بهترین زمان سفر به بالی؛ شهر آتشفشان‌های پوشیده شده از جنگل در اندونزی

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵
بهترین زمان سفر به بالی؛ شهر آتشفشان‌های پوشیده شده از جنگل در اندونزی

بهترین زمان سفر به بالی، شهر مزارع پلکانی برنج، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از بهترین زمان سفر به بالی، با ما همراه باشید.

شانگری لا (سرزمین شادکامی)، الیسیوم (زیستگاه مردگان نیک رفتار دراساطیر یونان)، آرکادی (در مرکز یونان باستان)، یوتوپیا (مدینه فاضله) و بالی، کلماتی مترادف برای بهشت هستند. تنها تفاوت میان آن‌ها این است که شما می‌توانید بودن در بالی را واقعا تجربه کنید. با این حال، کلمه بالی کلمه‌ای مسحورکننده، جادویی و پر از چشم‌اندازهای رویایی است: مناظری چون آتشفشان‌های بلند و پوشیده‌شده از جنگل‌های سرسبز، سواحل ماسه‌ای با آب‌های فیروزه‌ای و خطوط ساحلی پر پیچ و خم و پاگواداهای مبهوت‌کننده (نوعی از معابد بودایی).

بالی

به احتمال زیاد تاکنون، بالی را در کارت پستال‌ها و یا عکس‌های پس‌زمینه برای کامپیوتر دیده‌اید؛ مناظری از سواحل زیبا با ماسه‌های سفید و آب‌های فوق‌العاده آبی.

اگرچه بالی، پایتخت اندونزی نیست، اما، قطب گردشگری در این کشور به شمار می‌آید. بالی مقصدی خارق‌العاده برای ماه عسل و کوله‌گردی در تمام سال است. بالی در اندونزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آسیا است. سفر به اینجا، مطمئنا تجربه بسیار لذت‌بخشی برای شما خواهد بود.

باور می‌کنید یا خیر، باید بگوییم، بالی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

بالی

شما از وجود انواع مختلف گردشگران در بالی متعجب خواهید شد. مسافران معمولی در اقامتگاه‌های اقیانوسی باشکوه و اسپاهای مجلل اقامت می‌کنند و عاشقان غذا و طرفداران آفتاب‌گرفتن در سواحل این بهشت زیبا بسیار لذت می‌برند. دوستداران تاریخ، معابد جزیره را کشف می‌کنند، در حالیکه ماجراجویان مسیر جدیدی برای اکتشاف آتشفشان فعال بالی، کینتامانی (Kintamani)، می‌یابند. دهکده کوتا (Kuta) هم میزبان فعالیت‌های شبانه است. سفر به بالی مانند به واقعیت پیوستن رویا است؛ پس بیدار شوید و بلیط خودتان را رزرو کنید.

کجارو برای خرید تور بالی و سایر تورهای داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی فهرستی متنوع از انواع تورهای بالی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با مقایسه آن‌ها تور مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس آب و هوا

بالی

بالی در ۸ درجه جنوبی خط استوایی واقع شده است و همین امر باعث بروز آب و هوای گرمسیری می‌شود. دما در طول روز در محدوده ۲۶٫۷ تا ۳۲٫۲ درجه سانتی‌گراد با سطح رطوبت ۷۵% متغیر است؛ هوا بسیار گرم‌تر از آنچه که است، حس می‌شود. بالی، دارای دو فصل مجزای بارانی و خشک است و نسبت به دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیایی، کمتر باران به خود می‌بیند.

فصل بادهای موسمی در بالی، به‌طور معمول، به معنای وجود باد به جای باران در ماه‌های آوریل تا اکتبر (۱۲ فروردین تا ۹ آبان) است. برای موج‌سواران، ایده‌آل‌ترین زمان سفر به بالی، در فصل خشک است؛ زمانی که بخش غربی شبه جزیره، میزبان یکی از بهترین موج‌ها در جهان است. فصل خشک درست همزمان با فصل بادهای موسمی است.

بهترین زمان سفر به این جزیره بر اساس محبوبیت، در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۸ مهر) است. محبوبیت به معنای افزایش قیمت هتل‌ها است. فصل خشک در آپریل آغاز می‌شود، که باعث می‌شود، آوریل، می و اواخر سپتامبر (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد و اوایل مهر) بهترین زمان سفر به بالی در آب و هوای خوب، جمعیت کم و هزینه‌های پایین باشند.

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس فصول

بالی

فصل خشک: ماه‌های آپریل تا اکتبر

فصل خشک بالی، با آب و هوایی گرم، فاقد باران و رطوبت است. این فصل برای فعالیت‌های در فضای آزاد مانند هایکینگ، قایق‌رانی و حمام آفتاب، ایده‌آل است. اگرچه این فصل لذت‌بخش، ارزان نیست، اما این ماه‌ها، فصل داغ توریستی بالی به شمار می‌آیند.

ماه جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۹ شهریور) شاهد جهش بزرگی در هزینه اتاق‌ها هستند، پس برای اجتناب از قیمت‌های فضایی، زودتر هتل موردنظر خود را رزرو کنید.

فصل بارانی: ماه‌های نوامبر تا مارچ (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین)

از ماه نوامبر تا مارچ، بالی با بارش‌های فراوان مواجه می‌شود. در حقیقت، می‌توان گفت ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) روزهای کمی را بدون نم نم باران می‌گذراند. در حالی که باران، ممکن است دلیل کافی برای نرفتن به بالی باشد، باید بدانید ترکیب سطح رطوبت بالا و دمای بالا، ممکن است برای شما آزاردهنده باشند. اما اگر به دنبال هزینه‌های بسیار پایین در سفر هستید، این زمان سفر را به شما توصیه می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به بالی بر اساس رویدادها و فستیوال‌ها

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل خشک

فستیوال هنر بالی

فستیوال هنر بالی

فستیوال بزرگ هنری از شنبه دوم ماه ژوئن تا شنبه دوم ماه جولای، در بالی برگزار می‌شود که میزبان اجراها و نمایشگاه‌های بسیاری است. این فستیوال شامل چندین دستاورد و فستیوال جذاب بادبادک‌ها است.

گالونگان (Galungan)

گالونگان (Galungan)

گالونگان مهم‌ترین فستیوال سالیانه بالی است. این فستیوال به مدت ۱۰ روز در تمام جزیره برگزار می‌شود. باورها بر این است که تمام خدایان بالی در این روز به جشن روی زمین می‌آیند. در روز آخر فستیوال، روز دعا، مراسمی روحانی برای ارواح اجداد بالی برگزار می‌شود.

فستیوال بادبادک‌های بالی

فستیوال بادبادک‌های بالی

فستیوال بادبادک‌های بالی یک رویداد بین‌المللی سالیانه است که در ماه جولای در منطقه پدانگ گالاک (Padang Galak)، در ساحل سانور (Sanur) برگزار می‌شود. بادبادک‌های غول‌پیکر سنتی، توسط تیم‌های مختلف از دهکده دنپاسار (Denpasar) با یکدیگر در آسمان رقابت می‌کنند.

فستیوال نوسا دوئا (Nusa Dua)

فستیوال نوسا دوئا (Nusa Dua)

فستیوال نوسا دوئا، هفته‌ای رنگارنگ و سرشار از نمایشگاه‌های هنری، اجراهای فرهنگی و رویدادهای ورزشی است. این فستیوال در اقامتگاه مجلل ساحلی در جنوب شرق بالی برگزار می‌شود. این فستیوال از سال ۱۹۹۶ در بالی در ماه آگوست برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بارانی

نیپی (Nyepi)

نیپی (Nyepi)

نیپی، فستیوالی جذاب است و در تمام طول روز، سکوت بر همه جا حکمفرما می‌شود. پس از رصد ماه در ماه نهم سال، این روز به عنوان سال جدید بالی، روز جشن و سرور است. اگر در این زمان به بالی سفر کردید، برای روبه‌رویی با مغازه‌های بسته و رستوران‌های تعطیل آماده باشید.

بهترین زمان سفر به بالی؛ جزئیات بیشتر

اگرچه بالی پر از فستیوال‌های جذاب و فعالیت‌های توریستی فراوانی برای گردشگران است، اما این شهر زیبا، علاوه بر این محلی فوق‌العاده برای استراحت و غرق شدن در زیبایی‌های طبیعی است. 

رتبه‌های بالی

بالی

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های بالی به شرح زیر است:

  • بهترین مقصد گردشگری در آسیا
  • بهترین مقصد ساحلی در جهان
  • دومین مقصد برتر در ماه آوریل
  • چهارمین جزیره برتر جهان
  • هفتمین مقصد برتر تابستانی
  • هفتمین مقصد ساحلی برای ماه عسل
  • ۱۱امین مقصد برتر برای ماه عسل
  • ۱۵امین مقصد برتر گردشگری در جهان

اندونزی؛ آب و هوا و اقلیم

اندونزی

اقلیم اندونزی، استوایی، گرم و مرطوب است. فصل بارانی بین اکتبر و آوریل در ماه ژانویه و فوریه به اوج خود می‌رسد. فصل خشک نیز از می تا سپتامبر است.

برای بودن در آب و هوای خنک‌تر باید به ارتفاعات بالاتر بروید. رطوبت در این کشور میتواند به ۷۵% برسد.

بازدید از اندونزی، در طول فصل خشک از ماه می تا اکتبر، می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. بالی در ماه ژانویه هم مقصد بسیار محبوبی است.

گردشگران در ماه‌های جولای و ژوئن، اقامتگاه‌ها را غرق جمعیت می‌کنند. بنابراین اگر دنبال بهترین شرایط هستید ، ماه می، ژوئن یا سپتامبر را انتخاب کنید.

چه زمانی به بالی برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۲۴۳۰۲۱۳۳۱۸
فوریه۲۴۳۰۲۱۳۴۱۷
مارچ۲۴۳۱۲۱۳۲۱۵
آپریل۲۵۳۲۲۱۳۵۱۱
می۲۵۳۲۲۱۳۳۹
ژوئن۲۴۳۲۱۹۳۵۷
جولای۲۴۳۲۱۹۳۲۵
آگوست۲۴۳۲۱۹۳۵۴
سپتامبر۲۴۳۲۱۹۳۵۵
اکتبر۲۴۳۲۲۱۳۸۸
نوامبر۲۴۳۱۲۰۳۵۱۲
دسامبر۲۴۳۰۱۹۳۵۱۴

حداقل و حداکثر دما در بالی

در پایان توصیه می‌کنیم لیست کامل جاهای دیدنی بالی را در کجارو ببینید تا با کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه