برترین جاذبه های گردشگری وحشت در فیلادلفیا (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
برترین جاذبه های گردشگری وحشت در فیلادلفیا (قسمت دوم)

در عالم گردشگری وحشت، شهرهای بسیاری در مرکز توجه قرار دارند. در این میان فیلادلفیا اما با دستی پر، نگاه‌های بسیاری را مجذوب خود کرده است.

گردشگری وحشت علی‌رغم موضوع و حال و هوای خاصش، جایگاهی در خور توجه در صنعت گردشگری و توریسم دارد. به همین خاطر شهرهایی که از جاذبه‌های متنوعی در این زمینه برخوردار هستند، در طول سال و به‌ویژه در ایام هالووین، به‌شدت مورد توجه علاقه‌مندان دنیای ترس و هیجان قرار دارند. شهر فیلادلفیا در ایالات متحده از جمله مناطقی است که به لطف برخورداری از شمار قالب توجهی مکان‌های عجیب و ترسناک که داستان‌های بسیاری در مورد تسخیر شده بودن‌شان بر سر زبان‌ها است، در زمره مقاصد گردشگری محبوب این حوزه قرار دارد.

در بخش نخست این مطلب با معرفی شماری از جاذبه‌های گردشگری متفاوت و مرموز فیلادلفیا همراه شما بودیم، جاذبه‌هایی که به یمن حال و هوای‌ خاص‌شان، شناخته شده و محبوب هستند. در ادامه همراه ما باشید تا به سراغ دیگر امتیازات خاص و استثنائی این شهر در جلب گردشگران رفته و اندکی بیشتر با تاریخچه ترس و هیجان این ناحیه آشنا شویم.

خانه «بتسی راس» (Betsy Ross)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

شایع شده است که روح یکی از معروف‌ترین سازندگان پرچم (اولین طراح پرچم آمریکا) یعنی «بتسی راس» در میان راهروهای این خانه‌ی تاریخی در بخش قدیمی شهر فیلادلفیا پرسه می‌زند. این بانوی معروف در طول زندگی خود فقدان‌های دردناک بسیاری را تجربه کرد، از مرگ شوهرش گرفته تا از دست دادن چندین فرزند که داغی بزرگ بر دل او نهاد. بازدیدکنندگان این ملک تاریخی معتقد هستند این امر می‌تواند چرایی مشاهده‌ی روح اغلب گریان او در خانه قدیمی‌اش را توجیه کند.


کلیودِن (Cliveden)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

کلیودن جایگاه تاریخی است که روزگاری میزبان جنگ «ژرمن تاون» (Germantown) در سال ۱۷۷۷ بود، جایی که در حدود ۵۷ نفر جان خود را از دست دادند. در طول سال‌ها، جلسات ارواح به‌صورت مرتب در این خانه برگزار می‌شود که به‌نوعی به ماجرای تسخیر «ساموئل چیو» (Samuel Chew Jr) اشاره دارد که ظاهرا در گذشته در این خانه قدیمی سکونت داشته است.

فهرست مواجهه با ارواح هرگز در این خانه قدیمی به انتها نمی‌رسد و همین مسئله باعث شده تا تورهای گردشگری ارواح همچنان در این مکان فعال بوده و تجربه‌ی لحظاتی لبریز از ترس و هیجان را به بازدیدکنندگان مژده دهند.


قلعه میفیلین (Fort Mifflin)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

این قلعه از سوی دو شبکه «کانال هیستوری» (History Channel) و «تراول» (Travel Channel) به‌عنوان یکی از تسخیرشده‌ترین نقاط این کره خاکی معرفی شده است. قلعه میفلین جایی است که یکی از جنگ‌های اصلی دوران استقلال به وقوع پیوسته و در خلال آن بسیاری از سربازان هر دو طرف درگیر جان خود را از دست دادند.

هر هالووین، این قلعه میزبان برنامه شب‌نشینی با ارواح است، رویدادی که با برپا کردن کمپ در محوطه رنگ و بویی مهیج به خود گرفته و بسیاری را مشتاق مواجه با ارواح کرده است.


گرامبل تورپ (Grumblethorpe)

مکانهای تسخیر شده فیلادلفیا

بلوار «ژرمن تاون» دارای تاریخی آمیخته با ماجراجویی‌های عالم ارواح و پدیده تسخیرشدگی است که به‌ویژه در «گرامبل‌تورپ» در انتظار علاقه‌مندان است، یک خانه تابستانی قدیمی متعلق به خانواده‌ی ویستر (Wister).

گفته می‌شود این ملک توسط روح زخم خورده و خونین ژنرال انگلیسی «جیمز اگنیو» (James Agnew) تسخیر شده است که در طول نبرد ژرمن تاون وبه دلیل جراحات مرگ‌بار و کشنده، در این خانه جان به جان آفرین تسلیم کرد. اشکالی ندارد اگر افسانه‌های موجود شما را به وحشت نمی‌اندازند. شاید تماشای لکه‌های خونی که هنوز هم قابل‌مشاهده‌اند، همان چیزی است که حس ماجراجویی و هیجان درونی شما در جستجویش است.


گورستان‌های لورل هیل (Laurel Hill) و وست لورل هیل (West Laurel Hill)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

یکی از محبوب‌ترین گورستان‌‌های محلی که هنوز هم در دنیای ترس و وحشت حرف‌هایی برای گفتن دارد، از فیلمبرداری آثار ترسناک گرفته تا وقوع و بررسی پدیده‌های ماورایی و غیر قابل توضیح.

این امر کاملا قابل درک است که هر گورستانی می‌تواند بالقوه مکانی تسخیر شده باشد، اما «لورل هیل» یکی از قدیمی‌ترین گورستان‌های این ناحیه است که سرگذشتش با افسانه‌های مربوط به ماورالطبیعه و حضور ارواح عجیبن شده است. تعدادی تورهای مفرح و سرگرم‌کننده ارواح در این گورستان برگزار می‌شود که در تمام طول سال و به‌ویژه در ایام هالووین دایر است. اما شما می‌توانید هر زمان که تمایل دارید، گشتی در فضای گورستان زده و ماجراجویی شخصی خود را تجربه کنید، البته اگر جرأت انجام این کار را هم داشته باشید.


ماشولو (Moshulu)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

«ماشولو» یکی از بزرگ‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین کشتی‌های بادبانی ۴ دکله‌ای است که هنوز هم مشغول فعالیت است. گفته می‌شود این کشتی توسط «The Lantern Ghost» تسخیر شده است.

کارمندانی که مسئولیت اداره‌ی رستوران کشتی را بر عهده دارند، از پیدا شدن فانوس‌های در حال سوختن روی میزهای رستوران صحبت کردند، حتی بعدا از آن که قبلا آن‌ها را خاموش کرده بودند. در خلال سال‌ها فعالیت، درمجموع ۲۸ نفر روی عرشه این کشتی جان خود را از دست دادند که به باور بسیاری، شماری از آن‌ها به‌نحوی با ماجرای حقه فانوس، زمزمه و خنده‌های مرموزی که اغلب به گوش صاحب و خدمه کشتی می‌رسد، در ارتباط هستند.


موزه ماتر (Mutter Museum)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

موزه معروف و شناخته شده‌ای که بی‌شک به‌خوبی از عهده‌ی پاسخگویی به وسوسه و میل برای درک وضعیت‌های غیرعادی آناتومی بدن انسان و تماشای شماری از عجیب‌ترین مخلوقات این سیاره برآمده و عطش انسان برای درک عجایب را سیراب می‌کند.

موزه ماتر، جایی که ناهنجاری ترس می‌آفریند

ردیف ردیف اجزای قدیمی بدن انسان که درون ظرف‌های شیشه‌ای قرار گرفته‌اند، اندام‌های مبتلا به بیماری‌های نادر و موارد مشکوک مرگ و میر که هرکدام به نوبه‌ی خود برگی از تاریخچه عجیب موزه ماتر را شکل داده‌اند. شماری از مجموعه‌های به نمایش درآمده در این موزه بی‌شک در زمره‌ی ترسناک‌ترین‌ها قرار دارند.


گورستان کلیسای مسیح

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

گورستان این کلیسا جایی است که «بنجامین فرانکلین» (Benjamin Franklin) به خاک سپرده شده و گفته می‌شود که توسط روح یک پیرمرد به تسخیر درآمده است. ظاهرا این روح علاقه‌ای خاص به سکه‌های یک پنی دارد و بسیاری از بازدیدکنندگان می‌گویند حین گشت و گذار در این گورستان، روی زمین سکه پیدا کرده‌اند.


خانه پاول (Powel House)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

گفته می‌شود یک مورخ سرشناس و مورد احترام و همسرش هر دو ادعا کردند که ارواح شماری از نیروهای ارتش از جمله روح ژنرال «لافایت»  (Lafayette) و حتی روح «پگی شیپن» (Peggy Shippen) همسر «بندیکت آرنلود» (Benedict Arnold) را که در دهه ۱۹۶۰ ساکن این خانه بوده است، مشاهده کرده‌اند. تور اوراح و بررسی فعالیت‌های مرموز ماورایی همچنان تا به امروز در این خانه برگزار می‌شود.


پل سرپوشیده ون سنت (Van Sant)

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

بر اساس شایعات موجود یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌ها در کل ایالت پنسیلوانیا، این پل قدیمی است که تاریخ احداثش به سال ۱۸۷۵ باز می‌گردد.  این پل نه چندان طولانی ظاهرا با ارواح دوران کلنی نشینان پیوندی ناگسستنی برقرار کرده است.

این پل در نزدیکی پارک تاریخی قرار گرفته و به‌دلیل همین تاریخ پر رمز و راز و شاید تا حدودی ترسناکش، مکانی ایدئال برای گشت و گذار است. اگر خیلی از پیاده‌روی در این منطقه نگران و وحشت زده‌اید، دست‌کم با ماشین گشتی در این ناحیه بزنید.


سالن کتابخانه

کتابخانه فیلادلفیا

بسیاری از داستان‌ها اصرار دارند که روح بنیانگذار معروف این کشوری یعنی «بنجامین فرانکلین» حین بالا و پایین رفتن از پله‌های کتابخانه مشاهده شده، به‌خصوص در حوالی جایی که مجسمه او نصب شده است.

حتی گفته می‌شود که روح او در خیابان‌های این منطقه تاریخی نیز رقص‌کنان بالا و پایین می‌رود. به‌علاوه گروهی نیز ادعا می‌کنند روح او را حین پرسه زدن در ساختمان و در حالی مشاهده کرده‌اند که با یک بغل کتاب این سو و آن سو می‌رفته است.


کشتی المپیا Cruiser Olympia

تسخیر شده ترین مکانها در فیلادلفیا

کشتی المپیا یکی از کشتی‌های فعال ناوگان ارتش است که تا سال ۱۹۲۲ مشغول به فعالیت بود. این کشتی هم‌اکنون به‌عنوان موزه مورد استفاده قرار دارد. سایه‌های شبح‌وار و افسانه‌های مرتبط با قتل و خودکشی که ظاهرا با الهام از حضور ماروایی در این کشتی رخ داده، عمده دلیل شهرت المپیا است. ممکن است بازدیدکنندگان حین گشت و گذار در این کشتی، با روح معروف به «گانر جانسون» (Gunner Johnson) مواجه شوند. تورهای گردشگری ارواح معمولا حوالی هالووین در این کشتی برپا است.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم معرفی ترسناک‌ترین و در عین حال شناخته شده‌ترین جاذبه‌های فیلادلفیا برای شما هم جالب بوده باشد. خوشحال خواهیم شد شنونده نظرات، پیشنهادها و انتقادات سازنده شما عزیزان باشیم.

مطالب مرتبط:

منبع visitphilly

دیدگاه