ورزشگاه موردوویا آرنا ؛ میزبان بازی ایران - پرتغال در جام جهانی 2018

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
ورزشگاه موردوویا آرنا ؛ میزبان بازی ایران - پرتغال در جام جهانی 2018

ورزشگاه موردوویا آرنا در جام جهانی 2018 میزبان بازی ایران پرتغال در شهر سارانسک روسیه است. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد و همچنان در حال پیشرفت و ساخت است.

ورزشگاه موردوویا آرنا که در شهر سارانسک روسیه واقع شده است، دارای ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفری است. افتتاحیه آن در سال ۲۰۱۷ بود و همچنان در حال ساخت و پیشرفت است.

مورودویا آرنا که قبلا اسم آن Stadion Yubileyny بود و همچنین به‌عنوان ورزشگاه سارانسک معروف است، یکی از مراکز بازی‌های جام جهانی 2018 است.

پیشنهاد ساخت استادیوم برای اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۰ داده شد و پس از طراحی مجدد، اولین کار ساخت و ساز در اواخر سال ۲۰۱۱  شروع شد.

با این حال، ساخت و ساز به آرامی پیشرفت کرد، اما در سال ۲۰۱۲ به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت، عقب افتادن این پروژه ناشی از کمبود بودجه بود. فعالیت‌های کوچکی در دو سال بعد از آن ثبت شد تا زمانی که ساخت آن دوباره در اواخر سال ۲۰۱۴ سرعت گرفت. 

 Mordovia Arena ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفری برای جام جهانی دارد و بعد از جام جهانی با حذف سطح بالایی و تبدیل آن به یک پیست پیاده‌روی، ظرفیت آن به ۲۸۰۰۰ نفر کاهش می‌یابد.

ورزشگاه مورودویا آرنا

در مسابقات جام جهانی، موردوویا آرنا، چهار مسابقه گروهی را برگزار می‌کند. همچنین به‌طور منظم در مسابقات مختلف جهانی استفاده می‌شود.

چگونه می‌توانید به موردوویا آرنا بروید؟

موقعیت استادیوم موردوویا آرنا روی نقشه

موردوویا آرنا در لبه شرقی شهرستان کوچکی از سارانسک واقع شده و فاصله آن از سارانسک، میدان سوتسکیا کمتر از یک کیلومتر یا یک پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای است.

ایستگاه اصلی قطار سارانسک در شمال بیشتر به سمت شمال حرکت می‌کند، اما فاصله آن کمی بیش از ۲ کیلومتر یا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی است. ترمینال اتوبوس‌رانی Saransk، در لبه غربی شهر واقع شده است و بیش از ۴ کیلومتر فاصله دارد.

در حالیکه بیشتر بخش‌های مرکزی سارانسک فاصله‌ای کوتاه تا استادیوم دارد و قابل پیاده‌روی تا استادیوم است، اما می‌توانید برای رسیدن سریع‌تر از اتوبوس ۴۴ استفاده کنید، هرچند مسیرهای مختلفی از ایستگاه راه‌آهن وجود دارد، اما رسیدن به ورزشگاه از طریق پایانه‌های اتوبوس سریع تر است.

همچنین مسیرهای مارشوتکا در امتداد خیابان Volgogradskaya در کنار ورزشگاه وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید.

نشانی: Volgogradskaya ul. Saransk، ۴۳۰۰۰۹

خوردن، نوشیدن و خواب در نزدیکی ورزشگاه موردوویا (ورزشگاه سارانسک)

مورودویا آرنا یک توسعه بزرگ و جدید است که در امتداد پل رودخانه ایسار از مرکز شهر سارانسک قرار گرفته است. این بخش، از یک منطقه جدید تشکیل می‌شود که شامل واحدهای مسکونی، پارک‌ها و مراکز خرید است، اما مرکز شهر در طرف مقابل پل قرار دارد.

در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن در اطراف ورزشگاه وجود ندارد، اما مرکز شهر که با یک پیاده‌روی کوتاه در دسترس است، گزینه‌های زیادی دارد.

هتل‌های زیادی در سارانسک وجود دارد و هیچ‌کدام از آن‌ها در نزدیکی مورودویا آرنا نیست، اما آپارتمان‌های مختلفی برای اجاره وجود دارد. در مرکز شهر، هتل Saransk و Meridian دو گزینه هستند که با پیاده‌روی می‌توان به آن‌ها رسید، اما چند هتل دورتر نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع stadiumguide

دیدگاه