آغاز ثبت نام جدید عتبات از پنجشنبه

سیامک احدی
سیامک احدی سه شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
آغاز ثبت نام جدید عتبات از پنجشنبه

ثبت نام سفر عتبات عالیات عراق از روز پنجشنبه، ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود.

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشتاقان سفر زیارتی عتبات عالیات می‌توانند برای اعزام‌های ۱۶ دی تا ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۳۰ آذرماه با مراجعه به سامانه www.atabat.org.ir برای ثبت نام قطعی در کاروان‌های عتبات (ثبت‌نام بدون قرعه کشی) اقدام کنند.

کسانی که برای اولین‌بار می‌خواهند در سامانه جامع عتبات سازمان حج و زیارت (www.atabat.org.ir) برای سفر زیارتی عتبات عالیات نام‌نویسی کنند، در ابتدا باید به عنوان کاربر جدید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا به ظرفیت خالی کاروان‌های عتبات استان مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

دور جدید ثبت نام‌های عتبات درحالی آغاز می‌شود که طبق اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، پرواز زائران ایرانی همچنان از طریق فرودگاه بغداد انجام می‌شود و برنامه پروازهای ایران به فرودگاه نجف همچنان متوقف است.

مسئولان فرودگاه نجف چندی پیش نرخ ارائه خدمات، عوارض گمرکی و سوخت را در فرودگاه نجف افزایش دادند که این موضوع با اعتراض شرکت‌های هواپیمایی ایران و در نهایت قطع پرواز این شرکت‌ها به این فرودگاه روبرو شد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به اینکه اتفاق جدیدی در زمینه پرواز زائران ایرانی به فرودگاه نجف نیفتاده، گفت:

تاکنون چند جلسه برای رفع مشکل با مسئولان فرودگاه نجف داشته‌ایم و آنها چند پیشنهاد ارائه کرده‌اند اما به دلیل وجود بار مالی، هیچ‌کدام مورد موافقت ما قرار نگرفته است.

هزینه سفر عتبات در این دوره نیز مشابه گذشته و بدون تغییر بوده است که از مبدأ تهران برای سفر زمینی و هوایی به ترتیب، حداکثر تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار و یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه