آتش سوزی در جنگل های بلوط باغملک

سیامک احدی
سیامک احدی دوشنبه، ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۵
آتش سوزی در جنگل های بلوط باغملک

ساعتی پیش بخشی از جنگل‌های بلوط باغ‌ملک در روستای مال آقا دچار آتش‌سوزی شدند.

در پی آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط باغ‌ملک در روستای مال آقا منابع محلی می‌گویند با توجه به وزش باد در منطقه شعله‌های آتش در حال گسترش است و برخی از گروه‌های مردمی در حال اطفای حریق هستند.

«سیاوش سواری»، رئیس اداره منابع طبیعی باغملک گفت:

خبر آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط باغملک دقایقی پیش به این اداره رسید و اکیپ‌های منابع طبیعی در حال جمع‌آوری وسایل و اعزام به محل آتش‌سوزی هستند.

باغ‌مَلِک یا اوربه ایلامی یا باغملک جانکی، شهری در استان خوزستان است.

این شهر مرکز شهرستان باغ‌ملک است و در شرق استان خوزستان قرار گرفته‌است. شهرستان باغ‌ملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است. باغملک بخشی از شهرستان ایذه بود که در سال ۱۳۷۱ از آن جدا شده و تبدیل به شهرستان شد. خوزستان با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه، هفتگل، مسجد سلیمان است و با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد هم‌مرز است.

پوشش گیاهی این منطقه از درختان بلوط، افرا و برخی گیاهان دارویی و صنعتی دیگر تشکیل شده است.

روستای مال‌آقا نیز در ۱۵ کیلومتری شمال شرق شهر قلعه تل در شهرستان باغ‌ملک واقع است. اگر ما مسیر باغ‌ملک تا قلعه تل را طی کنیم و در قلعه تل به طرف شمال مسیر را ادامه دهیم، به روستای تمبی خواهیم رسید که بعد از طی مسافتی کوتاه به مال‌آقا می‌رسیم. مال‌آقا منطقه‌ای که در میان کوه‌های بلند محصور است و در کنار رودخانه کوچک و باغات و درختان سر سبز و زیبا و با هوایی بسیار مطبوع و فوق‌العاده سرد است که هر روزه پذیرای انبوه مسافرانی است که گاه برای یک روز و گاه برای چند روز به آنجا می‌آیند.

مطالب مرتبط:

منبع فارس

دیدگاه