لوکیشن فیلم برداری فیلم ها و رمان های ترسناک برتر دنیا

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
لوکیشن فیلم برداری فیلم ها و رمان های ترسناک برتر دنیا

فیلم‌های ترسناک برتر سینمای وحشت مثل فیلم سکوت بره‌ها یا درخشش در لوکیشن های واقعی فیلم‌برداری شده‌اند که امروز بسیار محبوب شده و حتی به جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

از فیلم‌های برتر دنیای وحشت کدام‌یک را می‌پسندید؟ درخشش؟ سکوت بره‌ها؟ گرگ و میش؟ لوکیشن های فیلم‌برداری بسیاری از این فیلم‌ها واقعی بوده و امروز به‌عنوان جاذبه گردشگری شناخته می‌شود. در نوشتن بسیاری از رمان‌های ترسناک از مکان‌های واقعی استفاده شده است. در این مطلب به سراغ لوکیشن‌های فیلم‌برداری و رمان‌های محبوب رفته‌ایم، با ما همراه باشید تا این مکان‌های جذاب را بشناسیم:

هتل استنلی، کلرادو، آمریکا

لوکیشن فیلم برداری

فیلم درخشش یکی از فیلم‌های ترسناک ماندگار در کارنامه اسنتلی کوبریک است. داستان و خط اصلی فیلم در داخل یک هتل سپری می‌شود. داستان فیلم از این قرار است که مرد نویسنده‌ای به‌همراه همسر و فرزندش در هتلی به‌عنوان سرایدار اقامت می‌گزیند تا در فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان ببرد. در طول زمستان به‌دلیل بارش برف سنگین تمام راه‌های مواصلاتی به هتل بسته می‌شود و شخصیت اصلی فیلم یعنی «جک تورنس» با خانواده در این هتل اسیر می‌شوند. فضای وهم‌آلود و تنهایی در هتل باعث می‌شود تا تورنس به روان گسیختگی دچار شود و قصد جان فرزند و همسرش را کند.

لوکیشن فیلم برداری

این داستان از رمانی به نویسندگی استیون کینگ اقتباس شده است. فضای هتل در فیلم به‌خوبی وهم‌آلود بودن را به تماشاگر منتقل می‌کند. استیون کینگ این رمان را در دهه ۱۹۷۰ نوشت. زمانی که با همسرش به هتلی در کوهستان راکی رفته بود و در اتاق ۱۴۲ هتلی اقامت داشت، ایده اصلی داستان درخشش به ذهنش رسید.

لوکیشن فیلم برداری

نماهای خارجی فیلم در هتل تیمبرلاین در شمال اورگان فیلم‌برداری شده است. برای انتخاب لوکیشن داخلی کوبریک حساسیت‌های زیادی به خرج داد و چندین هتل را بازدید کرد تا دقیقا به چیزی که در داستان اشاره شده بود برسید، ولی در نهایت به این موضوع رضایت داد تا هتل استنلی را به‌عنوان لوکیشن انتخاب کند.

بنگر، مین، آمریکا

لوکیشن فیلم برداری

شهر بنگر در ایالت مین، شهری کوچک ولی خاطره‌انگیز برای طرفداران استیون کینگ است. کینگ در این شهر زندگی می‌کرده است و بسیاری از رمان‌های او در نقاط مختلف این شهر رخ داده و روایت شده‌اند. لوکیشن‌های زیادی در این شهر وجود دارد که یا داستان‌ها در آن روایت شده‌اند یا فیلم‌هایی بر اساس رمان در آن ساخته شده است. فیلم Pet Sematary به کارگردانی مری لمبرت و با فیلم‌نامه‌ای از استفن کینگ در شهر بنگر فیلم‌برداری شده است. داستان این فیلم، ماجرای پزشکی است با نام «لوییس کرید» که به‌واسطه شغلی که در بخش خدمات بهداشتی دانشگاه مین دارد، به‌همراه فرزند و همسر به خانه‌ای جدید می‌روند. در نزدیکی خانه جدید آن‌ها قبرستانی وجود دارد که همین قبرستان مایه دردسر آن‌ها می‌شود. لوکیشن اصلی فیلم کوهستان هوپ سمتری در بنگر است.

لوکیشن فیلم برداری

یکی از لوکیشن‌های فیلم محبوب «آن» یا it هم در این شهر قرار دارد. در یکی از سکانس‌های اولیه فیلم، زمانی که دلقک معروف فیلم در حال فریب دادن جرجی است، خیابانی را مشاهده می‌کنیم که این خیابان در بنگر است.

لوکیشن فیلم برداری

فرودگاه بنگر و بسیاری از بخش‌های این شهر در رمان‌های کینگ وجود دارد و بدون شک طرفدار رمان‌های او با پا گذاشتن در این شهر تمام داستان‌ها را یادآوری می‌کند.

ویزمار و لوبک، آلمان

لوکیشن فیلم برداری

نوسفراتو یا سمفونی وحشت فیلمی سیاه و سفید در ژانر وحشت است که در سال ۱۹۲۲ بر اساس رمان دراکولا اثر برام استوکر شناخته شده است. این فیلم اولین فیلم تاریخ سینما در ژانر وحشت است. لوکیشن‌های این فیلم در کشور آلمان است و تمام این فیلم در شهرهای آلمان پر شده است. از جمله لوکیشن‌های فیلم می‌توان به کلیسای سنت ماری، شهر ویزمار و لوبک اشاره کرد.

لوکیشن فیلم برداری

لوبک، از طرف یونسکو در لیست قدیمی‌ترین شهرها ثبت شده است و ۷ کلیسای قدیمی در این شهر قرار دارد. این شهر کوچک قدیمی جاذبه‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موزه عروسک‌ها اشاره کرد. ویزمار و لوبک دو شهر محبوب علاقه‌مندان به خون‌آشام است و نمایشگاه‌های زیادی در رابطه با خون‌آشام‌ها در این شهرها پیدا می‌شود. برای رفتن به لوبک و ویزمار از هامبورگ می‌توان از قطار استفاده کرد، اگر قصد سفر با خودرو رادارید، بیش از یک ساعت مسیر در پیش خواهید داشت.

پارک ملی سنگاکریک، مریلند، آمریکا

لوکیشن فیلم برداری

فیلم پروژه جادوگر بلر، در پارک ملی سنگاکریک در مریلند فیلم‌برداری شده است. این فیلم وحشت روانشناختی به نویسندگی و کارگردانی «دانیل مایریک و ادواردو سانچز» است.

لوکیشن فیلم برداری

روایت فیلم داستان سه دوست مستندساز است که در نواحی بورکیتسویل در مریلند در سال ۱۹۹۴ به‌دنبال تهیه فیلمی مستند درباره یک افسانه محلی بانام «جادوگر بلر» هستند. در فیلم خانه‌ای با نام خانه روستین پار وجود دارد که در حال حاضر تخریب شده است.

جزیره اوسئا، اسکس، انگلستان

لوکیشن فیلم برداری

جزیره اوسئا، جزیره‌ای کوچک در رود بلک واتر در اسکس است. جزیره اوسئا طبیعتی بکر دارد و بسیاری از هنرمندان و نوازندگان این جزیره را به‌عنوان گوشه‌ای دنج برای خلوت کردن استفاده می‌کنند؛ اما این جزیره تنها موردعلاقه هنرمندان نبوده و بسیاری از فیلم‌سازان جذب طبیعت آن شده‌اند. یکی از فیلم‌های فیلم‌برداری شده در جزیره اوسئا، فیلم زن سیاه‌پوش است. این فیلم بر اساس داستانی از جین گلدمن با همین نام ساخته شده است.

لوکیشن فیلم برداری

چشم‌اندازهای زیبای جزیره و لوکیشن‌های مناسب برای سکانس‌های دلهره‌آور، بسیاری از دست‌اندرکاران سینما را به این منطقه می‌کشاند. اگر فیلم زن سیاه‌پوش را ببینید با فضای وهم‌آلود این جزیره بهتر آشنا می‌شوید.

فلورانس، ایتالیا

لوکیشن فیلم برداری

توماس هریس نویسنده خالق شخصیت هانیبال لکتر در دومین جلد از سه‌گانه هانیبال به ایتالیا می‌رود. هانیبال لکتر تاکنون در چندین فیلم بازنمایی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به شکارچی انسان، سکوت بره‌ها و هانیبال اشاره کرد. از جمله بازیگرانی که در نقش دکتر لکتر ایفای نقش کرده‌اند، می‌توان به آنتونی هاپکینز، برایان کاکس، مدس مایکلسن و گاسپارد اولیل اشاره کرد.

لوکیشن فیلم برداری

یکی از اصلی‌ترین لوکیشن‌ها در سری دوم فیلم سکوت بره‌ها یا فیلم هانیبال فلورانس رم بود. در بسیاری از نماهای فیلم ساختمان اصلی پلازو وچیتو دیده می‌شود. دکتر لکتر و دکتر فل در این مکان باهم ملاقات می‌کنند. مکان‌های دیگری در فلورانس از جمله کلیسای سانتا کروچه و داروسازی سانتا ماریا در این فیلم به نمایش درآمده است.

فورکس، واشینگتن

لوکیشن فیلم برداری

فیلم گرگ و میش، یکی از فیلم‌های پرطرفدار ژانر وحشت است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام توسط استفانی میر نوشته شده است. لوکیشن‌های فیلم‌برداری مجموعه فیلم و مکان‌هایی که در رمان ذکر شده‌اند، همه در فورکس واشینگتن قرار دارند. شهر فورکس یکی از مرطوب‌ترین شهرهای واشینگتن است، خون‌آشام‌ها نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند، به همین دلیل است که این شهر شرایط آب و هوایی مناسبی برای روایت داستان دارد.

لوکیشن فیلم برداری

در ماه سپتامبر در دبیرستان‌های شهر فورکس جشنی با عنوان جشن گرگ و میش برگزار می‌شود.

اسکاتلند

لوکیشن فیلم برداری

مرد حصیری فیلمی در سبک ترسناک به کارگردانی رابین هاردی است که در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است. بسیاری از صحنه‌های این فیلم در اسکاتلند فیلم‌برداری شده است. این فیلم به‌عنوان بزرگ‌ترین فیلم بریتانیا در تمام دوران شناخته‌ می‌شود. در این فیلم جزیره‌ای در اسکاتلند (سامرزایل) به تصویر کشیده شده است که ساکنان آن به آیینی قبیله‌ای رو آورده‌اند و رفتار عجیبی دارند.

لوکیشن فیلم برداری

از جمله لوکیشن‌های استفاده‌شده در این فیلم می‌توان به عمارت لرد سامرلیس، قلعه کولزئن، غار سنت نینان، شبه‌جزیره ماکارس، روستای آنوث و جزیره اسکای اشاره کرد.

کوه میهارا، ژاپن

لوکیشن فیلم برداری

آتشفشان فعال جزیره ایزو اوشیما، کوه میهارا در ۱۰۰ کیلومتری جنوب توکیو قرار دارند. این جزیره و آتشفشان فعال یکی از جاذبه‌های گردشگری توکیو است. این آتشفشان لوکیشن فیلم‌برداری یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک سینمای ژاپن بوده، فیلم حلقه در این مکان ساخته شده است. فیلم حلقه در سال ۱۹۹۸ توسط هیدئو ناکاتا ساخته شد. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کوجی سوزوکی است.

لوکیشن فیلم برداری

داستان فیلم درباره نوار ویدئو مرموزی است که هرکس آن را می‌بیند، تلفن با او تماس می‌گیرد و به او می‌گوید که ۷ روز بعد خواهد مرد. این آتشفشان در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان لوکیشن فیلم ژاپنی گودزیلا استفاده شده است. آتشفشان در ارتفاع ۷۵۸ متری قرار دارد.

بلچیته، اسپانیا

لوکیشن فیلم برداری

بلچیته دهستانی در اسپانیا است که در استان ساراگوسا قرار دارد. بلچیته یادآور ویرانی‌های جنگ داخلی اسپانیا است و در این جنگ بیشترین درصد خرابی به دهستان بلچیته وارد شده است. از خرابه‌های بلیچته برای ساخت فیلمی ترسناک بانام چیلینگ در سال ۲۰۰۶ استفاده شده است.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه