بهترین زمان سفر به استرالیا؛ کشور کویرهای طلایی و سواحل زیبا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به استرالیا؛ کشور کویرهای طلایی و سواحل زیبا

بهترین زمان سفر به استرالیا، کشوری مدرن و پوشیده از سواحل طلایی، چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

کشور استرالیا حدودا در ابعاد ۴۸ ایالت مجاور ایالات متحده آمریکا است. بنابراین، همانطور که اظهار نظر در مورد الگوهای آب و هوایی و یا انتظارات در بین ایالات آمریکا، مشکل است، در استرالیا نیز به همین ترتیب است.

بهترین زمان سفر برای تماشای پنگوئن‌ها که در جنوب ملبورن، برای نمایش دادن خود، بیرون می‌آیند کاملا متفاوت از بهترین زمان سفر برای پیاده‌روی در مکان‌های دورافتاده استرالیا است. زمان رانندگی در ساحل ۱۲ حواریون (Apostles)، ممکن است از غواصی در صخره مرجانی بزرگ در غرب اقیانوس آرام، بهتر باشد.

استرالیا

بهترین زمان سفر به استرالیا بر اساس آب و هوا

استرالیا

بهترین زمان سفر به استرالیا، در طول ماه‌های آپریل تا سپتامبر (۱۲ فروردین تا ۸ مهر) است. در این زمان، بیشتر کشور در محدوده دمایی ۱۹ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد، قرار دارد. دما در بین ماه‌های نوامبر تا مارچ (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) به حداکثر خود می‌رسد. دمای بالا، همچنین موجب رطوبت و بارش‌های فراوان می‌شود. این ترکیبات، باعث می‌شوند مکان‌هایی چون، مرکز قرمز (Red Centre)، تاپ اند (Top End) و بیشتر بخش‌های غربی استرالیا، غیر قابل تحمل، شوند.

استرالیا

مونولیت اولورو

مرکز قرمز، منطقه بیابانی جنوبی در قلمروی شمالی استرالیا است که در آنجا می‌توانید از مشهورترین مونولیت استرالیا یعنی اولورو (Uluru)، دیدن کنید. تاپ اند، منطقه‌ای در شمالی‌ترین بخش قلمروی شمالی استرالیا است.

تاپ اند

تاپ اند

فصل بارانی از میانه ماه نوامبر تا مارچ (۲۵ آبان تا ۱۱ فروردین)، به سادگی می‌تواند مانعی بزرگ در سفر شما به صخره‌های مرجانی بزرگ (Great Barrier Reef) باشد.

استرالیا

صخره‌های مرجانی بزرگ

ایده‌آل‌ترین زمان سفر به استرالیا، ماه‌های سپتامبر و اکتبر (۱۰ شهریور تا ۹ آبان) است. در طول این دو ماه، دما هنوز به حدی بالا هست که بتوانید به ساحل و غواصی در صخره‌های مرجانی بپردازید و همچنین این زمان، برای کاوش در اولورو و پیاده‌روی در مناطق حاشیه‌ای، زمان مناسبی است.

هر چه بیشتر به سمت شمال بروید، ممکن است با آب و هوای گرم‌تر، رو به‌رو شوید.

بهترین زمان سفر به استرالیا بر اساس تعطیلات

استرالیا

 بهتر است در زمان تعطیلات به استرالیا، سفر نکنید. جمعیت اضافه بومیان، باعث می‌شود نتوانید از این مقصد خارق‌العاده، لذت ببرید. این یک تعبیر علیه استرالیا نیست؛ بلکه برای شناختن جاذبه‌های شلوغی است.

روز ۲۶ام سپتامبر (۴ مهر) که به عنوان روز بکس شناخته می‌شود، تا پایان ژانویه (۱۱ بهمن)، زمان تعطیلی‌های اصلی و سفرهای استرالیایی‌ها است.

زیاد بودن جمعیت گردشگران که با استرالیایی‌ها، مخلوط شده است، باعث می‌شود پیدا کردن هتل کاری مشکل شود. در این زمان، حتی ممکن است در رزرو هتل منتخبتان نیز، دچار مشکل شوید؛ در ضمن، انتظار هزینه‌های بالای هتل‌ها را نیز داشته باشید.

بهترین زمان سفر به استرالیا؛ جزئیات بیشتر

استرالیا

سایت چه زمانی برویم، همیشه بازدید از دیگر منابع و سایت‌ها را قبل از سفر، به بازدیدکنندگان، پیشنهاد می‌کند تا برنامه سفر بهتری برای خود بریزید.

استرالیا کشوری با مکان‌های دیدنی بسیار است. با بازدید از سایت گردشگری استرالیا، اطلاعات خود را در مورد استرالیا، کامل کنید. برای برنامه‌ریزی زمان سفر به مقاصد مختلف گردشگری در استرالیا و جاذبه‌های فراوان آن، نیز می‌توانید به همان سایت، رجوع کنید.

بیشتر بخوانید:

استرالیا؛ آب و هوا و اقلیم

کانبرا

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در کانبرا

فصل‌ها در استرالیا، درست برعکس نیمکره شمالی هستند. در بین مناطق مختلف این کشور وسییع و زیبا، تفاوت اقلیمی زیادی وجود دارد.

در شمال که دارای اقلیم گرمسیری است؛ فصل‌های خشک و پر بارش با تفاوت کم دمایی، با یکدیگر جابجا می‌شوند (دما در زمستان حدودا ۲۲ درجه سانتی٬گراد و در تابستان، ۳۰ درجه سانتی‌گراد است).

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۲۷٫۲۵٫۳
فوریه۲۷٫۲۵٫۸
مارچ۲۴٫۴۵٫۳
آپریل۱۹٫۴۵٫۳
می۱۵۴٫۶
ژوئن۱۲٫۲۳
جولای۱۱٫۱۴٫۱
آگوست۱۲٫۸۵٫۱
سپتامبر۱۵٫۶۵٫۶
اکتبر۱۸٫۹۶٫۶
نوامبر۲۲٫۲۶٫۶
دسامبر۲۵٫۶۵٫۳

میانگین ماهیانه دما و بارش در کانبرا

بخش‌های داخلی این قاره، عمدتا بیابانی هستند؛ بنابراین در طول روز، هوایی بسیار گرم و خشک و کاهش محسوس دما در طول شب، بر این مناطق حکمفرما است. زمستان نیز جنوب و به خصوص در تاسمانیا (Tasmania) و کوهستان‌ها، بسیار سرد است.

استرالیا کشوری است که در هر زمانی از سال می‌توانید به دیدن آن بروید، فقط باید در انتخاب منطقه سفر خود دقت کنید.

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۲۶٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۶ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
فوریه۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۷ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۲۷٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
مارچ۲۳٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۲۳ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر۲۲٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۲۱٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
آپریل۱۸٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۶٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۵٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر۱۴٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۳ سانتی‌متر
می۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۹ سانتی‌متر
ژوئن۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۶ سانتی‌متر۱۰٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۸ سانتی‌متر۹٫۴ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر
جولای۱۰٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۰٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۰٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۱۰ سانتی‌گراد- ۳ سانتی‌متر
آگوست۱۲٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۹ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر
سپتامبر۱۴٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۴٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۳٫۵ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
اکتبر۱۸٫۱ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۷٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۱ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر
نوامبر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۶٫۶ سانتی‌متر
دسامبر۲۴٫۸ سانتی‌گراد- ۵ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۲۳٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۲۲٫۲ سانتی‌گراد- ۴ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در کانبرا

از دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) که ماه‌های تابستانی استرالیا هستند، به جنوب کشور بروید و در ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) که فصل زمستان است، مرکز و شمال کشور با آب و هوایی معتدل، سفری لذت بخش را به شما پیشنهاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به کانبرا برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۱۴۲۹۳۴۲۷
فوریه۱۴۲۹۱۴۰۷
مارچ۱۲۲۵۱-۳۶۷
آپریل۸۲۰۳-۳۴۷
می۴۱۷۷-۲۲۷
ژوئن۲۱۳۸-۲۰۹
جولای۲۱۲۱۰-۱۷۱۰
آگوست۳۱۴۸-۲۴۱۱
سپتامبر۴۱۷۴-۲۷۹
اکتبر۷۲۱۳-۳۵۱۱
نوامبر۱۰۲۵۲-۳۶۸
دسامبر۱۳۲۸۰۴۰۸

حداقل و حداکثر دما در کانبرا

هزینه روزانه توریستی در کانبرا

هزینه یک روز اقامت در کانبرا حدودا ۱,۵۶۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به کانبرا سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در کانبرا انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه