جشنواره کریسمس ۲۰۱۷ سئول در میدان چئونگی برگزار می‌شود

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
جشنواره کریسمس ۲۰۱۷ سئول در میدان چئونگی برگزار می‌شود

با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، جشنوراه‌ی کریسمس ۲۰۱۷ سئول در «چئونگی پلازا» (Cheonggye Plaza)  برگزار خواهد شد.

«چئونگی پلازا» یا «میدان چئونگی»، میدانی در مرکز شهر سئول واقع در کره‌ی جنوبی است که جشنوراه‌ی کریسمس ۲۰۱۷ سئول برای سومین بار در آن برگزار خواهد شد. طی دو سال گذشته این فستیوال توانسته بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده شامل شهروند و گردشگران مختلف را به خود جذب کند.

اگر این روزها به منطقه‌ی چئونگی‌ چئون در شهر سئول کره‌ی جنوبی سر بزنید، با مناظر رنگی و انبوهی از چراغانی‌های زیبا روبه‌رو می‌شوید. کمیته‌ی برگزاری جشنواره‌ی کریسمس ۲۰۱۷ سئول گفته است این کمیته خود را برای برگزاری جشنواره‌ی کریسمس در نزدیکی میدان چئونگی آماده می‌کند و از شهروندان دعوت می‌کند تا در فستیوال چراغ‌ها در شهری زیبا شرکت کنند.

جشن افتتاحیه‌ی فستیوال کریسمس ۲۰۱۷ سئول نهم دسامبر سال جاری آغاز شده و بعد از آن جشن درختان چراغانی‌شده‌ی کریسمس نیز برگزار می‌شود. این رویداد تا دوم ژانویه ۲۰۱۸ ادامه دارد و شهروندان می‌توانند از این جشنواره‌ی ۲۵ روزه لذت ببرند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در فاصله‌ی ۱٫۵ کیلومتری میدان چئونگی تا پل جانگ‌تونگ، از تِم پارک درختان کریسمس با نورافشانی رنگارنگ، محدوده‌ی نمایشگرهای ال‌ای‌دی (LED)، جشن کریسمس و دیگر جشن‌های در نظر گرفته برای پایان سال و آغاز سال جدید لذت ببرند.

فستیوال کریسمس

البته برنامه‌های بیشتری چون Photo Zone برای عکاسی با داستان‌های مختلف، برنامه‌های فرهنگی روزانه در جلوی درختان کریسمس و برنامه‌های ویژه برای بازدیدکنندگان نیز در نظر گرفته شده است.

جشنواره‌ی امسال به طور ویژه شامل ۵ تم است که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

۱. Dream Show Zone با افکت‌های خاص از توپ‌های رسانه‌ای (که برای اولین بار در کره‌جنوبی نمایش داده می‌شود) که صحنه‌های زیبایی را در شب خلق می‌کنند.

۲. Joy Zone که در آن نمایشگرها ویدیوها و تصاویر جذابی را پخش می‌کنند.

۳. Love Them Zone که در آن از نمایشگرهای ال‌ای‌دی استفاده می‌‌شود.

۴. White Christmas Zone که به عنوان یک مرکز رسانه‌ای با دکوراسیون خاصی طراحی شده است.

۵. Blessing Zone، فضایی برای شادی و به اشتراک‌گذاری تجربیات.

کمیته‌ی برگزاری این مراسم صحنه‌ای (استیجی) بزرگ را در جلوی درخت کریسمس اصلی در میدان چئونگی در نظر گرفته است که در طول مدت برگزاری جشنواره، برنامه‌های متنوعی روی آن اجرا می‌شود. در دو روز ۲۴ و ۳۱ دسامبر، به ترتیب برنامه‌های Christmas Eve و Happy New Year ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

این فستیوال کریسمس ۲۰۱۷ سئول به طور مشترک توسط کیونیانگ شینمون، کانال C، بنیاد فرهنگی آگاپه، به میزبانی کمیته‌ی سازمان‌دهی و با حمایت وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری، مسئولان کلانشهر سئول و سازمان گردشگری کشور کره‌‌ی جنوبی برگزار می‌شود.

طی دو سال گذشته این جشنواره، که سومین سال خود را جشن می‌گیرد، بیش از ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشته است و توانسته از جمله شهروندان و گردشگران خارجی را جذب کند. درواقع می‌توان گفت که این فستیوال تبدیل به جشنواره‌ای شده است که در آن نمایی ویژه و جذاب از شب‌های سئول به گردشگران نمایش داده می‌شود و فستیوال زمستانی سئول برای مردم این کشور محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه