اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری روسیه

سیامک احدی
سیامک احدی چهار شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
اعطای گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهر شرکت کننده در طرح ملی گردشگری  روسیه

هشت شهر گردشگرپذیر روسیه عنوان «حلقه طلایی» را از آن خود کردند.

«ولادیمیر مدینسکی» وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در مراسم اعطای گواهینامه به شهرهای مشارکت‌کننده در طرح گردشگری ملی «حلقه طلایی روسیه»، گفت:

حلقه طلایی در دهه ۶۰ قرن بیست، زمانی که گردشگری به اوقات فراغت محبوب تبدیل شد، به وجود آمد که این جریان، نشانه روشن فکری و توان مالی شهروندان روسیه بود.

اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۷ از این شهرها بازدید کردند.

وی افزود:

دولت شوروی در ادامه این طرح برای اولین بار توجه خود را به ضرورت گردشگری داخلی معطوف کرد. از سوی دیگر نامگذاری «حلقه طلایی» به خوبی مفهوم و محتوای مسیر و این طرح را بیان می کند، چرا که گردشگر با پایه‌های طلایی میراث فرهنگی آشنا می‌شود و از سوی دیگر به ماهیت مسیری، که شهرهای اطراف مسکو را پوشش می‌دهد، پی می‌برد.

اولین گواهی حلقه طلایی به سران هشت شهری که در طرح ملی گردشگری این کشور مشارکت داشتند، اهدا شد. سرگئی پاساد، پرسلاول زالسکی، راستوف، یاراسلاو، کاستروما، ایوانوا، سوزدال و ولادیمیر همان حلقه‌های طلایی روسیه هستند.

«مدینسکی» در ادامه این مراسم گفت:

در آینده فهرست این شهرها گسترده‌تر خواهد شد، اما برای دستیابی به این هدف، لازم است معیارهایی برآورده شود که از آن جمله توسعه زیرساخت‌های گردشگری و نگرش دقیق به آثار میراث فرهنگی است.

وزیر فرهنگ روسیه یادآور شد:

در دهه ۹۰ حلقه طلایی، مانند همه بخش‌های گردشگری داخلی، تجربه های دشواری را از سر گذارند، اما موفق شد در سال ۲۰۱۷ بالغ بر پنج میلیون گردشگر را جذب کند.

مدینسکی همچنین گفت:

وزارت فرهنگ روسیه در حال آماده‌سازی طیف وسیعی از رویدادها است تا نه تنها حلقه طلایی را به عنوان یک نام تجاری معرفی کند، بلکه با نهادینه کردن آن، این نام را حائز اعتبار دولتی کند.

حلقه طلایی عنوان طرح گردشگری داخلی در روسیه است که به انگیزه تحرک‌بخشی در سایر شهرهای این کشور به جز مسکو و سن‌پترزبورگ اجرا شده تا علاوه بر به جریان انداختن گردشگری داخلی، گردشگران خارجی را به شهرهای دیگر روسیه جذب کند.

همزمان با به اجرا گذاشتن این طرح ‌ای ملی در این کشور، دیگر جمهوری‌های روسیه نیز پروژه‌های بین‌المللی را در کشورهایی همچون ایران برای جذب گردشگر به مناطق دوردست‌تر از مرکز روسیه، آغاز کرده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه