۵ راه ارزان برای رفتن به دوره های مدیتیشن

احد کشاورز
احد کشاورز دوشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
۵ راه ارزان برای رفتن به دوره های مدیتیشن

مدیتیشن سری تمرین‌هایی است که با تمرکز روی فعالیت مغز یا فعالیت‌های جسمانی باعث کاهش استرس، وسواس، ترس و درد می‌شود تا ذهن‌تان خالی شود و از لحاظ روحی به آرامش برسید.

اگر تنها عاملی که شما را از بستن چمدان‌هایتان برای رفتن به سفر یه مکانی دنج برای انجام مدیتیشن باز می‌دارد، هزینه‌های بالای این سفر‌ها و تور‌ها است، پیش از منصرف شدن و گوشه‌نشینی در خانه عبارت scholarship یا کمک‌هزینه را سرچ کنید. 

اینطور به نظر می رسد که انبوهی از کمک‌های مالی برای رفاه حال علاقه‌مندان به مدیتیشن، در قالب مراکزی در سرتاسر جهان وجود دارد که تلاش می‌کنند تا این تمرین هر‌ چه بیشتر فراگیر شوند.

ما خود را ملزم کرده‌ایم تا از قرار گرفتن این آموزه‌ها در اختیار عموم مردم اطمینان حاصل کنیم.

این را اندی لوساویج، مدیر بازاریابی اسپریت راک مدیتیشن سنتر (spiritrock) در ووداکر کالیفرنیا می‌گوید و اضافه می‌کند:

پول نباید مانعی بر سر راه تمرین باشد.

شما تنها در صورتی می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید که بدانید آن‌ها وجود دارند و در دسترس هستند

کاوشی عمیق در اینترنت تعدادی برنامه و مکان مشابه به اسپریت راک در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال بهره‌گیری از مزیت‌هایی همچون تغییر نرخ‌ها، هزینه‌های کمکی و سایر تخفیف‌های موجود به نوعی مانند پیشنهاد‌های مخفی و سفارشی رستوران‌ها است و شما تنها در صورتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که بدانید آن‌ها وجود دارند و در دسترس هستند.

ما در اینجا  راه‌حل‌هایی را برای پیدا کردن این فرصت‌ها و بهره‌گیری از آن‌ها به شما ارائه می‌دهیم که می‌تواند سفر تفریحی-درمانی بعدی شما را مقرون به صرفه‌تر کند.

برای دریافت کمک هزینه اقدام کنید

مدیتیشن طبیعت

هرچند باور آن ممکن است سخت باشد، اما کمک‌های معنوی در دنیای مدیتیشن فراوان است. اگر چه پیدا کردن آن‌ها نیازمند جست‌و‌جویی طولانی و دقیق است و حتی پس از پیدا شدن این فرصت‌ها، فرایند اجرایی شدن آن هم طولانی است، اما اگر همه چیز طبق نقشه پیش برود، شما خود را در یک آخر هفته مجانی همراه با پیاده‌روی در جنگل، تمرین مدیتیشن به همراه غذاهای گیاهی خواهید یافت. این دوره‌ها فرصت کسب تجربه‌ای ارزان‌قیمت، اما با ارزش بسیار زیاد را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

کجا باید اقدام کنید؟

کمک هزینه‌های پیشنهادشده توسط شامبالا (shambhalamountain)، امگا انستیتو (eomega)، اسپریت راک و سیدهایاتان (siddhayatan) برای تازه‌کارها را در سایت این مراکز و همچنین گوگل جست و جو کنید. هر دو لیست مربوط افراد دریافت‌کننده کمک‌های مالی کامل و جزئی آن‌ها به سرعت پر می‌شوند، پس برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، مرتب آن‌ها را چک کنید و نا‌امید نشوید. 

توصیه‌ی حرفه‌ای‌ها

در صورتیکه شخص یا مرکزی را برای مشاوره در این زمینه می‌شناسید که در دوره‌های مدیتیشتن تجربه دارند، برای مشاوره در مورد سفرهای کوچک‌تر و استاد محور به سراغ آن‌ها بروید. بسیاری از آن‌ها می‌توانند یک یا چند کمک هزینه را به شما پیشنهاد دهند.

متقاضی کار کردن در این مراکز شوید

مدیتیشن طبیعت

عضویت در گروه‌های مدیتیشن و همکاری با آن‌ها در حال افزایش است. در این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا اوقات کاری خود را با مراقبت‌های فیزیکی، روحی و تفکر همراه کنید. اگر برای همکاری در این گروه‌ها انتخاب شوید، مرکز مدیتیشن از شما دعوت می‌کند تا در آنجا اقامت داشته باشید و زمان بیشتری را صرف تمرین خود کنید و در این زمان می‌توانید با اشخاصی با تفکری شبیه خودتان ارتباط داشته باشید. بعضی مراکز مانند مرکز همکاری هنری همرا (hemera) دو مشاور را به شما اختصاص می‌دهد. بله درست شنیدید، دو نفر؛ یکی برای تمرین مدیتیشن شما و یکی هم برای فعالیت‌های هنری‌تان.

کجا باید اقدام کنید؟

موسسه همرا به هنرمندان، اساتید و افراد مجرب در مراقبت‌های بهداشتی، پیشنهاد عضویت در مراکز مدیتیشن در سراسر آمریکا- از کلرادو تا کالیفرنیا، نیویورک و... ارائه می‌دهد. اقامتی همراه با یک پس‌زمینه هنری عالی در انتظار شما است. 

توصیه‌ی حرفه‌ای‌ها

بسیاری از مراکز، اقامت همراه با کار نیز پیشنهاد می دهند. در نتیجه شما می‌توانید بخشی از زمان‌تان را به نگهداری از محل اقامت و بخش دیگر را هم به انجام تمرین اختصاص دهید.

با تمام وجود به استقبال یک اقامت مجانی در ویپاسانا بروید

مدیتیشن

دیدن اشیا به همان شکل واقعی آن‌ها

اگر هواپیما را در نظر نگیریم، اولین اقامت شما از طریق مرکز مدیتیشن ویپاسانا (Vipassana) که تقریبا دارای ۱۸۰ مکان در سراسر جهان است، ۱۰۰ درصد رایگان است. این سنت یکی از قدیمی‌ترین اشکال مدیتیشن در هندوستان است و این دوره فشرده شامل دوره ۱۰ روزه مدیتیشن با دستورالعمل‌های گام به گام است. در زبان هند باستان که پالی نام دارد، واژه ویپاسانا به معنی «دیدن اشیا به همان شکل واقعی آن‌ها» است. حس کنجکاوی‌تان برانگیخته شد، نه؟

 کجا باید اقدام کنید؟

یک‌راست به وب‌سایت ویپاسانا بروید و برای نزدیک‌ترین مکان ثبت نام کنید. اگر هم می‌خواهید سفری طولانی داشته باشید تا به همه اهداف خود از مسافرت برسید، می‌توانید مکانی دورتر را انتخاب کنید.

توصیه‌ی حرفه‌ای‌ها

اصلا جای تعجب ندارد که اقامت رایگان در این مکان‌ها با چنین برنامه‌های ویژه‌ای خیلی سریع پر شود. پس اگر می‌خواهید شما نیز یکی از آن افراد باشید، یک یا بیش از یک سال جلوتر ثبت نام کنید و شانس خود را بالا ببرید.

در یک اشرام اتاق مشترکی انتخاب کنید

مدیتیشن طبیعت

اشرام در حقیقت یک دوره است که در آن کارها به‌وسیله خودتان انجام می‌شود. اشرام‌ها این فرصت را به شما می‌دهند تا برنامه زمانی خود را با کلاس‌های یوگا، مدیتیشن‌های گروهی، غذاهای گیاهی و پیاده‌روی‌های فراوان تنظیم کنید. علاوه بر این، شما تنها ملزم به پرداخت ۷۵ دلار هزینه هستید که هزینه کمی به حساب می‌آید. فقط کافی است خود را برای تخت‌های چند طبقه شبیه به کمپ آماده کنید.

کجا باید اقدام کنید؟

از جستجوگر خود کمک بگیرید و نزدیک‌ترین ارشام‌ها به خود را در اینترنت بیابید.

توصیه‌ی حرفه‌ای‌ها

درست همانند سایر مراکز اقامت، اکثر اشرام‌ها اقامت‌های همراه با کار ارائه می‌دهند. پس اگر شما از ایده معامله در ازای یوگا و مدیتیشن استقبال می‌کنید، این برنامه برای طبع شما بسیار مناسب است.

سرمایه اقامت خود را از طریق درخواست‌های همگانی تامین کنید

مدیتیشن طبیعت

اگر تاکنون برای انجام کاری از کیک استارتر (kickstarter) یا برنامه‌های مشابه استفاده کرده‌اید، به خوبی می‌دانید که درخواست کمک از دیگران می‌تواند ابزار توانمندی برای تامین هزینه‌های سفرتان باشد. این بار از دوستان خود بخواهید به جای سرمایه‌گذاری در پروژه بزرگ بعدی شما، در  پروژه حال خوب شما سرمایه‌گذاری کنند.

 کجا باید اقدام کنید؟

آفرینگ بول (offeringbowl) گزینه خوبی است. کافی است فضای مورد نیازتان را به رایگان از آن‌ها اجاره کنید، هدف‌گذاری کنید و نگاه کنید که چگونه اعداد بالا می‌رود.

توصیه‌ی حرفه‌ای‌ها

هر کمپین شش ماه به طول می‌انجامد. پس تبلیغ برای هدف خود را به لحظات پایانی موکول نکنید. هدف خود را در اینستاگرام، فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع wellandgood

دیدگاه