یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از صنعت تا طبیعت

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
 یک هفته با عکس های روز نشنال جئوگرافی؛ از صنعت تا طبیعت

تماشای عکس‌های دیدنی و تأمل‌برانگیز نشنال جئوگرافی از شنبه تا جمعه، خالی از لطف نیست.

نشنال جئوگرافی، یا انجمن جغرافیای ملی هر روز عکس‌های زیبا و دیدنی را از فرهنگ و آداب و رسوم مردم مختلف جهان و آثار باستانی منتشر می‌کند که برای علاقه‌مندان دیدن این عکس‌ها بسیار لذت‌بخش و خوشایند است. در هفته گذشته نشنال جئوگرافی عکس‌هایی از برج ذخیره‌سازی ماشین‌ها گرفته تا کارگری که در حال شستن یک ماشین قدیمی است، منتشر کرده است. در ادامه به مرور عکس‌های هفته گذشته می‌پردازیم.

برج ذخیره سازی ماشین‌ها

برج ماشین سازی فولکس

ماشین بیرون آمده از برج ذخیره‌سازی در کارخانه فولکس واگن در ولفسبورگ آلمان است. این کارخانه هر ساله ۸۰۰ هزار خودرو را به فروش می‌رساند.

آواز سنتی و رقص درام

رقص و آواز مردم کانادا

دو نفر از مردم اینویت که در آواز سنتی و رقص درام در جزیره دون، در شمال غربی کانادا شرکت کرده‌اند.

آتش‌فشان روسیه

آتفضان روسیه

این آتش‌فشان در روسیه است که ارتفاع آن بیش از ۱۵۰۰۰ فوت است. آتش‌فشان از زمان ۱۹۶۷، هنگامی‌که اولین بار فوران کرد، همچنان فعال است.

لودرهای بسیار بزرگ زغال سنگ

لدرهای بزرگ زغال سنگ

لودرهای بسیار بزرگ که حدود ۳۰۰ فوت طول دارند و وظیفه حمل زغال سنگ را در نیروگاه هوکایود ژاپن بر عهده دارند. عکاس می‌گوید برای پی بردن به مقیاس بزرگی عکس نقطه‌های زردرنگ کنار لودرها ماشین هستند. او می‌گوید:

این نیروگاه توان تولید انرژی کافی برای متوسط ۸۰۰٬۰۰۰ خانه‌ی آمریکایی و همچنین تولید ۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تن دی‌اکسید کربن در سال را دارد.

خرس قطبی بر روی تکه‌های یخ

خرس قطبی

خرس قطبی بر روی یخ پوشیده شده در اقیانوس اطلس است. هر ساله یخ قطبی در حال ذوب شدن هستند و زیستگاه خرس‌های قطبی کوچک و کوچک‌تر می‌شود. دانشمندان بر این باور هستند که جمعیت آن‌ها تا سال ۲۰۵۰ به میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت.

منطقه‌ای برای موج سواری

موج سواری

یک غواص در زیر موج در جزایر مناتوی ساحل اندونزی غواصی می‌کند. دورافتاده بودن منطقه و امواج سازگار آن این محل را به یک مقصد بکر برای گردشگران تبدیل می‌کند.

کار در کارواش

کارواش ماشین قدیمی

یک کارگر ماشین کلاسیکی را در هاوانا در کشور کوبا شستشو می‌دهد. کوبا واردات ماشین‌های خارجی را در سال ۱۹۵۹ ممنوع کرد و اتومبیل‌های کلاسیک که در جزیره باقی می‌ماند، عکس‌هایی را به نمایش می‌گذارند که احساس می‌کنید در زمان‌های قدیم زندگی می‌کنید.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه