ورزشگاه سن ‌پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران - مراکش

زلیخا رحمانیان
زلیخا رحمانیان جمعه، ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
ورزشگاه سن ‌پترزبورگ ؛ میزبان بازی ایران - مراکش

ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه میزبان بازی اول ایران در جام جهانی 2018 است. بازی ایران مراکش در ورزشگاه سن پترزبورگ برگزار می‌شود.

ورزشگاه کرستوفسکی واقع در شهر سن پترزبورگ روسیه از جمله استادیوم‌های برگزاری رقابت‌های جام جهانی، از جمله بازی ایران مراکش است. با جزییات بیشتر این ورزشگاه، محل دقیق آن، نحوه خرید بلیت و انواع خوراکی‌ها و استراحتگاه‌های اطراف آن آشنا شوید.

استادیوم سنپترزبورگ

تاریخچه ورزشگاه

استادیوم سنت پترزبورگ که با عنوان‌های مختلف از جمله ورزشگاه Zenit Arena، ورزشگاه Krestovsky و Piter Arena شناخته می‌شود، استادیوم تازه‌ای از باشگاه Zenit است. این ورزشگاه در محل استادیوم سابق Kirov ساخته شده است.

برنامه‌ریزی برای استادیوم جدید در اواخر سال ۲۰۰۵ آغاز شد و اولین کارهای ساخت و ساز در پایان سال ۲۰۰۰۸ آغاز شد.

استادیوم در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود تا در سال ۲۰۰۹ تکمیل شود، اما کار با چندین تأخیر از جمله یک طراحی مجدد برای رعایت الزامات FIFA و بررسی تقلب، مواجه شد.

استادیوم سنت پترزبورگ ابتدا باید توسط شرکت گاز روسیه گازپروم حمایت می‌شد، اما پس از آنکه آن‌ها از این پروژه دست کشیدند، بودجه این پروژه توسط دولت شهر سنت پترزبورگ به تصویب رسید. در نهایت در سال ۲۰۱۶ کار به سرعت پیشرفت کرد و استادیوم در آوریل ۲۰۱۷ تکمیل شد، با این حال هزینه‌های کلی از یک میلیارد دلار پیشی گرفته و هم‌اکنون یکی از گران‌ترین استادیوم‌هایی است که تاکنون ساخته شده است.

اولین مسابقه رسمی در استادیوم سنت پترزبورگ در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۱۷ زمانی که Zenit میزبان اورال برای بازی در لیگ بود (۰-۲)، برگزار شد.

این ورزشگاه توسط شرکت معماری ژاپن، Kisho Kurokawa طراحی شده و شبیه به یک سفینه فضایی با پشت‌بام است که چهار ستون را نگه داشته و بسیار شبیه به استادیوم ژاپنی تویوتا که توسط همان شرکت طراحی شده است.

استادیوم سنت پترزبورگ یکی از مراکز بازی‌های جام جهانی 2018 در روسیه است که در طی آن میزبان چهار بازی اول گروه‌ها، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و مسابقه جایگاه سومی است.

در جام ملت‌های ۲۰۱۷، میزبان ۴ بازی و مسابقه فینال بوده است.

ظرفیت استادیوم برای مسابقات منظم لیگ به ۵۶۱۹۶ نفر کاهش یافته است، اما برای جام جهانی به ۶۸۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

ورزشگاه سن پترزبورگ

چگونه می‌توانید به ورزشگاه سنت پترزبورگ بروید

استادیوم سنت پترزبورگ در سمت غربی جزیره Krestovsky در شمال غربی سن پترزبورگ واقع شده است. استادیوم در فاصله تقریبا ۷٫۵ کیلومتری از میدان کاخ در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار دارد.

موقعیت ورزشگاه سن پترزبورگ روی نقشه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو Krestovsky Ostrov در خط ۵ بنفش است که از خیابان مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند.

و از ایستگاه تا ورزشگاه ۲۵ دقیقه پیاده‌روی از طریق پارک Maritime Victory دارد.

اتوبوس‌های ۱۰ و ۲۵ کمی نزدیک به ورزشگاه ایستاده‌اند، اما هنوز هم یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای تا رسیدن به آنجا وجود دارد. اتوبوس ۱۰ از مرکز سن پترزبورگ عبور می‌کند، درحالی‌که اتوبوس ۲۵ از قسمت‌های شمالی سن پترزبورگ عبور می‌کند.

خوردن، نوشیدن و خوابیدن در نزدیکی استادیوم سنت پترزبورگ

استادیوم سنت پترزبورگ در نوک جزیره Krestovsky واقع شده و در سه طرف دریای بالتیک قرار دارد.

در قسمت شرقی آن، امکانات ورزشی فراوان، پارک جالب و دریایی Maritime Victory، از جمله پارک تفریحی و همچنین مناطق مسکونی گنجانده شده است.

این منطقه بسیار زیبا و دل‌نشین است که مردم محلی محبوبی دارد. علاوه بر این، رستوران‌های معقول در این منطقه، بیشتر در ساحل جنوبی وجود دارد.

چند هتل در نزدیکی استادیوم سنت پترزبورگ وجود دارد، اما آن‌ها همه نوع لوکس هستند و انتظار می‌رود که یک قیمت سنگین را دریافت کنند. Arena Hotel و Hotel Park Krestovskiy در کنار استادیوم قرارگرفته‌اند، درحالی‌که Parklane Resort و SPA و Hermes Park Hotel در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارند.

بلیت‌های Zenit

ورزشگاه سن پترزبورگ

بلیت‌های بازی‌های Zenit را می‌توانید به‌صورت آنلاین خریداری کنید همچنین در دفتر بلیت‌فروشی استادیوم پتروسکی، فروشگاه‌های باشگاه در Nevskiy Prospekt 20، در مرکز شهر، ایستگاه راه‌آهن Ladozhsky (طبقه دوم)، ایستگاه راه‌آهن Moskovsky یا هر مغازه M.Video قابل تهیه است.

قیمت بلیت‌ها به حریف بستگی دارد، اما از ۳۰۰ روبل (۱۸۰۰۰۰ ریال) برای یک صندلی بالای بالایی تا ۲۳۰۰ روبل (۱۴۰۰۰۰۰) برای صندلی مرکزی در یکی از طرفین هزینه دارد. دیگر صندلی‌های پایین‌تر از ۷۰۰ تا ۱۷۰۰ روبل (۴۲۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ ریال) هزینه دارد.

ایمیل برای اطلاعات بیشتر: online-ticket@fc-zenit.ru

مطالب مرتبط:

منبع stadiumguide

دیدگاه