دیدنی های کیپ تاون؛ شهر مادر آفریقای جنوبی

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
دیدنی های کیپ تاون؛ شهر مادر آفریقای جنوبی

سالانه توریست‌های فراوانی از سرتاسر دنیا برای بازدید از طبیعت بکر، اسکله‌های شلوغ، اماکن فرهنگی، باغات زیبا، سواحل بسیار زیبا و دیدنی‌های خاص کیپ تاون، به آن سفر می‌کنند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲۵ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ به‌روزرسانی شده است.

کیپ تاون ملقب به شهر مادر، دومین شهر بزرگ و مهم آفریقای جنوبی و پایتخت آن است. سالانه توریست‌های فراوانی از سرتاسر دنیا راهی این شهر زیبا می‌شوند تا از طبیعت بکر، اسکله‌های شلوغ، اماکن فرهنگی، باغات زیبا، سواحل بسیار زیبا و دیدنی های کیپ تاون که خاص این شهر پرطرفدار قاره آفریقا است، دیدن کنند. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با جاذبه های گردشگری کیپ تاون جذاب و شگفت‌انگیز که در تور این مقصد می‌توانید ببینید، بیشتر آشنا کنیم.

قلعه امید نیک (Castle of Good Hope)

معماری ستاره ای قلعه گودهُپ

قلعه امید نیک (Castle of Good Hope)، قلعه‌ای به شکل یک ستاره پنج پر است که در سال ۱۶۶۶ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌های کشور آفریقای جنوبی است. این قلعه در حال حاضر به موزه مردم‌شناسی کیپ تاون و مرکز نمایش آثار هنری و رویدادهای فرهنگی تبدیل شده است.

دماغه امید نیک (Cape of Good Hope)

گردشگران در حال بازدید از دماغه گودهُپ

دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) در انتهای کیپ پنینسولا (Cape Peninsula) در جنوب غربی‌ترین نقطه قاره آفریقا درون پارک ملی کوه تیبل (Table Mountain) واقع شده است. این دماغه با مناظر شگفت‌انگیز، تخته سنگ‌های بزرگ و چشم‌اندازهای بی‌نظیر از اقیانوس از جمله نقاطی در شهر کیپ تاون است که حتما باید از آن دیدن کنید. همچنین در این دماغه می‌توانید تنوع خارق‌العاده از انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را تماشا کنید.

کمپانی گاردن (Company’s Garden)

مجسمه سوار بر اسب در کمپانی گاردن

کمپانی گاردن (Company's Garden) مجموعه‌ای از چندین موزه، مکان فرهنگی و انواع گیاهان و درختان است که در مرکز شهر کیپ تاون قرار گرفته است. باغ این مجموعه در سال ۱۶۵۰ به منظور پرورش میوه و سبزیجات برای سربازان نیروی دریایی آلمان ساخته شده است. از جاذبه‌های مهم این مجموعه می‌توان به موزه پلانتاریوم (Planetarium)، کلیسای جامع سنت جورج، خانه‌های پارلمان، خانه‌های بردگان، کتابخانه ملی آفریقای جنوبی، گالری ملی آفریقای جنوبی و پرستشگاه بزرگ یهودیان اشاره کرد.

ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach)

کلبه های رنگی در ساحل مویزنبرگ

ساحل مویزنبرگ (Muizenberg Beach) یکی از بهترین سواحل کیپ تاون برای علاقه‌مندان به موج‌سواری و یادگیری ورزش‌های آبی است. از دیگر جاهای دیدنی کیپ تاون در این ساحل می‌توان، خانه‌ای که «سسیل هودز» (Cecil Rhodes) در سال ۱۹۰۲ بنا کرده است را نام برد.

باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch National Botanical Garden)

مسیر پیاده روی چوبی باغ ملی گیاهشناسی کریستن بوش

بیش از پنج هزار نوع گیاه در باغ گیاه‌شناسی کیپ تاون وجود دارد

باغ ملی گیاه‌شناسی کریستن بوش (Kirstenbosch National Botanical Garden)، نزدیک به ۵ هزار نوع گیاه را در خود جای داده است و یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های گیاه‌شناسی جهان محسوب می‌شود. این باغ به‌عنوان یکی از میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است و در آن می‌توانید از انواع مجسمه‌های آفریقایی و باغ‌های متعدد دیدن کنید. یک‌ مسیر پیاده‌روی ۱۳۰ متری از باغ کریستن بوش تا کوه تیبل از دیگر جاذبه‌های دیدنی این باغ گیا‌ه‌شناسی به شمار می‌آید. این باغ همچنین میزبان کنسرت‌ها و سینماهای فضای باز است

جزیره روبن (Robben Island)

جزیره روبن (Robben Island) در نزدیکی ساحل کیپ تاون در خلیج تیبل جای گرفته و پیاده‌روی در آن بسیار خوشایند و لذت‌بخش است. زندان این جزیره یکی از مشهورترین زندان‌های شهر است؛ زیرا «نلسون ماندلا» مشهور، ۱۸ سال از ۲۷ سال اسارت خود را در این زندان سپری کرده است. موزه‌‌ای جالب نیز در این زندان قرار دارد که اطلاعات جذابی در باب نژاد‌پرستی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

کوه تیبل (Table Mountain)

تله کابین در کوه تیبل

کوه تیبل (Table Mountain) از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مکان‌های دیدنی آفریقای جنوبی در شهر کیپ تاون است. از دامنه این کوه با تله‌کابین یا با استفاده از مسیر پیاده‌روی می‌توانید به بالای کوه رفته و چشم‌انداز زیبا و ۳۶۰ درجه‌ای از شهر کیپ تاون و جزیره روبن، در مقابل دیدگان‌تان داشته باشید.

ساحل ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront)

مرغ دریایی و چرخ و فلک در ساحل ویکتوریا و آلفرد

ساحل ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront) از سواحل پرطرفدار کیپ تاون است که همیشه مملو از گردشگران از سرتاسر دنیا با فرهنگ‌های مختلف است. در این ساحل رستوران، فروشگاه، سینما، بازار سنتی و شهربازی برای تفریح و رفاه گردشگران فراهم شده است. شب‌های این ساحل بسیار دیدنی است و همیشه موسیقی زنده در آن اجرا می‌شود.

آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium)

کودکان در حال بازدید از آکواریوم تو اوشنز

آکواریوم تو اوشنز (Two Oceans Aquarium) یکی از جاذبه‌های اصلی شهر کیپ تاون در ساحل ویکتوریا و آلفرد است که از استانداردهای جهانی برخوردار است. در این آکواریوم می‌توانید زندگی دریایی موجودات اقیانوس هند و آتلانتیک را تماشا کنید. آکواریوم تو اوشنز نزدیک به ۳ هزار جانور دریایی از جمله کوسه، لاک پشت و پنگوئن را در خود جای داده است.

ساحل کمپس بی (Camps Bay)

جمعیت گردشگران در ساحل کمپس بی

ساحل کمپس بی (Camps Bay) یکی از تمیزترین ساحل‌های جهان است و بهترین مکان برای گذراندن یک صبح فراموش‌نشدنی، گرفتن حمام آفتاب و شنا کردن در دل آب‌های خنک به حساب می‌آید. اگر از دوست‌داران ورزش هیجان‌انگیز والیبال ساحلی هستید، در این ساحل به شما خیلی خوش خواهد گذشت.

بوکاپ (Bo-Kaap)

خانه های رنگی در بوکاپ (Bo-Kaap)

بوکاپ (Bo-Kaap) محله‌ای تاریخی و مشهور است که از خانه‌های رنگارنگ و زیبا و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده تشکیل شده است. این محله بخش عظیمی از جامعه مالایی شهر کیپ تاون را در خود گنجانده است. قدمت خانه‌های رنگی این محله به عصر برده‌داری، زمانی که برده‌ها مجبور بودند، خانه‌هایشان را یکنواخت رنگ کنند، باز می‌گردد.

ساحل بلودرز (Boulders Beach)

پنگوسن های گرمسیری در ساحل بلودرز

مقاله‌ مرتبط:

در جهان تنها تعداد محدودی ساحل وجود دارند که در آن‌ها پنگوئن‌ها شنا می‌کنند یا آفتاب می‌گیرند. ساحل بولدرز (Boulders Beach) یکی از این سواحل است که هزاران پنگوئن بامزه آفریقایی را در خود جای داده است. علاوه بر تماشای پنگوئن‌ها، همچنین می‌توانید در آب‌های این ساحل شنا کنید و حمام آفتاب بگیرید. تجربیات خود را از سفر به کیپ تاون با ما وسایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه