مدرسه بابانوئل ها کجاست؟

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان یکشنبه، ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
مدرسه بابانوئل ها کجاست؟

کودکان منتظر دیدن بابانوئل مهربان و دوست داشتنی هستند و برای جشن باستانی کریسمس روزشماری می‌کنند.

حتما تاکنون اسم شخصیت افسانه‌ای جشن‌های کریسمس مسیحیان و کشورهای غربی، بابانوئل به گوش‌تان خورده است. بابانوئل عمدتا یک پیرمرد چاق با موها و ریش‌های سفید و لباس قرمز رنگ است که در روز قبل از کریسمس به بچه‌ها سر می‌زند و به آن‌ها هدیه می‌دهد. این شخصیت تاریخی با فرهنگ کشورهای غربی عجین شده است و به کودکان خود می‌آموزند اگر در طول سال کارهای خوب انجام دهند، بابانوئل برای آن‌ها هدیه می‌آورد؛ اما جالب است بدانید این بابانوئل‌ها در کلاس‌های مخصوص شرکت می‌کند و آموزش‌های لازم را جهت ارتباط با کودکان می‌آموزند. هر کسی اجازه ندارد لباس بابانوئلی بپوشد و به خیابان‌ها بیاید؛ تنها کسانی اجازه پوشیدن این لباس را دارند که در مدرسه بابانوئلی‌ها مجوز لازم کسب کرده‌اند.

مدرسه بابانوئل ها

جشن کریسمس و افسانه بابانوئل

در دوران باستان، در سراسر اروپا، جشن‌های رومی‌ها، اقوام ژرمن یا اقوام سلت نویددهنده آغاز فصل زمستان بودند. سپس، با ظهور مسیحیت، به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در شب ۲۴ دسامبر این مراسم تحت عنوان نوئل، کریسمس یا نویداد جشن گرفته می‌شود.

به این ترتیب رسوم مذهبی جایگزین سنت‌های قومی می‌گردد. در خلال قرن‌ها، رسوم مذهبی و قومی با یکدیگر می‌آمیزند و جشن نوئل یا کریسمس به یک جشن مذهبی و جمعی تبدیل می‌گردد، یک جشن خانوادگی که هر کشور آن را بر اساس سنت‌های خود برگزار می‌کند.

بابانوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سنت نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می‌زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده است. نیکولا در خرد سالی پدر و مادرش را از دست می‌دهد و ثروت زیادی برایش به ارث می‌ماند. وی به خاطر کمک کردن و هدیه دادن به فقرا شهرت پیدا کرد. سنت نیکولاس که جوراب‌های بچه‌ها را پر از هدیا می‌کرده است، بنابراین تصور در شب کریسمس کودکان جوراب‌های خود را بر میخ‌هایی در بالای تخت خوابشان می‌آویزند. برای کودکان مسیحی بابانوئل از شومینه وارد می‌شود.

مدرسه بابانوئل‌ها

بازی بابانوئل‌ها حرفه‌ای‌تر از پوشیدن تنها یک لباس قرمز است. به همین دلیل است که هر ساله صدها نفر از دانشجویان مشتاق سنت نیکس برای یک دوره سه روزه در مدرسه بابانوئل هاروارد آمریکا یا همان دانشگاه Santa ثبت‌نام می‌کنند.

بیش از ۲۰۰ مرد و زن از سراسر جهان در ماه نوامبر امسال در مدرسه بابانوئل Charles W. Howard در میشیگان شرکت کردند.

مدرسه بابانوئل ها

رویترز برای پیروزی در سفر خود به دنبال یادگیری اسباب‌بازی‌ها و تشویق کریسمس در سوپرمارکت‌ها، مراکز خرید و بازار در سراسر جهان رفت.

دوره‌های آموزشی از ۱۸ نوامبر تا ۲۰ نوامبر سال جاری برگزار می‌شود. این دوره‌ها به صورت انفرادی و زوجی، به صورت خانم و آقای بابانوئل برگزار می‌شود.

بر طبق گفته وب‌سایت مدرسه بابانوئلی؛ قدیمی‌ترین مدرسه بابانوئلی همه چیز را از تاریخ نیکولاس تا عادت‌های گوزن‌های شمالی را به آن‌ها آموزش می‌دهد. این یک امتیاز برای بازی کردن نقش بابانوئلی است.

توماس ولنت که عکس آن در زیر مشاهده می‌کنید، رئیس کنونی مدرسه و فارغ‌التحصیل سابق، به رویترز گفت:

اینجا چیزهایی بیان می‌شود که برای تبدیل شدن به پدر کریسمس مناسب و لازم است.

مدرسه بابانوئل ها

این مدرسه در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و در سطح بین‌المللی به‌عنوان طولانی‌ترین مدرسه در حال اجرا از نوع خود در جهان به رسمیت شناخته شده است.

در این دوره همه چیز از تاریخ سانتا کلاوس تا عادت‌های گوزن شمالی آموزش داده می شود. همچنین جدیدترین اسباب‌بازی‌ها را در بازار به آن‌ها نشان می‌دهند.

جالب است که در این کلاس‌ها دوره‌هایی برای فراگیری زبان ناشنوایان گذاشته می‌شود برای کودکانی که مشکل شنوایی دارند تا بابانوئل‌ها بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به گفته یکی از بابانوئل‌ها مهم این است که بتوانیم همه کودکان را به گسترش کریسمس تشویق کنیم.

مدرسه بابانوئل ها

گرچه به صورت سنتی این اعتقاد است که جن و پری‌ها اسباب‌بازی‌ها را می‌سازند، اما بابانوئل‌ها در کارگاه میشیگان به تولید اسباب‌بازی‌ها چوبی می‌پردازند.

مدرسه بابانوئل ها

مدرسه بابانوئلی Charles W. Howard یک سازمان غیر انتفاعی است که به هیچ کارمندی پول پرداخت نمی‌شود، اما ثبت‌نام در آن ارزان نیست. کلاس‌ها از ۳۶۳ پوند (۴۵۰ دلار) برای دانشجویان شروع می‌شود تا ۷۶۶ پوند (۹۵۰ دلار) برای زوج‌هایی که با هم ثبت‌نام می‌کنند.

وقتی که به بازی سنت نیکلاس می‌آیند ظاهر همه چیز است. در اتاق آرایش سنتا یاد می‌گیرند که چگونه سبیل‌های خود را تغییر دهند، صورت خود را قرمز نگه دارند و موهای صورت‌شان را تمیز و مرتب کنند.

مدرسه بابانوئل ها

یک دانش‌آموز این مدرسه به رویترز گفت:

سخت‌ترین قسمت برای من این است که موهایم را سفید نگه دارم.

مدرسه بابانوئل ها

بازی بابانوئل در یک سوپرمارکت یا مرکز خرید نیاز به اعتماد به نفس دارد. برای کمک به این موضوع، افراد در این مدرسه همه در کلاس‌های رقص شرکت می‌کنند. حتی یک کارگاه آموزشی رژیم غذایی وجود دارد که به آن‌ها یاد می‌دهد که چگونه یک شیوه زندگی سالم را حفظ کنند و بدن پدر کریسمس را حفظ کنند.

مدرسه بابانوئل ها

بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید گوزن زنده نگهداری می‌کنند تا سنت بابانوئلی را زنده و برجسته کنند. ولنت دانش‌آموزان خود را در یک سفر به یک مزرعه محلی می‌برد، جایی که آن‌ها یاد می‌گیرند چگونه گوزن‌های شمالی را کنترل کنند. کودکان مسیحی بر این باور هستند بابانوئل با نوعی سورتمه که چندین گوزن شمالی آن را می‌کشند به شهرهای مختلف می‌رود. سورتمه‌ای که قادر به پرواز است. آن‌ها تصور می‌کنند بابانوئل و مامان نوئل به همراه کوتوله‌هایشان در کارخانه اسباب‌بازی تولید می‌کنند.

مدرسه بابانوئل ها

وقتی کلاس‌ها به اتمام می‌رسد، دانش آموزان لوازم آرایشی را برای حضور در کریسمس دارند و هر بابانوئل لباس خود را قبل از فارغ‌التحصیلی تحویل می‌گیرد.

این دوره‌های ۴۰ ساعته مردم را از کشورهای مختلف در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، کانادا، دانمارک و نروژ جمع می‌کند.

مدرسه بابانوئل ها

ولنته گفت این یک افتخار برای بابانوئل‌ها است. هر کودکی که روی زانوی یک بابانوئل می‌نشیند، هرگز او را فراموش نمی‌کند و برای همیشه در ذهن او می‌ماند؛ این بسیار مهم است که خاطره خوبی در ذهن او برجای بماند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه