ایزی جت، آرام ترین هواپیمایی فرودگاه واتسلاو هاول پراگ شد

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
ایزی جت، آرام ترین هواپیمایی فرودگاه واتسلاو هاول پراگ شد

شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی جت، برای سومین بار برنده عنوان آرام‌ترین هواپیمایی شد. برای جزئیات بیشتر خبر با ما همراه باشید.

هواپیمایی ایزی جت، متعلق به کشور بریتانیا، که تاکنون در مسابقات سال ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ برنده شده بود، امسال به عنوان سومین بار، عنوان آرام‌ترین هواپیمایی را به خود اختصاص داد.

این مسابقه توسط فرودگاه پراگ به همکاری شهرداری منطقه ۶ پراگ، سازماندهی شده است. جایزه که به شکل پرستوهای شیشه‌ای بود، توسط واتسلاو رهور، رئیس هیئت مدیره فرودگاه پراگ و اوا اسموتنا، معاون شهردار منطقه ۶ پراگ به برنده داده شد.

در کنار پارامترهای سطح صدای هواپیما در هنگام ورود یا خروج، پیوستگی مسیر پرواز و ظرفیت قابل استفاده هواپیما، به طور مثال، ظرفیت بار در مسابقه، مورد ارزیابی قرار گرفت.

بدین‌گونه، فرودگاه پراگ، شرکت‌های هواپیمایی را تشویق می‌کند تا صدای هواپیماهای خود را کاهش دهند. با این عمل، دولت پراگ رویکردی با ملاحظه با ساکنین نواحی اطراف فرودگاه را در پیش گرفته است.

واتسلاو رهور، رئیس هیئت مدیره فرودگاه پراگ، گفت:

ما از اهمیت نقش خودمان در حفاظت از محیط زیست آگاه هستیم. بنابراین، ما در مورد این منطقه، رویکردی کنش‌گرایانه داریم. ما در تلاش برای به حداقل رساندن صدای حمل و نقل هوایی شهروندان در مناطق اطراف فرودگاه، هستیم. هدف ما در دراز مدت، انگیزه دادن به شرکت‌های هواپیمایی، برای استفاده از هواپیمای مدرن و رعایت قوانین با استفاده از اقدامات و سنجش‌های عملیاتی، اقتصادی و فنی است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انگیزه دادن به شرکت‌های هواپیمایی، مسابقه سالانه «آرام‌ترین هواپیمایی» است که از سال ۲۰۰۶ در حال برگزاری است.

ده شرکت هواپیمایی که در فرودگاه واتسلاو هاول پراگ، مکررا در طول سال پرواز دارند، برای عنوان آرام‌ترین هواپیمایی سال ۲۰۱۷ با یکدیگر رقابت کردند. نام شرکت‌های هواپیمایی که در این مسابقه شرکت کرده بودند، از این قرار است:

آئروفلوت (شرکت روسی)، ایر برلین، بریتیش ایرویز، چک ایرلاینز، ایزی جت، کی‌ال‌ام رویال داچ ایرلاینز، شرکت فرانسوی، هلندی (KLM Royal Dutch Airlines)، لوفتانزا، نروژ، ریان‌ایر و تراول سرویس.

شرکت بریتانیایی هواپیمایی ایزی جت که در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱، این عنوان را به خود اختصاص داده بود، برای بار سوم، برنده این مسابقات شد.

توماس هاگنسون، مدیر عامل شرکت ایزی جت گفت:

ما مفتخر هستیم که ناوگان هواپیمایی ما که تنها از هواپیمای ایرباس تشکیل شده است، به عنوان ‌آرام‌ترین ایرلاین، در فرودگاه واتسلاو هاول پراگ خودش را اثبات کرد. به عنوان شرکت هواپیمایی پیشرو در اروپا، ما متعهد به ادامه این روند در جهت کاهش اثرات صدای هواپیما برای آسایش بیشتر ساکنین بومی مناطق اطراف فرودگاه، هستیم.

همچنین شرکت ایزی جت، هم‌اکنون در حال تحویل ۱۳۰ فروند هواپیمای خانوادگی A320 است که حدودا ۵۰% کمتر از هواپیماهای موجود در ناوگان، در زمان فرود و بلند شدن از زمین، صدا تولید می‌کنند. ما در انتظار استفاده این هواپیماها در فرودگاه پراگ هستیم.

مثل هر سال، این مسابقه در طول زمان ترافیک شدید هوایی در فرودگاه پراگ، یعنی ۱ می تا ۳۱ اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان) ۲۰۱۷، برگزار شد.

 

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه