موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران در زلزله شب گذشته آسیبی ندیده اند

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد پنجشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران در زلزله شب گذشته آسیبی ندیده اند

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران اعلام کرد با توجه به زلزله شب گذشته تهران، این زمین لرزه هیچ گونه آسیبی به موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران وارد نکرده است.

رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران امروز پنجشنبه ۳۰ آذر با اعلام این خبرافزود:

از اولین دقایق وقوع زمین‌لرزه در تهران در شب گذشته، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تهران به حالت آماده‌باش کامل درآمد و در بازدیدهایی که صورت گرفته مشخص شد خوشبختانه هیچ‌گونه آسیبی به موزه‌ها و ابنیه تاریخی تهران وارد نشده است.

او افزود:

حسب دستور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فضاهای در اختیار این سازمان برای میزبانی، اسکان و ساماندهی مردم آماده شد تا در صورت نیاز بتوان شهروندان را در این اماکن اسکان داد.

خسروآبادی گفت:

امروز امکان بازدید از موزه‌های استان تهران فراهم نیست چراکه موزه‌ها به‌خاطر رعایت مسائل امنیتی پلمپ شده‌اند با این حال فضاهای عمومی موزه‌ها و نیز اماکن فرهنگی‌تاریخی در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی آماده میزبانی و اسکان شهروندان هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد:

یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این استان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

شب گذشته زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدید در تهران احساس شد. کانون این زلزله با قدرت ۵/۲ ریشتر مشکین‌دشت در استان البرز بود. بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق وقوع زلزله ساعت ۲۳:۲۷ دقیقه بوده است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه