از آنجا که این زیپ‌لاین‌ها به‌طور منظم از نظر فرسودگی کنترل می‌شوند، پس جای نگرانی نیست، در ضمن سکوهای چوبی نیز مطمئن بوده و به کابل‌های بسیار قوی متصل هستند.

۷. آکواریوم پوکت

تفریحات پوکت

جزیره‌گردی شما وقتی کامل می‌شود که از ماهی‌های «آکواریوم پوکت» (Phuket Aquarium) دیدن کنید. این آکواریوم با وجود هزاران موجود دریایی گرمسیری، رنگارنگ و عجیب و غریب بیشتر از همه موردعلاقه کوچک‌ترها خواهد بود، چراکه می‌توانند از فاصله‌ای نزدیک این حیات دریایی شگفت‌‌انگیز را تماشا کنند.

۸. اتاق‌ معما

تفریحات پوکت

در بازی معمایی «سی دقیقه مهلت فرار» (Minutes to Escape۳۰)، شما نقش مجرمی را دارید که باید در عرض ۳۰ دقیقه با مال دزدی فرار کنید. در دو اتاق با تم‌های مختلف، علائم و معماهایی وجود دارد که برای برنده شدن باید در زمان مقرر آن‌ها را حل کنید. این بازیِ سرشار از هیجان، مناسب خانواده‌ها و کار تیمی است.  

۹. پارک پرندگان

تفریحات پوکت

طراحی فوق‌العاده پارک پرندگان (Bird Park) به‌گونه‌ای است که در ابتدا باید از روی یک پل زیبای چوبی عبور کنید (نمونه آن را در کارتون‌های دیزنی دیده‌اید که پروانه‌های رنگارنگ در اطرافش می‌چرخند). این پارک روی تپه‌ای با مسیرهای مارپیچ ساخته شده و علاوه بر گیاهان غیر بومی و صدها پرنده زیبا از سراسر مناطق استوایی، شامل یادبودهای عجیب، کافی‌شاپ و مغازه سوغاتی نیز می‌شود.

۱۰. مرکز ‌توان‌بخشی گیبون‌

تفریحات پوکت

میمون‌های درازدست (گیبون) به‌عنوان بخش مهمی از سلامت جنگل به شمار می‌روند. از آنجا که روی درخت‌ زندگی کرده و از میوه‌ها و دانه‌ها تغذیه می‌کنند، مقداری از دانه‌ها را در مسیر حرکت خود به زمین ریخته و به این ترتیب به گسترش گونه‌های مختلف درختان کمک می‌کنند. یک سازمان غیردولتی در سال ۱۹۹۲ تشکیل شد تا میمون‌هایی را که در قفس بودند، تربیت کرده و شانس برگشت به حیا‌ت‌وحش را برای آن‌ها ایجاد کند. هنگام بازدید از «مرکز ‌توان‌بخشی گیبون» (Gibbon Rehabilitation Centre) فراموش نکنید که مثل باغ‌وحش امکان لمس کردن یا غذا دادن به این میمون‌ها وجود ندارد، اما یک تجربه آموزشی جذاب به‌خصوص برای کودکان به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

منبع phuket

دیدگاه