بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت دوم)

سحر ارجمند
سحر ارجمند یکشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت دوم)

کره جنوبی که اکثرا آن را به عنوان کشوری پیشتاز در زمینه تکنولوژی می‌شناسند، فرهنگ و سنت‌های غنی، اماکن تاریخی و مناظر طبیعی بسیار زیبایی هم دارد که بد نیست پیش از سفر به این کشور با آن‌ها آشنا شوید. 

کره جنوبی که در دنیا با تکنولوژی مدرن و پیشرفته و همچنین رشد سریع در صنایع مختلف شناخته شده، دارای سنت‌ها و فرهنگی غنی و همچنین طبیعتی زیبا است. این کشور دارای جاذبه‌های متنوعی است که مناطق صنعتی شهری و مناطق فرهنگی و روستایی را شامل می‌شود و از این لحاظ با سلیقه‌ی گردشگران شهری و گردشگران ماجراجو و طبیعت‌گردان مطابقت دارد. در قسمت دوم از این مقاله، چند مقصد گردشگری دیگر را معرفی می‌کنیم.

۲۳. دریاچه آناپجی (Anapji Pond) 

دریاچه آناپجی، کره جنوبی

این دریاچه زیبا، سال ۶۷۴ در دوران سلسله چوسان، درون یک قلعه ساخته شده بود که بعدها تخریب شد

دریاچه مصنوعی آناپجی (آناپ) در زمان سلسله شیلا حدود ۱۵۰۰ سال پیش ساخته شده است.

سه عمارت در سه جزیره مصنوعی در اطراف این دریاچه ساخته‌اند و گل‌های نیلوفر آبی سطح آن را پوشانده است. نورپردازی بسیار فوق‌العاده‌ی این مکان که بعد از غروب خورشید فضا را روشن می‌کند، منظره‌ای چشم‌نواز و جادویی به وجود می‌آورد.  

بیشتر بخوانید:

۲۴. سریانگ جه (Seryang-Je)

دریاچه سریانگ جه، کره جنوبی

سریانگ جه، دریاچه‌ای است که در سال ۱۹۶۹ در هواسان ساخته شد. این دریاچه مصنوعی یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای و ثبت تصاویر زیبا از هوای مه‌آلود و بازتاب شکوفه‌ها و برگ‌های رنگارنگ درختان است.

بیشتر بخوانید:

۲۵. عمارت کوانگ هان (Kwanghan Pavilion)

عمارت کوانگ هان، کره جنوبی

عمارت کوانگ هان جایگاه «چون هیانگ جون» (Chunhyangjeon) یکی از مشهورترین قصه‌های کره‌ای است. چون هیانگ، دختری زیبا و جوان به همراه مونگ ریونگ، پسر خوش‌قیافه‌ی فرماندار محلی، در این عمارت زیبا ملاقات کردند و عاشق شدند.

عمارت کوانگ هان در سال ۱۹۶۳ به عنوان گنجینه کره به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید:

۲۶. ایستگاه قطار رودخانه سومجین (Seomjin River Train Village)

ایستگاه قطار سومجین گانگ، کره جنوبی

ایستگاه قطار رودخانه سومجین توسط دفتر منطقه گوکسونگ در مکان یک راه‌آهن متروکه به جاذبه‌ای بسیار زیبا و محبوب تبدیل ‌شده است. گردشگران می‌توانند یک سفر کوتاه با قطار، دوچرخه‌سواری در مسیر دوچرخه یا یک پیاده‌روی عاشقانه در کنار مسیر قطار را تجربه کنند و از آن لذت ببرند.

بیشتر بخوانید:

۲۷. جزیره چونگساندو (Cheongsando)

جزیره چونگساندو

چونگساندو به عنوان یک جزیره کوچک، اولین‌های بسیاری را در خود جای داده است و عنوان اولین جاده آهسته و اولین شهر آهسته در آسیا را دارد. خیلی طول نمی‌کشد تا متوجه شوید که چرا به آن شهر آهسته می‌گویند. شهرهای آهسته تجارب مشترکی را رهبری می‌کنند که بر پایه سنت‌های ملموس و مثبت بوده و شامل همه چیز از خوب غذا خوردن گرفته تا کیفیت مهمان‌نوازی و خدمات و حتی ساختار شهری می‌شود. شکوفه‌های زرد رنگ کلزا در فصل بهار و گل‌های کاسموس در فصل پاییز این منطقه را زیباتر می‌کنند.  

بیشتر بخوانید:

۲۸. کوهستان هالا (Halla Mountain)

کوه هالا، کره جنوبی

منظره‌ی رویایی برف و قندیل‌هایی که روی شاخ و برگ درختان کوهستان هالا نشسته، الهام‌بخش جشنواره برف هالا بود که هر سال در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می‌شد. متأسفانه چند سالی است که دیگر این جشنواره برگزار نمی‌شود، چون هر بار که تاریخی را برای برگزاری جشنواره تعیین می‌کردند، باران می‌بارید و موجب عصبانیت مردم می‌شد. ولی درختان پوشیده از برف همچنان وجود دارند و گردشگران می‌توانند سورتمه‌سواری، رفتینگ روی برف و سرسره روی یخ را تجربه کنند.

کوه هالا، کره جنوبی

بلندترین کوه در کره جنوبی و همچنین برجسته ترین جاذبه در جزیره ججو و دارای ۴٬۰۰۰ گونه مختلف حیوانی است.

کوه هالا مسیرهای پیاده‌روی بسیاری دارد، اما به دلیل تغییرات آب و هوا، پیاده‌روی در این مسیرها تنها در روز مقدور است.

بیشتر بخوانید:

۲۹. مزارع پله‌ای، هامیانگ (Terraced Fields, Hamyang)

مزارع پله‌ای، هامیانگ، کره جنوبی

روستای کوچک هامیانگ واقع در دامنه کوه جیری، مناظر زیبایی را با مزارع شالیزارهای پله‌ای پدید آورده است. در بهار، آب درون شالیزارها تصویر آسمان را منعکس می‌کند، در حالی که در پاییز شالیزارها با وجود دانه‌های طلایی می‌درخشند.

بیشتر بخوانید:

۳۰. پارک صلح نوری (Nuri Peace Park)

پارک صلح نوری، کره جنوبی

این پارک زیبا واقع در «پاجو» (Paju) و مظهر تمایل و اشتیاق کره جنوبی برای صلح در شبه‌جزیره کره است. این موضوع آن‌قدر مهم است که حتی کسانی هم که مرگ کیم جونگ ایل برایشان مهم است، می‌توانند از زیبایی این پارک لذت ببرند. این پارک به خاطر نمایش فرفره‌های رنگارنگ و بامبوهای غول‌پیکر شهرت دارد.

بیشتر بخوانید:

۳۱. آبشار ابریشم، کوه جیری (Silk Fall, Jiri Mountain)

آبشار ابریشم، کوه جیری، کره جنوبی

این آبشار ابریشمی در منطقه امنیتی کوه جیری واقع شده است و هر کس که برای ورود به این منطقه اقدام کند یا حتی به آن نزدیک شود، باید ۴۵۰ دلار (حدود ۱٬۴۵۰٬۰۰۰ تومان) جریمه بپردازد. پس باید آن را نادیده بگیرید.

بیشتر بخوانید:

۳۲. رودخانه یانگ سان (Young-san River)

رودخانه یانگ سان، کره جنوبی

در میان مناظر زیبای رودخانه‌های کره، آن‌هایی که از رودخانه یانگ‌سان سرچشمه می‌گیرند، در میان رتبه‌های برتر قرار دارند و با زیبایی رودخانه‌های منشعب شده از رودخانه «هان» (Han) قابل قیاس است.

در کنار این رودخانه برای دوچرخه‌سواران یک مسیر دوچرخه‌سواری ۱۳۲ کیلومتری از «دامیانگ» به «ماکپو» وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

۳۳. باغ خشخاش، کوه سیمهاک، پاجو (Poppy Garden, Simhak Mountain, Paju)

باغ خشخاش، کره جنوبی

انگار مناظر خشخاش کوه سیمهاک مستقیما از نقاشی کلود مونه بیرون آورده شده است. این شهر یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید گل‌های خشخاش را در کره ببینید و هرساله در ماه ژوئن جشنواره خشخاش در این مکان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۳۴. جشنواره آزالیا، کوه هوانگمه (Royal Azalea Festival, Hwangmae Mountain)

جشنواره آزالیا، کوه هوانگمه، کره جنوبی

کوه هوانگمه با ارتفاع ۱٫۱۰۸ متر، بلندترین قله در رشته‌کوه سوبک است و هر بهار از شکوفه‌های آزالیا پوشیده می‌شود. این جشنواره از آغاز ماه مه به مدت دو هفته برگزار می‌شود و برگزارکنندگان آن توصیه می‌کنند که برای عکاسی بهتر در سپیده‌دم از این مناظر زیبا دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

۳۵. معبد سین ریوک، یوجو (Sin-Reuk Temple, Yeo Ju)

معبد سین ریوک، کره جنوبی

این معبد قدیمی که در کنار رودخانه قرار دارد، تقریبا برای تمام مردم شناخته شده است و چندین گنجینه از جمله پاگودای سنگی، یک زنگ سنگی و بیشه درختان آزاد را شامل می‌شود. این معبد و محله‌های اطراف آن هر سال در اوایل ماه ژانویه میزبان جشنواره سیب‌زمینی شیرین است.

