بوئینگ از هواپیمای راز آلود خود رونمایی می‌کند

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان چهار شنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۰
بوئینگ از هواپیمای راز آلود خود رونمایی می‌کند

بوئینگ از هواپیمای راز آلود خود رونمایی می‌کند که قرار است قدرت هوایی را متحول کند.

شرکت هواپیمایی بوئینگ از هواپیمای جدید و رمزآلود خود رونمایی می‌کند. بر اساس پست توییتری BOEING DEFENSE این هواپیمای جدید توسط Phantom Works، بخش طراحی پیشرفته بوئینگ، طراحی شده است. این ??????? با سبک «Batmobile» مطابقت دارد. اما همچنان از جزئیات این هواپیما خبری نیست و پیشگویی‌ها ادامه دارد.

بوئینگ رمز آلود

شرکت بوئینگ، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هواپیما در جهان، آمادگی خود را برای معرفی یک هواپیمای جدید قوی که به عنوان تغییری در آینده نیروی هوایی خواهد بود، اعلام می‌کند.

بوئینگ در مورد این که دقیقا کجا و چه زمانی از هواپیما در روز سه‌شنبه نمایی خواهد شد، ادعا می‌کند اطلاعات بیشتر بعدا آشکار خواهد شد زمانی که Telegraph Travel با آن‌ها تماس بگیرد.

اما هواپیمای اسرارآمیز مظنون به یک هواپیمای فضایی جدید است که به دنبال قدم‌های هواپیمای بوئینگ X-37B است. ابتدا برای پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ساخته شده و عمدتا برای مأموریت‌های طبقه‌بندی شده و آزمایش فناوری‌های مختلف هواپیمایی از جمله هوافضا به کار گرفته شده است به گفته نیروی هوایی ایالات متحده، دستگاه‌های پرواز، هدایت و ناوبری، حفاظت حرارتی، عایق‌سازی، نیروی دریایی و دستگاه‌های ورود مجدد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در اوایل سال جاری بوئینگ توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاع (DARPA) پنتاگون انتخاب شد تا فضاپیمای فضایی XS-1 را توسعه دهد. DARPA می‌گوید:

این هواپیما اولین کلاس جدید از هواپیماهای هیومسون است که دسترسی کم‌هزینه به فضا را فراهم می‌کند.

دیگران معتقد هستند هواپیمای رمزآلود یک هواپیمای جدید الکتریکی با یک موتور سشوارمانند است که اجازه می‌دهد هواپیما به صورت عمودی از زمین بلند شود و بر زمین بنشیند.

بوئینگ رمز آلود

این پیشگویی‌ها به این دلیل دستاورد اخیر بوئینگ Aurora Flight Sciences  است که در سال گذشته قراردادی برای ساخت هواپیمای LightningStrike VTOL (عمودی بلند شدن و فرود آمدن) برای رقابت طراحی DARPA امضا کرد. گزارش شده که Aurora هواپیماهای الکتریکی را برای پروازهای طولانی مدت برای هر دو هدف تجاری و نظامی توسعه داده است.

هواپیما XV-24A برای اولین بار در تاریخ است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد از جمله توزیع مجرای هیبرید الکتریکی و سیستم حرکتی الکتریکی هم‌زمان با نوآوری هم‌زمان دارد.

این هواپیمای جدید VTOL گزارش می‌دهد که بهره‌وری شناور هواپیما به ۷۰ درصد، از ۶۰ درصد افزایش یافته است و افزایش بار حداقل ۴۰ درصدی از وزن ناخالص آن، ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ پوندی را می‌تواند حمل کند؛ اما ساختار تکنولوژی مجرای فن این با شبیه‌سازی هواپیمای رمز و راز بوئینگ مطابقت ندارد.

هواپیما جدید نیز می‌تواند یک نسخه از Phantom Swift، هواپیمای VTOL خود بوئینگ واقع شود که در ابتدا به عنوان یک پیشنهاد برای رقابت با Aurora مطرح شد. این یک دستاورد بزرگ برای بوئینگ است بعد از ۷۴۷ که در هواپیمایی آمریکا پرواز کرد و فردای آن روز در دترویت بود.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه