جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می‌کند

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی جمعه، ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
جاذبه های گردشگری مادرید که آن را منحصر به فرد می‌کند

مادرید، پایتخت اسپانیا و شهری پیشرو در مد، سیاست و تفریح است که موفق شده گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا جذب خود کند.

مادرید جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی متعددی دارد که هر یک منحصربه‌فرد و فوق‌العاده هستند. اما در این میان جاذبه‌هایی وجود دارد که گردشگران کمتر به آن‌ها سر می‌زنند. با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

۱پارک دل کاپریچو

جاذبه های مادرید

پارک دل کاپریچو (Parque de El Capricho) کمی دورتر از مرکز شهر قرار گرفته و گردشگران معمولا از وجود آن غافل هستند؛ در حالی که این پارک به واسطه‌ی سبک معماری ترکیبی انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی خود، یکی از زیباترین و جذاب‌ترین پارک‌های مادرید به شمار می‌رود. ستون‌های یونانی، دریاچه‌ای بزرگ با قوهای زیبا، یک قصر، باغ گل رز و مسیرهای پر پیچ و خمی که با درخت‌ها و بوته‌های زیبا تزیین شده است، قطعا می‌تواند اوقات فراموش‌نشدنی را برای شما رقم بزند.

۲پلازا دِ اولاوید

جاذبه های مادرید

با اینکه بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در فضای باز پلازا مایور بنشینند و یک نوشیدنی میل کنند، شما می‌توانید از فضای باز میدان محلی‌تری نظیر «پلازا دِ اولاوید» (Plaza de Olavide) لذت ببرید. تعداد زیادی رستوران و کافه در این میدان قرار دارد که می‌توانید یک نقطه عالی پیدا کرده و خود را به یک نوشیدنی مهمان کنید. علاوه بر فواره و پارکی که برای بازی کودکان مهیا شده، می‌توانید روی یک نیمکت، خستگی را از تن به در کرده و از حس و حال میدان کمال استفاده را ببرید.

۳مرکادو دلا سبادا

جاذبه های مادرید

یکی از مکان‌های جدید غذا خوردن در مادرید، بازارهای آن هستند که برخی از آن‌ها در میان گردشگران شهرت زیادی دارند. با این حال بازار «مرکادو دلا سبادا» (Mercado de la Cebada) به شدت مورد علاقه افراد بومی است. علاوه بر غرفه‌های غذا، یک فضای باز با هنر خیابانی نیز در این بازار به چشم می‌خورد. در صورتی که با اجرای تئاتر یا موسیقی نیز مواجه شدید، تعجب نکنید.

۴هامان آل آندالوس

جاذبه های مادرید

«هامان آل آندالوس» (Hamman Al Andalus) مناسب حال یک گردشگر است که می‌تواند در استخر آب گرم، آب تنی کرده، به سونا برود یا با یک ماساژ سر حال بیاید. افراد محلی اکثرا به اینجا سر می‌زنند و با توجه به اینکه ارزان است، بعد از یک روز طولانی گشت و گذار در شهر می‌توانید چند ساعتی به خود برسید. پیشنهاد می‌کنیم از قبل به صورت اینترنتی جا رزرو کنید و سعی کنید در ساعات شلوغ به این محل نروید که با ازدحام جمعیت مواجه خواهید شد.

۵مادرایت

جاذبه های مادرید

«مادرایت» (MadrEAT) یکی از بازارهای جدید شهر مادرید است که جشنواره‌ای از غذاها را پشت کاروان‌ها و در فضای باز برگزار می‌کند. افراد محلی زیادی برای خوردن، نوشیدن و گشت و گذار به این بازار سر می‌زنند. تاریخ و زمان آن هر ماه تغییر می‌کند و در صورتی که تصمیم دارید از آن دیدن کنید، حتما به سایت آن‌ها مراجعه کنید. در این بازار می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی و غذاهای مخصوص اسپانیایی را امتحان کنید. فراموش نکنید که وقتی آب و هوای شهر خوب است، به این محل بروید.

۶ماتادِرو

Matadero

«ماتادِرو» (Matadero) در گذشته به عنوان بزرگ‌ترین کشتارگاه مادرید محسوب می‌شده است و در حال حاضر به عنوان یک مرکز فرهنگی مشغول فعالیت است. از نمایشگاه‌های هنری گرفته تا برگزاری کلاس‌های طراحی و مسابقات عکاسی، از کارهای متنوعی است که در این مرکز انجام می‌شود.

۷مرکادو دلوس موتورز

جاذبه های مادرید

گردشگران عاشق خرید کردن نباید «مرکادو دلوس موتورز» (Mercado de los Motores) را از دست بدهند. در این بازار شاهد عرضه مبلمان، عتیقه، وسایل دکوری، لباس‌های دست دوم، جواهرات، غذا و... خواهید بود. مرکادو دلاس موتورز در موزه قطار مادرید «Museo del Ferrocarril» قرار دارد، به این ترتیب می‌توانید علاوه بر خرید کردن و خوردن غذاهای خوشمزه، از برخی از قدیمی‌ترین واگن‌های قطار اسپانیا نیز دیدن کنید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه