آغاز پروازهای فلای دبی به کلیمانجارو

مصطفی پورمحمدی
مصطفی پورمحمدی دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
آغاز پروازهای فلای دبی به کلیمانجارو

پرواز افتتاحیه شرکت هواپیمایی فلای دبی چندی پیش به فرودگاه بین‌المللی کلیمانجارو رسید.

پرواز افتتاحیه شرکت هواپیمایی فلای دبی  به فرودگاه بین‌المللی کلیمانجارو در تانزانیا رسید. با افتتاح این خط پروازی، ظرفیت پروازهای این شرکت هواپیمایی به آفریقا افزایش پیدا می‌کند. از ثمرات این افزایش ظرفیت شبکه هوایی، می‌توان به‌اضافه شدن دوازده مقصد جدید در برنامه پروازی فلای دبی اشاره کرد.

فلای دبی قصد دارد شش پرواز در هفته به کلیمانجارو داشته باشد. برخی از این پروازها در دارالسلام، پایتحت تانزانیا نیز توقف خواهند داشت.

در برنامه افتتاحیه این ایرلاین، فلای دبی از هواپیمای جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ استفاده کرده است که برای اولین بار در نمایشگاه هواپیمایی دبی در نوامبر امسال رونمایی شده بود.

اضافه شدن این مقصد، تعداد مقاصد فلای دبی در تانزانیا را به سه فرودگاه می‌رساند. پیش از این فلای دبی تنها به دارالسلام و زانزیبار پرواز داشت.

اولین پرواز این شرکت هواپیمایی از تانزانیا در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و طی این مدت، تعداد مسافران بین این دو کشور مدام در حال افزایش بوده است.

فرودگاه بین‌المللی کلیمانجارو در شمال تانزانیا و حد فاصل بخش‌های کلیمانجارو و آروشا واقع شده است. این فرودگاه دروازه اصلی ورود به منطقه جذابی است که شامل کوه کلیمانجارو، پارک ملی آروشا، دهانه آتش‌فشانی انگرونگورو و پارک ملی سرنگتی است.

پارک جنگلی آروشا

تنها تعداد کمی از شرکت‌های هواپیمایی به این فرودگاه بین‌المللی پرواز دارند و فلای دبی اولین شرکتی است که به مسافران این اجازه را می‌دهد که مستقیما از امارات متحده عربی به کلیمانجارو بیایند.

غیث الغیث، مدیر اجرایی فلای دبی دراین‌باره می‌گوید:

ما این ایرلاین را راه‌اندازی کردیم تا پاسخ مناسبی به نیاز روزافزون مسافران میان این دو کشور داده باشیم. فلای دبی اولین شرکتی است که این اتصال پویا را ایجاد کرده و هدف ما دسترسی به بازار این کشور است. شرکت فلای دبی تمامی مسافران را مد نظر قرار داشته است و به همین دلیل، برنامه‌های پروازی ما دارای انعطاف زیادی هستند. جدا از این کلیمانجارو، مسافران شرکت ما می‌توانند از دبی مستقیما به ۲۵۰ مقصد مختلف پرواز داشته باشند که از این تعداد، دوازده مورد آن در آفریقا واقع شده است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه