بهترین رستوران های مالدیو

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های مالدیو

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند و یکی از مقصدهای محبوب گردشگری است. غذا خوردن در زیر آب و تماشای زیباترین مناظر از غروب آفتاب، تجربیات نابی است که در رستوران‌های مالدیو به دست می‌آید.

مالدیو کوچک‌ترین کشور در قاره آسیا است که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی با ۱۲ هزار جزیره شگفت‌انگیز، مروارید فیروزه‌ای رنگ اقیانوس هند است.

آشپزی مالدیو بر اساس غذاهای دریایی است و از انواع ماهی و جانداران دریایی به میزان فراوان در تهیه‌ی انواع غذاها استفاده می‌شود. در واقع غذای دریایی یکی از مهم‌ترین غذاهای رستوران‌های مالدیو است. اگر غذای دریایی دوست ندارید، جای نگرانی نیست. امروزه آشپزی بین‌المللی در مالدیو رواج یافته و در رستوران‌های این کشور می‌توانید انواع غذاها از کشورهای دیگر از جمله غذاهای هندی، مالزیایی و اروپایی را امتحان کنید.

در ادامه با ده رستوران برتر این کشور کوچک آشنا می‌شویم که در آن‌ها می‌توانید غذاهای خلاقانه و متفاوتی بخورید و از فرهنگ و سبک زندگی متفاوت مردم لذت ببرید.

رستوران زیردریایی Ithaa

رستوران های مالدیو

غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای خاص است. این رستوران بخشی از گردشگاه Conrad Hilton Rangali در جنوب Ari Atoll است و در آن می‌توانید آشپزی معاصر اروپایی را پنج متر زیر سطح دریا نوش جان کنید. این رستوران محیطی گرم و صمیمانه دارد و نام آن به زبان محلی به‌معنای مادر مروارید است. لوکس‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاهای دریایی به‌همراه بهترین دسرهای ممکن در منوی رستوران دیده می‌شود. علاوه بر کیفیت فوق‌العاده‌ی غذا که در سطح بین‌المللی است، منظره‌ی باغ‌های مرجانی و فرصت تماشای عبور ماهیان از بالای رستوران، تجربه‌ای است که هرگز نباید آن را از دست بدهید و ارزش هزینه کردن دارد.

رستوران سالا تای (Sala Thai)

این رستوران، بخشی از بوتیک هتل کوچک و شش اتاقه‌ی سالا است که غذاهایی سالم و تازه و لذیذ را در محیطی بومی و جذاب با دکوراسیونی چوبی و تزیین شده با هنرهای آسیایی، سرو می‌کند. این رستوران آرام، در بین اهالی مالدیو بسیار محبوب است و فضایی آرام و دوست‌داشتنی را برای دوری از شلوغی و ازدحام پایتخت فراهم می‌کند. محوطه‌ی فضای باز رستوران، با وجود درختان زیبا و سرسبز، مکانی فوق‌العاده برای غذا خوردن در فضای باز است. سرآشپزان حرفه‌ای این رستوران با تازه‌ترین مواد غذایی ممکن غذاهایی لذیذ می‌پزند. یکی از غذاهای محبوب منوی رستوران، میگوی مارینه شده در سس پرادویه‌ی ماهی همراه با سبزیجت معطر تایلندی است. انواع خوراک و دسرهای لذیذ از کشورهای اطراف در منوی رستوران دیده می‌شود.

رستوران موراکا (Muraka)

رستوران های مالدیو

این رستوران در آب‌سنگ Ari جنوبی در گردشگاه Mirihi Island قرار دارد؛ رستورانی چوبی با سبک و سیاق روستایی که در انتهای اسکله‌ی روی تالاب جزیره، قرار گرفته است. منوی این رستوران، شامل غذاهای بین‌المللی است و تمرکز آن بر غذاهای دریایی است. مثلا خوراک لابستر با سالاد پاپایا و سایر انواع ماهیان و غذاهای دریایی بومی این منطقه. این رستوران علاوه بر کیفت غذا از نظر دکوراسیون جذاب و پرسنل مجرب و متعهد، زبانزد است. بنا به درخواست شما، سرآشپزها غذاها را با ماهی کامل یا با فیله می‌پزند. این رستوران، چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای از اقیانوس و جزیره‌ی Mirihi دارد. بخشی از رستوران، بدون سقف و در فضای باز است و چشم‌اندازهای زیبایی از دریا را در زیر پای مهمانان به نمایش می‌گذارد.

کافه شل بینز (Shell Beans)

این کافه بیش از ده سال است که در ماله پایتخت مالدیو فعالیت می‌کند و دو شعبه در جزیره دارد. یکی در بخش شمالی مشرف به اسکله‌های ماله و دیگری در طرف دیگر جزیره در Ameenee Magu. محیط آرام و دوستانه‌ی کافه، معمولا توجه جوانان را جلب می‌کند. هم اهالی شهر و هم مهاجران و مسافران برای گذراندن اوقات فراغت به این کافه سر می‌زنند. وای‌فای رایگان از امکانات کافه برای مشتریان است. منوی کافه غذاهایی از سراسر دنیا را در بر می‌گیرد و شامل انواع سالاد، خوراک و نوشیدنی است. یکی از غذاهای اختصاصی کافه کرواسانویچ نام دارد یعنی کرواسانی که با محتویات ساندویچ تهیه می‌شود. بهترین قهوه‌های پایتخت را می‌توانید در این کافه نوش جان کنید. در کنار قهوه، تنوع بی‌نظیری از کیک‌های لذیذ عرضه می‌شود.

کافه Seagull Cafe House

رستوران های مالدیو

این کافه یکی از بهترین‌ها در مالدیو است و دو طبقه دارد. طبقه‌ی پایین یک محوطه‌ی زیبا و آرام با کف شنی و درختان سایه‌دار دارد و طبقه‌ی بالا چشم‌اندازهای زیبایی از خیابان و مسجد بزرگ جمعه که در همان نزدیکی است، به نمایش می‌گذارد. این کافه منوی بسیار متنوعی دارد و انواع غذاهای غربی، هندی و مالدیوی در آن دیده می‌شود. بوقلمون بریان با طعم پرتقال و سبزیجات معطر از غذاهای محبوب منوی کافه است. بهترین بستنی‌های پایتخت را می‌توانید در این کافه نوش جان کنید. این بستنی‌ها بیش از ۳۰ طعم مختلف دارند از جمله انبه، آناناس و نارگیل.

رستوران Aioli

این رستوران در کوچه‌ای آرام و خلوت قرار دارد و بهترین غذاهای جنوب آسیا را با تغییراتی اندک و با عطر و طعم مدیترانه‌ای سرو می‌کند. این رستوران شیک، با چوب تیره رنگ تزیین شده است و لوازم و دیوارهای آن با رنگ کرم و روشن تضاد جالبی با قهوه‌ای تیره دارد. این رستوران دارای دو سالن بزرگ غذاخوری و یک بالکن در فضای باز است که در آن مهمانان می‌توانند از غذا خوردن زیر آسمان مالدیو لذت ببرند. غذاهای سنتی مالدیو و غذاهای دریایی هم در منوی رستوران دیده می‌شود. فضای رستوران بسیار شیک و البته گرم و صمیمانه است.

کافه جاز (Jazz Café)

رستوران های مالدیو

این کافه رستوران شیک و مدرن به سبک اروپایی در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است. مثل بسیاری از غذاخوری‌های پایتخت، این رستوران هم منویی متنوع از غذاهای داخلی و بین‌المللی دارد. این منو شامل غذاهای سالم و تازه است که تنوع آن‌ها حتما توجه‌تان را جلب می‌کند. اهالی مالدیو از پیر و جوان، این رستوران را دوست دارند. کافه جاز برای وعده‌های صبحانه، ناهار و شام، پذیرای مهمانان است. گاهی موسیقی زنده هم در کافه برپا می‌شود و تجربه‌ی مهمانان را از غذا خوردن در یک رستوران مالدیوی کامل می‌کند.

رستوران پلیس سیچوان (Palace Sichuan)

این رستوران مجلل چینی در فوریه‌ی سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است و در آن بهترین غذاهای چینی توسط بهترین کارکنان و مجرب‌ترین سرآشپزها سرو می‌شود. این رستوران بزرگ، گنجایش ۸۰ نفر را دارد و اتاق‌های خصوصی آن با نام شهرهای مختلف چین نام‌گذاری شده است. دکوراسیون رستوران، سبک و سیاق دکورهای سنتی چینی را دارد. مواد غذایی مورد استفاده از تهیه‌ی غذاها مستقیما از چین می‌آیند و کاملا عطر و طعم چینی دارند.

رستوران سی هاوس (Sea House)

این رستوران در طبقه‌ی اول ترمینال فرابر واقع شده و یکی از زیباترین چشم‌اندازهای جزیره را پیش چشمان مشتریان خود به نمایش می‌گذارد. این رستوران یک عرشه‌ی روباز مشرف به بندر ماله دارد که چشم‌اندازهای زیبایی از اقیانوس هند و تالاب‌های اطراف شهر از آنجا قابل‌مشاهده است. اینجا بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب و لذت بردن از یک وعده غذای باکیفیت است. غذاهای منوی رستوران تنوع زیادی دارد و قیمت‌های آن‌ها معقول است. تاثیراتی از آشپزی جنوب آسیا در غذاهای آن مشاهده می‌شود. در این رستوران صبحانه‌ی سنتی مالدیو به نام mashuni roshi سرو می‌شود که از ماهی تن، نارگیل، پیاز، چیلی و لیمو تهیه می‌شود.

رستوران سمفونی  

این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های مالدیو است و از دو قسمت تشکیل شده است. این رستوران در مرکز شهر ماله قرار دارد و غذاهای هندی، اندونزیایی، غربی و چینی سرو می‌کند. اهالی مالدیو از این رستوران استقبال فراوانی می‌کنند و یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های آن‌ها است. انواع غذاهای دریایی ترکیبی و خوراک‌هایی از کشورهای اطراف، در منوی رستوران دیده می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه