تماشا کنید: کیوتو؛ پایتخت فرهنگی ژاپن

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
تماشا کنید: کیوتو؛ پایتخت فرهنگی ژاپن

کیوتوی ژاپن را چقدر می‌شناسید؟ در این مقاله ویدیویی از کیوتو می‌بینید و مختصر تاریخچه‌ای از این شهر تاریخی می‌خوانید.

کیوتو به‌عنوان پایتخت ژاپن و محل اقامت امپراتوری این کشور از سال ۷۹۴ تا ۱۸۶۸ شناخته می‌شد. در حال حاضر، کیوتو هفتمین شهر بزرگ ژاپن با جمعیتی ۱٫۴ میلیون نفری و چهره‌ای مدرن است. کیوتو در قرن هشتم پایتخت ژاپن بود. این شهر به‌عنوان مرکز سیاست، اقتصاد و فرهنگ ژاپن برای حدود ۱۱۰۰ سال، تا زمانی که ایتخت در اواسط قرن نوزدهم به توکیو منتقل شد، رشد کرد. معابد و زیارتگاه‌های کیوتودر طول این دوره طولانی ساخته شده‌اند. هفتاد سایت تاریخی کیوتو (از جمله معبد Kiyomizu-dera و Castle Nijo) به‌عنوان میراث فرهنگی جهانی ثبت شده‌اند.

طی قرن‌ها، کیوتو در اثر جنگ‌های بسیار و آتش‌سوزی‌های متعدد بارها نابود شد، اما با توجه به ارزش تاریخی استثنایی این شهر، در طی جنگ جهانی دوم، کیوتو از فهرست شهرهای مورد هدف بمب اتمی حذف شد. پایتخت پیشین ژاپن، امروزه به خاطر داشتن معبدها و زیارتگاه‌های بسیار معروف است. تعداد بی‌شماری معابد و سازه‌های تاریخی با ارزش در این شهر وجود دارد. استان کیوتو از جنوب شرقی تا شمال غربی منطقه مرکزی و شمالی کانزای گسترش یافته است. این شهر دارای چهار خصوصیت جغرافیایی است، منطقه ساحلی اره در اطراف خلیج میازورو در شمال شرقی، کوه‌های تانبا (Tanba) در اطراف مرکز شهر، حوضه کیوتو در جنوب شرقی و حوضه یماشیرو.

سه جشنواره بزرگ کیوتو، جشنواره آئوی ماتسوری (Aoi-matsuri) در اوایل تابستان، جشنواره جیان-ماتسوری در اواسط تابستان و جشنواره جیدای ماتسوری در پاییز است. همچنین گوزان نو کوریبی (Gozan-no-Okuribi)، در شب شانزدهم ماه آگوست برگزار می‌شود. در طول این جشنواره، مشعل‌های متعدد روی پنج کوه اطراف کیوتو، روشن می‌شوند و شکلی شبیه به یک نامه یا شکلی دیگر را تشکیل می‌دهند. این مراسم رویدادی تابستانی است که هم در ژاپن و هم در خارج از کشور شناخته شده است.

دانلود 480P

مطالب مرتبط:

منبع jnto.go

دیدگاه