مراکز خرید کلمبو، سریلانکا

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید کلمبو، سریلانکا

کلمبو، پایتخت تجاری سریلانکا و یکی از شهرهای توریستی این کشور است. در نتیجه مراکز خرید متعددی دارد که تنوع بی‌نظیری از کالاها را برای فروش عرضه می‌کنند.

سریلانکا، برای علاقه‌مندان به خرید، مثل بهشت است به خصوص در پایتخت آن، کلمبو، مراکز تجاری فراوانی وجود دارد. کلمبو، بزرگ‌ترین شهر سریلانکا است و به همین دلیل به یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری جنوب شرق آسیا تبدیل شده است. به خصوص در سال‌های اخیر که گردشگری سریلانکا، بسیار متحول شده و گسترش یافته است. در نتیجه، در سفر به کلمبو، یکی از چیزهایی که مطمئنا توجه‌تان را جلب می‌کند، تنوع مراکز تجاری این شهر است. در ادامه با مهم‌ترین مراکز خرید کلمبو آشنا می‌شویم.

فروشگاه بزرگ صنایع دستی Laksala

مراکز خرید کلمبو

این فروشگاه بزرگ صنایع دستی که مدیریت دولتی دارد، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای سریلانکا است که در سراسر این کشور شعبه دارد. شعبه‌ای که در کلمبو قرار دارد، از همه بزرگ‌تر و بهتر است و در خیابان یورک واقع شده است. این فروشگاه از ۹ صبح تا ۱۷ بعدازظهر باز است. در روزهای شنبه، یک ساعت زودتر تعطیل می‌شود و یکشنبه‌ها تعطیل است. در این فروشگاه، هر صنایع دستی که بخواهید به راحتی پیدا می‌شود. از اشیا و ظروف برنجی و نقره‌ای گرفته تا صنایع دستی چوبی، صنایع دستی ساخته شده با شاخ بوفالو، الیاف طبیعی و... محصولات تولید شده با پوسته‌ی نارگیل، یکی دیگر از صنایع دستی سریلانکا است که در این فروشگاه به فروش می‌رسد. اشیا و ظروف بامبو، سفال، گل‌های مصنوعی و زیورآلات سنتی از دیگر کالاهایی است که در این فروشگاه عرضه شده است.

مرکز خرید مجستیک سیتی (Majestic City)

مهم‌ترین مرکز خرید خیابان Galle Road، مجموعه‌ی تجاری چند طبقه‌ی مجستیک سیتی است. بیشتر گردشگران برای فرار از گرمای کلمبو و خریدی راحت و بی‌دغدغه، وارد این مرکز خرید می‌شوند که دمای آن با دستگاه‌های تهویه‌ی مطبوع، کنترل می‌شود. در بالاترین طبقه‌ی فروشگاه، یک مجموعه‌ی سینمایی قرار دارد و در طبقه‌ی هم‌کف در کنار سایر فروشگاه‌ها، یک فودکورت هم خودنمایی می‌کند. در این مرکز خرید، هر چیزی که تصور کنید، پیدا می‌شود؛ از کالای دیجیتال و کتاب گرفته تا لباس و ملزومات خواب. کافه همراه با وای فای رایگان از دیگر امکانات موجود در این مرکز خرید است.

مرکز خرید Odel

مراکز خرید کلمبو

این مرکز خرید در منطقه‌ی ۷ کلمبو در Lipton Circus قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین اوت‌‌لت‌های پوشاک در سریلانکا است. در این مرکز خرید می‌توانید انواع لباس از برندهای بین المللی مثل گپ، DKNY و جرج را خریداری کنید. این فروشگاه، یک دپارتمان استور شیک است که غیر از لباس، زیورآلات، متعلقات مد، کفش، کیف، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، چای، کتاب، ساعت، عینک آفتابی، آب‌نبات و شکلات و در مجموع هر آنچه که نیاز داشته باشید، در آن عرضه شده است. در این مرکز یک بستنی‌فروشی خوب، سالن زیبایی و گل‌فروشی هم وجود دارد. سر زدن به این مرکز، یک تجربه‌ی عالی از خرید در کلمبو است.

برفوت گالری (The Barefoot Gallery)

نزدیک‌ترین رقیب مرکز تجاری Odel، همین گالری است که البته از نظر بزرگی به Odel نمی‌رسد، ولی محصولات فوق‌العاده‌ای برای عرضه دارد. در این فروشگاه می‌توانید انواع صنایع دستی را با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و متنوع خریداری کنید. اسباب بازی، جعبه‌های چوبی نقاشی شده، کیف دستی، دامن و بلوز، زیورآلات سنتی، رومیزی و حتی روتختی از کالاهایی است که در این فروشگاه پیدا می‌شود و می‌توانید آن‌ها را به عنوان سوغات خریداری کنید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Cargills Food City

مراکز خرید کلمبو

این فروشگاه زنجیره‌ای به عنوان سومین برند ارزشمند سریلانکا و یکی از مهم‌ترین برندهای خرده‌فروشی این کشور شناخته شده است. در فروشگاه‌های این مجموعه در هر ثانیه یک تراکنش انجام می‌شود که نشان‌دهنده‌ی محبوبیت این برند در بین مردم است. این مجموعه بهترین کالاهای ممکن را با مناسب‌ترین قیمت‌ به مشتریان خود عرضه می‌کند. در ۱۷ منطقه‌ی سریلانکا، بیش از ۱۲۰ شعبه دارد.

مرکز خرید Crescat Boulevard

این مجموعه‌ی تجاری یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید کلمبو است. فروشگاه‌های خرده‌فروشی این مجموعه، بهترین و باکیفیت‌ترین کالاهای موجود در بازار را عرضه می‌کنند. این مرکز که به طور خلاصه، Crescat هم نامیده می‌شود، از نظر بزرگی، چندان قابل توجه نیست، ولی کیفیت و تنوع کالاهای آن بی‌نظیر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن که باعث شده بین اهالی و گردشگران محبوب باشد، موقعیت جغرافیایی آن است. این مجموعه در مجاورت Cinnamon Grand، یکی از شناخته شده‌ترین و شیک‌ترین هتل‌های مرکز کلمبو قرار دارد. این مرکز به هتل متصل است و ۳۵ کیلومتر تا فرودگاه بین‌المللی Bandaranaike فاصله دارد.

در این مجموعه مثل همه‌ی مراکز خرید مدرن، امکانات متعددی از قبیل کافه، فودکورت  پارکینگ وجود دارد. هر کالایی که نیاز داشته باشید از کفش و لباس گرفته تا محصولات فرهنگی، در این مجموعه پیدا می‌شود.

خانه‌ی مد

هم اهالی شهر و هم گردشگران از طبقات مختلف اجتماعی از این مجموعه استقبال می‌کنند. تنوع بی‌نظیری از کالاها با قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلف در این مجموعه عرضه شده است که در میان آنها می‌توانید کالاهایی بسیار باکیفیت با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، خریداری کنید. علاوه بر لباس بزرگسالان، در این مجموعه کالاهایی مانند اسباب‌بازی، لوازم ورزشی، محصولات مرتبط با کودک، حوله‌ی حمام و تنوع وسیعی از پوشاک نوجوانان و کودکان عرضه می‌شود. اینجا معمولا همیشه شلوغ است، ولی چک‌اوت با سرعت انجام می‌شود و هیچ‌ جایی را پیدا نمی‌کنید که قیمت‌های مناسب‌تری داشته باشد.  

لیبرتی پلازا (Liberty Plaza)

مراکز خرید کلمبو

وقتی صحبت از خرید در سریلانکا باشد، باید حتما از لیبرتی پلازا نام برد. این مجموعه‌ی تجاری، در منطقه‌ی سوم کلمبو قرار دارد و در آن فروشگاه‌های خرده‌فروشی زیادی جذاب‌ترین محصولات را با قیمت‌های معقولی عرضه می‌کنند. لیبرتی پلازا، یک مجموعه‌ی خرید چند طبقه است که از تعداد زیادی فروشگاه کوچک تشکیل شده که محصولات متنوعی را می‌فروشند. تعداد زیادی از فروشگاه‌ها، به فروش محصولات مرتبط با بانوان اختصاص دارند؛ کالاهایی از قبیل پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایش و متعلقات مد. پوشاک و لوازم آقایان، بخش دیگری از فروشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و بچه‌ها هم از تنوع فروشگاه‌های اسباب‌بازی و پوشاک کودکان لذت می‌برند. این مجموعه، یک مرکز تجاری عالی برای خرید اقلام مورد نیاز همه‌ی اعضای خانواده است.

یکی از دلایل محبوبیت این مرکز، موقعیت جغرافیایی آن است. خریداران زیادی برای خرید انواع محصولات فرهنگی مثل کتاب و فیلم به این مرکز سر می‌زنند. این محصولات هم مثل پوشاک، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. دو فروشگاه بزرگ چای در این مرکز قرار دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع چای سیلان را امتحان و خریداری کنید. زیورآلات، محصولات چرمی، لوازم خانگی و... از دیگر محصولاتی است که در لیبرتی پلازا عرضه شده است.

تعدادی رستوران، امکانات این مجموعه را به عنوان یک مرکز خرید کامل می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه