غذاهای شب کریسمس در ۲۰ کشور جهان

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
غذاهای شب کریسمس در ۲۰ کشور جهان

غذاهای سنتی بیست کشور در سراسر جهان در شب کریسمس چیست؟

برای اکثر بریتانیایی‌ها، شام کریسمس یک رسم سنتی و مهم است و یکی از مهم‌ترین، ماندگارترین وعده‌های غذایی در طول سال محسوب می‌شود. به ‌طور سنتی، بوقلمون، سیب‌زمینی سرخ شده و brussel sprouts (جوانه‌های سبز) از جمله غذاهای این شب محسوب می‌شود، اما به نظر شما بقیه کشورها این رسم را چگونه برگزار می‌کنند؟ عکس‌های این مقاله غذاهای شب کریسمس خانواده‌ها در ۲۰ کشور از سراسر اروپا گرفته تا روسیه و آفریقا و فراتر از آن را نشان می‌دهد. برخی از آن‌ها ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد (تخم مرغ پخته شده و سوپ نعناع، واقعا متعلق به اسپانیا است؟) اما تمام این‌ها مواردی هستند که به‌طور ملی محبوب هستند و گرامی داشته می‌شوند.

فنلاند

غذای شب کریسمس

این یک غذای کریسمسی از فنلاند است که در آن غذاهای معمولی شامل ژامبون، هویج فنلاند،  سیب‌زمینی، سالاد روستولی (چغندرقند، هویج، سیب‌زمینی و مخلوط با کرم)، ماهی قزل‌آلا و سالاد برگ سبز دیده می‌شود.

انگلستان

غذای شب کریسمس

اما در آشپزخانه انگلیسی‌ها در این شب چه می گذرد؟ در این جا بوقلمون، گوشت خوک‌ها به صورت رول شده، هویج، چاشنی، سیب‌زمینی سرخ شده، جوانه‌ها، سس گوجه فرنگی، پاستارکنان کبابی سرو می‌شود.

استرالیا

غذای شب کریسمس

کریسمس در استرالیا در داغ‌ترین زمان سال است، بنابراین کباب تابستانی سفارش روز است که شامل استیک، سوسیس، صدف و پنیر مرغ، سیب‌زمینی شیرین و سالاد است.

روسیه

غذای شب کریسمس

تعطیلات زمستانی اصلی در روسیه در سال نو از ۳۱ دسامبر است نه کریسمس. در این روز، آن‌ها ماکارونی با گوشت خوک، پنیر، گوجه فرنگی، سالاد و سوسیس مصرف می‌کنند.

اسپانیا

غذای شب کریسمس

برای شروع، یک جفت غیر معمول از سوپ رشته‌فرنگی مرغ با تخم مرغ آب پز (همان‌طور که در عکس مشاهده می‌کنید)، نخود و نخود فرنگی استفاده می‌کنند. بعد از ژامبون، سالچیکون، منچگو و میگو استفاده می‌کنند و به دنبال آن گوشت راسته استیکی که در آب پرتقال خوابانده شده است، با رول‌های پنیر آبی سرو می‌شود.

فیلیپین

غذای شب کریسمس

مرغ کبابی، با سالاد سیب‌زمینی، کاهو و کراکرهای برنج سرو می‌کنند، به دنبال آن معمولا گوشت خوک کبابی و پان کیت ملابون می‌خورند. یک بشقاب رشته‌فرنگی با طعم دانه‌های آناتتو و پخته شده با تخم مرغ، میگو نیز از دیگر غذاهای این شب در فیلیپین است.

فرانسه

غذای شب کریسمس

پس از انتخاب پنیر و گوشت سرد، خانواده‌های فرانسوی اردک با ژله شور و رول کلم که با گوشت خوک منجمد پر می‌شود، سرو می‌کنند.

غنا

غذای شب کریسمس

یک خانواده از غنا در مورد این غذا که شامل توپ‌های برنج، با مرغ و ماهی در یک سوپ نخود خرچنگ است، توضیح می‌دهد:

غذای کریسمس ما مخصوص است، زیرا تلاش‌های زیادی و زمان زیادی باید برای ساختن توپ‌های برنج صرف می‌شود

این غذا حدود ۲ بعدازظهر، بعد از این که ما از کلیسا برگشتیم، سرو می‌کنیم و اغلب درهایمان را بر روی کسانی که در جامعه سطح پایین‌تری از ما دارند، می‌گشاییم.

استونی

غذای شب کریسمس

سینه اردک با سیب‌زمینی پوره، علاوه بر یک وعده غذای دریایی با نان کامل، کره، سس مایونز خانگی و سرکه تازه سرو می‌شود.

آمریکا

غذای شب کریسمس

در آمریکا بوقلمون در ماه نوامبر غذای اصلی جشن شکرگزاری است. یک ماه بعد، در کریسمس، ماهی قزل‌آلا با سیب‌زمینی له شده و چیپس سبزیجات سرو می‌شود و به دنبال آن سه پای برای دسر؛ سیب، گیلاس و گردو درحالی‌که با خامه ترکیب شده‌اند سرو می‌شود.

مونته نگرو

غذای شب کریسمس

در مونته نگرو کلم ترش، ترشی ماهی سفید با پیاز و ترشی قارچ‌ها را داریم که با گندم کوتیا پخته می‌شود و همراه با عسل کشمش و آجیل خردشده سرو می‌شود.

ارمنستان

غذای شب کریسمس

یک خانواده از ارمنستان می‌گوید:

ما کدوتنبل را به نام قامپا قرن‌ها است که برای شب کریسمس می‌خوریم و این را با برنج و بوقلمون و کشمش و عسل ترکیب می‌کنند.

برزیل

غذای شب کریسمس

این خانواده ادعا می‌کند:

 ما چستر را می‌خوریم که نوع خاصی از مرغ است که به نظر می‌رسد مانند مرغ کوچک و جوجه است، البته به همراه Parmesan pastes (پودرهای شیرینی عمیق سرخ شده و پر از پنیر ذوب شده) و یک تکه پرتقال.

صربستان

غذای شب کریسمس

نان خانگی، سنتی‌ترین بخش است، زیرا آن را با یک سکه درون آن می‌پزند و قدیمی‌ترین فرد خانواده سکه را با نان می‌پزد، در حالی که هیچ کس نمی‌بیند. یکی از خانواده‌های صرب توضیح می‌دهد:

پس از این، ما نان را جستجو می‌کنیم تا سکه را پیدا کنیم. علاوه بر این غذاهای دیگر مانند ماهی، لوبیای پخته شده و پیاز است.

لتونی

غذای شب کریسمس

انواع ترشی سبزیجات همراه با گوشت دودی، سیب‌زمینی، کلم تند و طعم دار و نعناع سرو می‌شود.

آرژانتین

غذای شب کریسمس

این یک ظرف سرد است به نام vitel tonne که از برش‌های گوشت گاو در یک سس تون کرم، همراه با مرغ پرشده با ژامبون، پنیر و تخم مرغ، سالاد سیب‌زمینی با هویج، نخود فرنگی با سس مایونز و امپاناداس پرشده با تکه‌های کوچک گوشت با طعم پیاز و ادویه‌جات و ترشی‌جات پر شده است.

مقدونیه

غذای شب کریسمس

این خانواده در تاریخ ۶ ژانویه که شب قبل از کریسمس با توجه به تقویم بیزانس است، شام می‌خورند. این غذا شامل لوبیا، فلفل سبز، خرما، بلوط آب پز و نان است.

اوکراین

غذای شب کریسمس

این خانواده توضیح می‌دهد:

Varenyky یک نوع کوفته، با سس قارچ و خامه ترش است. به‌طور سنتی باید ۱۲ ظرف، یک شمع و یک شاخه از درخت کریسمس روی میز قرار گیرد. با این حال، در طول قحطی مردم این سنت را تغییر دادند و دوازده ماده مختلف را روی میز قرار می‌دهند.

کرواسی

غذای شب کریسمس

مرغ کبابی، با سیب‌زمینی پخته شده، پیاز و هویج و همچنین sarma، غذای لذیذ که از رول کلم پر از گوشت درست می‌شود، غذای مرسوم این کشور در این شب است.

مکزیک

غذای شب کریسمس

در شب کریسمس بوقلمون با یک سوپ مکزیکی ویژه به نام منودو، نوشیدنی گرم به نام champurrado و آرد سرخ‌شده با سس شیرین در برای دسر می‌خورند. در روز کریسمس استیک آب‌لیمو با راکت و سیب‌زمینی بو داده مصرف می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه