تماشا کنید؛ نمای هوایی متفاوت از قله های برفی رشته کوه های آلپ

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد یکشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
تماشا کنید؛ نمای هوایی متفاوت از  قله های برفی رشته کوه های آلپ

در این متن شما را به تماشای کلیپی دعوت می‌کنیم که با استفاده از پهپاد ضبط شده و منظره شگفت‌انگیز قله‌های برفی رشته‌کوه‌ آلپ را از نمای بالا به تصویر کشیده است.

تعداد بسیار کمی از افراد موفق شده‌اند قله‌های پوشیده از برف رشته‌کوه‌ آلپ سوئیس را از نمای بالا تماشا کنند؛ اما با تماشای ویدیوی ضمیمه شده در این متن می‌توانید این منظره فوق‌العاده دیدنی را از فاصله بسیار نزدیکی تماشا کنید.

این ویدیو که «ارتفاعات» (Elevations) نام دارد، با استفاده از پهپادی ضبط شده است که معمولا جهت ضبط فیلم در مسابقات ورزشی به کار گرفته می‌شود. این پهپاد برای ضبط این کلیپ تماشایی، با گذر از مناطق سنگلاخی، از فراز قله‌های سربه‌فلک‌کشیده و آبشارهای خروشان عبور کرده و مناظر ۳۶۰ درجه بسیار زیبایی را نیز ثبت کرده است.

کنترل این پهپاد در دست فردی به نام گابریل کوگر بوده و او این کلیپ را هنگام کوهنوردی تهیه کرده است. گابریل کوگر برای ضبط فیلم از یک پهپاد اول شخص که خود او آن را ساخته، استفاده کرده است. گابریل کوگر این پهپاد را کاملا بر اساس معیارهای خود ساخته و آن را طوری طراحی کرده که وقتی فردی ویدیوهای ضبط شده توسط آن را ببیند، احساس کند در حال تماشای مناظر از ??????? است.

این پهپاد برخلاف سایر تجهیزات مورد استفاده برای حمل دوربین‌ها، به‌طور کامل توسط انسان هدایت می‌شود و قادر است در هنگام ضبط فیلم، زوایای بیشتری را ثبت کند تا فردی که فیلم را می‌بیند، تصور کند واقعا در حال پرواز است. قدرت بسیار بالای پهپاد نسبت به وزن آن (۸:۱)، این وسیله را قادر می‌سازد در فاصله بسیار نزدیکی از موانع پرواز کند و در هنگام پرواز قدرت مانور بالایی داشته باشد.

فیلم‌های ضبط شده توسط این پهپاد بسیار تاثیر‌گذار هستند و بهترین دید را به ببینده ارائه می‌دهند؛ حتی اگر خودتان بال داشتید و بر فراز کوه‌های رشته‌کوه آلپ پرواز می‌کردید؛ نمی‌توانستید این کوه‌ها را از فاصله‌ای به این نزدیکی تماشا کنید.

 نمای هوایی متفاوت از قله‌های برفی رشته‌کوه‌های آلپ:

مطالب مرتبط:

دیدگاه