سازمان جهانی گردشگری، همسر رئیس جمهوری ایسلند را به عنوان سفیر گردشگری و اهداف توسعه پایدار انتخاب کرد

نگین توکلی
نگین توکلی چهار شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
سازمان جهانی گردشگری، همسر رئیس جمهوری ایسلند را به عنوان سفیر گردشگری و اهداف توسعه پایدار انتخاب کرد

سازمان جهانی گردشگری، امسال، بانوی اول کشور ایسلند را به عنوان سفیر ویژه گردشگری انتخاب کرد. برای جزئیات بیشتر این خبر با ما همراه باشید.

خانم الیزا جین رید، همسر رییس جمهوری ایسلند، پیش از این برای عنوان سفیر گردشگری و اهداف توسعه پایدار (SDGs)، نامزد شده بود. این جلسه در دومین کنفرانس جهانی گردشگری و فرهنگ (UNWTO) و یونسکو، برقرار شد. این رویداد رسمی در مورد توسعه گردشگری بین‌المللی پایدار در سال ۲۰۱۷، در تاریخ ۱۱ و ۱۲ام دسامبر (۲۰ و ۲۱ آذر) در مسقط (Muscat)، پایتخت کشور سلطنتی عمان، برگزار شد.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) طرح انتخاب سفیر گردشگری و اهداف توسعه پایدار را به عنوان میراث توسعه گردشگری بین‌المللی پایدار در سال ۲۰۱۷، راه‌اندازی کرد. این طرح به حمایت از مشارکت پایدار در صنعت گردشگری برای رسیدن به ۱۷ هدف توسعه پایدار و تشویق دستورالعمل‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی برای ادغام گردشگری و اهداف توسعه پایدار، کمک شایانی می‌کند.

خانم الیزا جین رید، بانوی اول ایسلند، در کنفرانس با تاکید بر اهمیت گردشگری به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد صلح و انسجام اجتماعی، گفت:

رابطه‌ای قوی و مثبت بین گردشگری و صلح وجود دارد. وجود صنعت گردشگری بستگی به صلح و امنیت دارد. گردشگری یک نیروی حیاتی برای صلح و یک عامل دوستی و درک در میان مردم در سطح جهانی است؛ زیرا این مساله، ایجادکننده ارتباطات مستقیم میان افراد از فرهنگ‌ها و روش‌های زندگی مختلف است.

با وجود اعتقاد راسخ من به گردشگری پایدار برای کمک به کاهش نابرابری و افزایش بردباری، انتخاب من به عنوان سفیر ویژه گردشگری و اهداف توسعه پایدار، برای من، افتخاری بزرگ است.

دبیر کل سازمان UNWTO، طالب ریفای گفت:                  

بانوی اول که تعهد همه جانبه ایسلند به توسعه گردشگری پایدار را تضمین کرده است، با وجود سمت جدید در عنوان سفیر گردشگری و SDGs، یقینا پشتیبانی ارزشمندی از تلاش‌های ما برای پایدار کردن صنعت گردشگری و افزایش مشارکت در ۱۷ هدف توسعه پایدار، خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع traveldailynews

دیدگاه