بیشتر بخوانید:

۳۶. پل معلق کوهستان دِدون (Daedun Mountain Suspension Bridge)

پل معلق ددون، کره جنوبی

کوه ددون به خاطر رنگ‌های زیبای پاییزی و پل معلق «گومگانگ» (Geumgang) با ۸۱ متر ارتفاع، مشهور است. این پل قرمز که «ایمگوم راک» (Imgeum Rock) را به «ایپسوکده» (Ipseokdae) متصل می‌کند، باعث می‌شود کوهنوردی در این کوهستان آسان به نظر برسد.

بیشتر بخوانید:

۳۷. ساحل هیونده (Haeundae Beach)

ساحل هیونده، کره جنوبی

هر تابستان صدها هزار نفر به این ساحل مشهور می‌روند، ولی تابستان تنها فصلی نیست که می‌توانید از هیونده دیدن کنید. هر ژانویه، جشنواره خرس قطبی در این ساحل برگزار می‌شود. حدود ۲٫۰۰۰ نفر در جشنواره امسال حضور داشتند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در تاریخ را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

۳۸. معبد یونگام (Yongam Temple)

معبد یونگام، کره جنوبی

نام این معبد که در سال ۵۵۲ ساخته شده، برگرفته از نام سنگی به شکل اژدها است که البته به دلیل حوادث مختلفی که در طول اشغال ژاپن در این معبد رخ داد، نابود شد. براساس افسانه‌ها، آخرین شاهزاده سلسله شیلا که پس از سقوط سلسله به کوهستان گومگانگ می‌گریخت با دیدن منظره زادگاه خود، در این مکان گریست.

در صبح‌های پاییزی، کوه‌های اطراف این معبد که در پشت دریایی از ابر قرار گرفته و منظره طلوع خورشید از پشت این ابرها، هر بیننده‌ای را مبهوت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۳۹. برف در کوه تِه بِک (Taebaek Mountain)

کوه ته بک، کره جنوبی

استان «گانگوون» (Gangwon) به علت بارش برف سنگین در زمستان مشهور است. با اینکه ممکن است رانندگی سخت باشد، بارش سنگین برف در این منطقه، بهترین مکان برای اسکی در کشور کره جنوبی را به وجود می‌آورد.

«مرکز گردشگری‌ های وان»‌ (High1 Resort) دارای بلندترین قله (۱٫۳۴۵ متر) و پوشیده از برف برای ورزش‌هایی چون اسکی و اسنوبرد در کره جنوبی است.

بیشتر بخوانید:

۴۰. روستای سنتی یانگ دونگ (Yang Dong Traditional Village)

روستای سنتی یانگ دونگ، کره جنوبی

طبیعت و فرهنگ این روستا از زمان سلسله چوسان حفظ شده است. این روستا یکی از جدیدترین آثاری است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. روستای یانگ دونگ میزبان مهمانان مشهوری چون «پرنس چارلز» و «بان کی مون» بوده است.

بیشتر بخوانید:

۴۱. جزیره نامی (Nami Island)

جزیره نامی، کره جنوبی

علی‌رغم این واقعیت که جزیره نامی یک جاذبه تاریخی است، اکثر بازدیدکنندگان آن برای پیاده‌روی در جاده مشهور درختان سرو (Metasequoia) یا بازدید از جایی که «بِه یونگ جون» و «چوی جی وون» برای فیلمبرداری سریال معروف «زمستان سوناتا» (Winter Sonata) ایستاده بودند، به این جزیره سفر می‌کنند.

حقیقت جالب: جزیره نامی تا دهه ۱۹۴۰ میلادی، زمانی که «سد چونگپیونگ» (Cheongpyeong dam) ساخته شد، جزیره نبود.

بیشتر بخوانید:

۴۲. خلیج سونچئون (Suncheon Bay)

خلیج سونچئون، کره جنوبی

خلیج سونچئون یکی از بزرگ‌ترین مرداب‌های ساحلی در جهان و محل زندگی گیاهان و آبزیان بی‌شمار و دارای بزرگ‌ترین نی‌زار (۴٫۵ کیلومتر مربع) در کره است.

جشنواره نی خلیج سونچئون هر سال در اکتبر برگزار می‌شود، اما این خلیج در سایر ماه‌های سال هم زیبا و جذاب است.

بیشتر بخوانید:

۴۳. جشنواره ماهیگیری این جه (Inje Smelts Festival)

جشنواره ماهیگیری، کره جنوبی

جشنواره ماهیگیری «این‌جه» هر زمستان در محل «دریاچه سویانگ» (Soyang lake) برگزار می‌شود و خانواده‌ها و زوج‌های جوان و سایر بازدیدکنندگان از این منطقه روی این دریاچه یخ‌زده به سرگرمی‌های مختلف از جمله ماهیگیری می‌پردازند. حتی اگر علاقه‌ای به ماهیگیری ندارید، می‌توانید از خوردن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

۴۴. صخره اولسان، کوه سوراک (Ulsan Rock, Seorak Mountain)

صخره اولسان، کوه سوراک، کره جنوبی

این کوه سنگی دارای ۶ قله و ۵ فرورفتگی است و آن را «کوه گریان» می‌نامند، چراکه بر اساس افسانه‌ها و سوابق باستانی صخره‌های بالای کوه قبل از یک باد شدید، گریه می‌کردند. طبق افسانه دیگری که درباره نام این کوه وجود دارد، صخره‌ای سرگردان در اطراف به دنبال «کوه گومگانگ» (Geumgangsan) می‌گشت، ولی بعد از پیدا نکردن آن، روی کوه سوراک نشست و تبدیل به صخره اولسان (گریان) شد.

بیشتر بخوانید:

۴۵. عمارت بنگهوا سوریوجانگ، سووون هواسونگ (Bangwhasuryujeong, Suwon Hwa Seong)

عمارت بنگهوا سوریوجانگ، کره جنوبی

عمارت بنگهوا سوریو جانگ یکی از چهار عمارت چندمنظوره در هواسونگ است. این عمارت در طول سلسله چوسان، برای تیراندازی و اجرای مهارت‌های تیر و کمان «شاه جونگجو» (King Jungjo) استفاده می‌شده است. در حال حاضر مردم در این عمارت که با یک دریاچه، درختان میوه‌ای و گل‌ها احاطه شده، برای اجرای موسیقی و اشعار سنتی کره‌ای دور هم جمع می‌شوند.  

بیشتر بخوانید:

۴۶. رودخانه نامده، موجو (Namdae Stream, Muju)

رودخانه نامده، کره جنوبی

یک پل سنتی بر روی این رودخانه وجود دارد که به طور موقت از عاج، گِل و شاخه‌های کاج ساخته شد تا از اوایل زمستان تا تابستان روستاییان بتوانند از رودخانه نامده عبور کنند.

بیشتر بخوانید:

۴۷. دریاچه مصنوعی دانگلیم، گوچانگ (Donglim Reservoir, Gochang)

 دریاچه مصنوعی دانگلیم، کره جنوبی

هر سال بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ خوتکا (پرنده‌ای از تیره‌ی اردکیان مهاجر) به طور منظم بر فراز این دریاچه زیبا پرواز می‌کنند. این دریاچه که در سال ۲۰۰۴ در یک نظرسنجی ملی به عنوان «قلمروی پرندگان مهاجر» انتخاب شد، در سال ۱۹۳۵ ساخته شده و به عنوان محل ماهیگیری هم مشهور است.

بیشتر بخوانید:

۴۸. باغ صبح آرام (The Garden of Morning Calm)

باغ صبح آرام، کره جنوبی

باغ صبح آرام، یک باغ با طراحی زیبا و هدفمند واقع در «گاپیونگ» (Gapyeong) که توسط یک استاد باغبانی راه‌اندازی شده است. این باغ دارای بیش از ۲۰ مضمون و ۵٬۰۰۰ گونه مختلف گیاهی است.

بیشتر بخوانید:

۴۹. عمارت چوکساک (Chok-suk Pavilion)

 عمارت چوکساک ، کره جنوبی

این عمارت زیبا و تاریخی مشرف به رودخانه «نام» (‌Nam) و معروف‌ترین مکان اقامت «نونگه» (Nongae)، یکی از صیغه‌های رسمی سلطنتی در زمان سلسله چوسان است. نونگه پس از اینکه قلعه جینجو به دست ژاپنی‌ها افتاد، به همراه یک ژنرال ژاپنی به رودخانه پرید. می‌توانید از بالای صخره این عمارت زیبا را تماشا کنید، ولی درون رودخانه نپرید چراکه قطعا داستان شما را مانند نونگه بیان نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

۵۰. معبد سمکوانگ (Samkwang Temple)

معبد سمکوانگ، کره جنوبی

هر سال در نزدیکی تولد بودا، بزرگ‌ترین جشنواره فانوس لوتوس در بوسان در معبد سمکوانگ برگزار می‌شود. در این جشنواره فانوس‌های به شکل نیلوفر آبی را با حالت‌های مختلف در سراسر معبد آویزان می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه