۱۰ مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
۱۰ مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، وقت آن است که در مورد تعطیلات فکری کنید و از آنجایی که فصل تعطیلات چند ماهی طول می‌کشد، کشورهای آسیایی بهترین محل برای مسافرت هستند.

اگر دوست دارید برای کریسمس به سفر بروید، پیشنهاد ما کشورهای آسیایی است، چرا که از چراغانی‌های کریسمس توکیو گرفته تا اژدهاهای سنگاپور و جشنواره‌های سال نوی چینی، همگی اوقات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد. در ادامه قصد داریم ۱۰ مکان فوق‌العاده برای مسافرت در طول فصل تعطیلات آسیا را به شما معرفی کنیم.

در ایام کریسمس به کجا بروید؟

در صورتی که به دنبال یک کریسمس برفی هستید یا حس و حال مناطق گرمسیری را می‌پسندید، کافی است به آسیا سفر کنید که رویدادهای بی‌شماری را در تعطیلات سنتی کریسمس تقدیم شما می‌کند. امیدواریم این سه کشور را به لیست خود اضافه کنید:

توکیو، ژاپن

کریسمس در آسیا

توکیو در طول فصل کریسمس حتی بیشتر از روزهای معمول می‌درخشد، چرا که همه چیز با چراغ‌های تزئینی جلوه‌ای زیبا پیدا کرده‌اند. باغ‌های استارلایت در میدتاون توکیو، روپونگی (Roppongi) و کارتا شیودوم (Caretta Shiodome) از مکان‌های نورانی و پرتلالو این شهر محسوب می‌شود که در پروژکتورهای معرکه، پر زرق و برق و تابان شده‌اند. دیزنی‌لند و دیزنی‌سی به واسطه‌ی برگزاری رویدادهای خاص و آتش بازی، به شدت برای خانواده‌ها مناسب است.

برای خرید لحظات آخری حتما به بازار شبانه در پایین توکیو اسکای تری (Tokyo Sky Tree) سر بزنید که به نوعی از مدل‌های اروپایی الهام گرفته شده است. برای جشن کریسمس هم همچون افراد محلی، از KFC یک وعده مرغ سرخ شده بخرید و از کیک‌های توت فرنگی پر از خامه لذت ببرید.

سئول، کره جنوبی

کریسمس در آسیا

کریسمس‌های سئول را از دست ندهید و به خیل عظیم جمعیت در جشنواره Lotte World’s Christmas بپیوندید که شامل رژه تعداد زیادی از بازیگران، هنروران و... می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به رویدادهای فرهنگی هستید، بلیت Tchaikovsky’s Nutcracker Ballet را تهیه کنید، زیرا تا در سئول هستید، باید حتما از این برنامه دیدن کنید که از سال ۱۹۸۶ در سئول برگزار می‌شود و به گردشگران تخفیف می‌دهند.

در صورتی که به محوطه‌ی اسکیت روی یخ در سئول پلازا بروید، علاوه بر این که سرما را با تمام وجود حس خواهید کرد، می‌توانید از درخت خیلی بزرگ کریسمس که به زیبایی با چراغ تزیین‌شده نیز دیدن کنید. در نهایت خود را به یک شام خوشمزه مهمان کنید.

دیلی، تیمور شرقی

کریسمس در آسیا

شهر دیلی (Dili) در تیمور شرقی از آن مکان‌هایی است که خیلی از گردشگران از وجودش بی‌خبر هستند، با این که می‌تواند یک مقصد عالی برای کریسمس باشد. از آنجا که اکثر مردم این کشور کاتولیک هستند، اهمیت زیادی به تعطیلات کریسمس می‌دهند. جوانان محلی با استفاده از وسایل بازیافتی اقدام به ساخت صحنه‌های تولد مسیح کرده و گوشه و کنار خیابان‌ها را با آن‌ها تزیین می‌کنند.

همه مردم در حوالی عصر به ساحل کامئو (Cameio) می‌روند و با نارگیل یا نوشیدنی‌های خوشمزه از خود پذیرایی کرده و با یک غذای کبابی و تارت‌های پرتغالی، جشن کریسمس خود را کامل می‌کنند.

جشن سال نو به کجا بروید؟

سعی کنید جشن سال نو را به یک کشور جدید سفر کنید و اول ژانویه را به شکلی دیگر رقم بزنید. پنانگ مالزی، باگیو در فیلیپین و شهر هوشی‌مین در ویتنام می‌تواند شما را به خواسته‌هایتان برساند.

پنانگ، مالزی

کریسمس در آسیا

از کوالالامپور خارج شوید و برای جشن‌های سال نو مالزی به پنانگ بروید. مراکز خرید این شهر نیز مثل کل کشور، قطب فعالیت‌ها است. استریتز کوئری (Straits Quay) مختص موسیقی، اجرای نمایش و تماشای آتش‌بازی روی دریای آندامان است و گرنی پنانگ (Gurney Paragon) هم یک شام عالی و نوشیدنی فوق‌العاده را پیشکش شما خواهد کرد.

اسپلاناد پنانگ را از دست ندهید و از جشن‌ها و سرگرمی‌های آن لذت ببرید. در ادامه نیز از غذاهای تازه و ارزان دوره‌گردها خرید کنید که مطمئنا اشتهای شما برمی‌انگیزد. سواحل خیره‌کننده پنانگ هم می‌تواند جذاب و دلپذیر باشد.

باگیو، فیلیپین

کریسمس در آسیا

شهر آرام باگیو (Baguio)، یک استراحتگاه کوهستانی است که به دریاچه‌ها، باغ‌ها و هوای فوق‌العاده خنک تابستان‌هایش معروف است. نمایش‌های آتش‌بازی ویژه‌ای را در این شهر شاهد خواهید بود، هر چند اینجا از ازدحام جمعیت خبری نیست. مناظر چشم‌نواز شهر ارکیده باگیو (Baguio City Orchidarium) با گل‌های رنگارنگ و جنگل درخت‌های کاج قطعا ارزش دیدن را دارد.

شهر هوشی‌مین، ویتنام

کریسمس در آسیا

شهر شلوغ و رنگارنگ هوشی‌مین برای عید سال نو مراسم‌های ویژه‌ای دارد. سال نوی آبا (Abba’s Happy New Year) هر سال برگزار می‌شود. اگر به موسیقی علاقه دارید، به محله ۱ بروید و در کنار خیل عظیم گردشگران از آهنگ‌ها لذت ببرید. در پارک‌ها، از جمله باغ وحش سایگون می‌توانید از اجرای کنسرت‌ها، فعالیت‌ها و تزیینات زیبا کمال استفاده را ببرید. برای تماشای آتش‌بازی بهتر است به پشت بام ساختمان‌هایی نظیر چیل اسکای بار (Chill Sky Bar) بروید. هنگام رزرو هتل در این شب حواس‌تان باشد که معمولا یک شام عید گران و اجباری را به شما تحمیل می‌کنند.

سال نو چینی به کجا بروید؟

گاهی اوقات یک سال نو کافی نیست، خوشبختانه هر کشور آسیایی، سال نوی قمری خود را دارد. جشنواره‌های متعددی از روز سکوت گرفته تا رقص پر سر و صدای اژدها را می‌توانید در کشورهایی نظیر سنگاپور، لائوس و کامبوج تجربه کنید.

سنگاپور

کریسمس در آسیا

جشن سال نو چینی را به سبک رژه‌ی چینگای (Chingay) در سنگاپور جشن بگیرید که بزرگ‌ترین جشن سال نو چینی در آسیا محسوب می‌شود. این جشنواره شامل شناورهای خیره‌کننده، افرادی که رو چوب راه می‌روند و رقص اژدهاها می‌شود. رودخانه «Hongbao» که مملو از فانوس‌های بزرگ، بازی‌ها و سرگرمی‌ها است نیز می‌تواند دیدنی باشد.

به هر طرف که نگاه کنید رنگ قرمز را خواهید دید و این جشن تمامی ندارد. بزرگ‌ترین مراسم به شام گردهمایی تعلق دارد که خانواده‌ها و دوستان زیادی دور هم جمع شده و یک وعده‌ی غذایی بزرگ را که سمبل رونق و طول عمر است، میل می‌کنند. تارت‌های آناناس، بیسگوییت‌هایی که کاغذ کوچکی حاوی کلمه عشق روی آن قرار دارد و کوکی‌های نارگیلی، لذت شما از جشن را دو چندان خواهد کرد.

ونگ وینگ، لائوس

کریسمس در آسیا

ونگ وینگ اخیرا به یکی از مقاصد گردشگری در سال نوی چینی تبدیل شده است. بعد از آغاز مبارزه ضد فساد از سوی دولت، بارهای شگفت‌انگیز کنار رودخانه به صورت رستوران درآمدند. حتی اقامتگاه‌ها با ورزش یوگا، سرزنده شده‌اند. در صورتی که فعالیت‌هایی مانند کایاک‌سواری، صخره‌نوردی و غارنوردی در لیست شما قرار دارد و کوه‌های آهکی و تالاب‌های مسحورکننده را دوست دارید، پس به ونگ وینگ سفر کنید.

پنوم‌پن، کامبوج

کریسمس در آسیا

کامبوجی‌ها واقعا عاشق این هستند که مراسم سال نو را جشن بگیرند؛ علاوه بر سال نوی چینی، سال نو خمر (Khmer) را نیز فوق‌العاده عالی برگزار می‌کنند. پنوم‌پن (Phnom Penh) در کامبوج نیز این قاعده مستثنی نیست، جشن خمر در پایان فصل برداشت محصول برگزار شده و ۳ روز کامل طول می‌کشد، در ضمن به طور سنتی به عنوان روز تولد همه شهروندان کامبوج نیز محسوب می‌شود.

خیابان‌ها را با چراغ‌های زیبا و ستاره تزیین می‌کنند و تمام کسانی که در مراسم حضور دارند، آواز می‌خوانند و سال نو را جشن می‌گیرند. به «Siem Reap» بروید که با رژه‌ها، جشن‌ها و مسابقات عجیبی نظیر خوردن کیک برنج، پر از شور و هیجان است.

بالی، اندونزی

کریسمس در آسیا

گاهی اوقات یک تجربه آرام می‌تواند لذت‌بخش باشد. مراسمی تحت عنوان نایپی (Nyepi) در شهر بالی برگزار می‌شود که قبل از سال نو اتفاق می‌افتد و روز سکوت نام دارد. تنها صدایی که در شهر شنیده می‌شود، صدای سگ‌ها و حشرات است. به جز افرادی که به سواحل فوق‌العاده بالی می‌روند، مردم در خانه می‌مانند و همه جا خلوت است.

مطالب مرتبط:

منبع momondo

دیدگاه