هزینه سفر به ژاپن چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
هزینه سفر به ژاپن چقدر است؟

ژاپن از گران‌ترین مقاصد گردشگری دنیا است و اگرچه اغلب مسافران قید سفر به این کشور دیدنی را می‌زنند، هزینه‌های سفر به این کشور چندان بالاتر از کشورهای اروپایی نیست.

اگر قصد سفر به ژاپن دارید، اولین سوالی که اکثر مردم ممکن است از شما بپرسند، درباره‌ی هزینه‌های چنین سفری است. چقدر برای سفر به ژاپن باید هزینه کرد؟ ژاپن به‌عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد گردشگری دنیا شناخته می‌شود. به همین دلیل، خیلی‌‌ها دور سفر به این کشور را خط کشیده‌اند. همه می‌دانیم که هزینه‌های سفر به ژاپن قرار نیست ارزان‌تر شود و حتی ممکن است گران‌تر شود. راه‌های زیادی برای پایین آوردن بودجه سفر به ژاپن وجود دارد، اما به هر حال باید برای پرواز و حمل و نقل مبلغ زیادی هزینه کنید. بهتر است با یک بودجه واقع بینانه شروع کنید و سپس تغییرات لازم را با توجه به عادت‌های سفر خود اعمال کنید.

دو نمونه از مهم‌ترین وب‌سایت‌هایی که زمان برنامه‌ریزی سفر به ژاپن لازم است استفاده کنید؛ یکی  ژاپن گاید که همه چیزهایی که باید در مورد ژاپن بدانید را پوشش می‌دهد و دیگری هایپردیا است که به جزئیات برنامه‌های قطار، مسیرها و قیمت‌ها اختصاص دارد.

هزینه حمل و نقل در ژاپن

ژاپن

حمل و نقل یکی از گران‌ترین قسمت‌های هزینه سفر به ژاپن است و بخش عمده‌ای از هزینه‌ سفر به این کشور را شامل می‌شود. قطار تندروی ژاپن فوق‌العاده عالی، راحت و سریع است، اما ارزان نیست. بلیط این قطارها می‌تواند تا صدها دلار قیمت داشته باشد. با این حال، شاید سفر کردن با قطار بهترین راه برای دیدن زیبایی‌های بی‌وصف این کشور باشد، بنابراین برای کاهش هزینه‌های سفر با قطار، حتما سعی کنید پاس راه‌آهن ژاپن (JR) را تهیه کنید. در ژاپن داشتن پاس کارت‌ برای سفر امری ضروری است.

قیمت پاس‌ ۷ روز ۲۸,۳۰۰ ین، پاس ۱۴ روزه ۴۵,۱۰۰ ین و پاس ۲۱ روزه ۵۷,۷۰۰ ین است. حتی اگر شما فقط پاس هفت روز را تهیه کنید، قیمت سفر رفت و برگشت از اوزاکا به توکیو با قیمت بلیط قطار (۱۴,۲۵۰ ین برای هر مسیر) تفاوتی ندارد. علاوه بر این، این قطارهای تندرو در مناطق شهری نیز فعال هستند؛ بنابراین می‌توانید در داخل شهر هم استفاده شوند. به‌جای بلیط مترو، می‌شود از پاس استفاده کرد؛ برای مثال از کیوتو به توکیو. بنابراین حتی اگر قصد ندارید زیاد در داخل ژاپن سفر کنید، خرید پاس بهتر از خرید بلیط‌های فردی است. قیمت بالای پاس می‌تواند شما را شوکه کند، اما جایگزین‌های دیگر ممکن است بیشتر از این‌ها شما را شوکه کنند.

اگرچه در صورت خرید آنلاین پاس پیش از سفر به ژاپن، می‌توانید تا ۲۰ درصد ارزان‌تر خرید کنید، می‌توانید پاس راه‌آهن ژاپن را در خود ژاپن به‌راحتی خریداری کنید. پاس‌ها در نقاط مختلف کشور در دسترس هستند: ساپورو، شنای، نیگاتا، توکیو، شینجوکو، یوکوهاما، ناگویا، اوزاکا، هیروشیما، تاکاماتسو، هکتا، فرودگاه نیوکاتوس، فرودگاه ناریتا، فرودگاه هاندا و فرودگاه کانسی.

ژاپن

بیشتر بلیط‌های مترو شهری برای تنها یک مسیر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ ین قیمت دارند. (قیمت‌ها متناسب با طول مسیر متفاوت است و ممکن است بالاتر باشد). معمولا قیمت بلیط‌ها برای سفر در سراسر توکیو حدود ۲۲۰ ین است، اما برای مسیرهای کوتاه‌تر کمتر است. در بیشتر شهرهای بزرگ، می‌توانید پاس یک‌روزه را به قیمت ۸۰۰ ین خریداری کنید، که به‌مدت ۲۴ ساعت اعتبار دارد و به‌صورت نامحدود قابل استفاده است. 

اتوبوس‌ها جایگزینی ارزان‌تر برای سیستم قطار تندرو در ژاپن هستند، اما با اتوبوس زمان بیشتری را در مسیر خواهید بود. به‌عنوان مثال، مسیری که با قطار دو ساعته تندرو از توکیو به اوزاکا طی می‌کنید با یک اتوبوس ۱۰ ساعته زمان می‌برد. قیمت یک صندلی اتوبوس ۴,۵۰۰ ین است، اما در بعضی موارد، زمان ارزش بالاتری پیدا می‌کند. برای بعضی که زمان محدودی را در ژاپن هستند، صرفه‌جویی در حدود ۱۰,۰۰۰ ین، در ازای هفت ساعت اضافی سفر ارزش ندارد. اگر زمان بیشتری داشته باشید، می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید. همچنین پاس اتوبوس با تعداد سفر نامحدود وجود دارد و قیمت آن از ۱۰,۰۰۰ ین برای ۳ روز سفر شروع می‌شود.

پرواز گزینه‌ی آخر است. جست‌و‌جوی پرواز در سایت‌هایی مانند وایاما یا اسکای اسکنر امکان‌پذیر است. عموما، قیمت پروازها مشابه قیمت بلیط قطارهای تندرو است.

برای آن‌هایی که زمان کوتاهی در ژاپن هستند، بهترین راه صرفه‌جویی، استفاده از پاس قطار است. البته که گران است، اما راحت‌ترین راه برای استفاده بهینه از زمان و البته دیدن زیبایی‌های کشور است. برای کسانی که زمان بیشتری در اختیار دارند، اتوبوس گزینه بهتری است و هزینه کمتری دارد.

هزینه خورد و خوراک در ژاپن

ژاپن

در مقایسه با سایر هزینه‌ها، به‌طور شگفت انگیزی، غذا در ژاپن ارزان است. از آنجایی که ژاپن مقدار زیادی از مواد غذایی خود را وارد می‌کند، ممکن است از هزینه‌های بالای خورد و خوراک در این کشور ترس داشته باشید، اما در واقع این بخش، جایی است که می‌توانید به میزان قابل‌توجهی صرفه‌جویی کنید. شما می‌توانید روزانه با کمتر از ۱,۵۰۰ ین غذا بخورید. برخی از قیمت‌های معمول عبارت‌اند از:

  • مجموعه ناهار سوشی (سوشی، سوپ، سالاد): ۱,۶۰۰ ین
  • ناهار سنتی ژاپن: ۱,۲۰۰ ین
  • پاستا: ۳۹۹ ین
  • منو غربی (ساندویچ، برگر، یا پیتزا با نوشیدنی): ۱,۲۰۰ ین
  • منو مک دونالد: ۶۰۰ یون
  • رامن: ۷۰۰ ین
  • ظروف تمپورا: ۸۰ تا ۱۲۰ ین

ژاپن

گزینه‌های ارزان قیمت زیادی وجود دارد و در صورتی که به رستوران‌های شیک و لوکس نروید، واقعا نیازی نیست پول زیادی را صرف غذا کنید. می‌توانید با انجام موارد زیر بیشتر صرفه‌جویی کنید:

  • خوردن در مغازه‌های ۱۰۰ ینی: فروشگاه‌هایی به نام ۱۰۰ ینی در ژاپن وجود دارد که در آن‌ها غذا، مواد اولیه غذا، آب، لوازم آرایشی و بهداشتی، اقلام خانگی، و موارد دیگر فقط ۱۰۰ ین قیمت دارند. می‌توانید همه خرید خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهید. نام این فروشگاه‌ها بر اساس منطقه متفاوت است، بنابراین از پذیرش هتل یا هاستل خود بخواهید نزدیک‌ترین فروشگاه ۱۰۰ ینی را به شما معرفی کند.
  • استفاده از قطارهای سوشی - سوشی ژاپن در تمام سطوح خوشمزه است. در حالی که من چند غذای سفت‌وسخت داشتم، نمی توانستید قطارهای سوشی را برای ارزش ببرید. در
  • غذای خود را بپزید: هاستل‌ها عمدتا دارای آشپزخانه هستند. می‌توانید غذاهای خود را با کمتر از ۸۰۰ ین در روز بپزید، به‌ویژه اگر در فروشگاهه‌ای ۱۰۰ ینی خرید می‌کنید.
  • میوه تازه نخرید: یکی از شایعات در مورد ژاپن که کاملا صحیح است درباره‌ی قیمت بسیار بالای میوه‌ها و سبزیجات تازه است. 
  • کاری، رامن و دونبوری بخورید: بک کاسه کاری با قیمت ۲۸۰ ین یکی از ارزان‌ترین غذاها است. دون بوری، یک کاسه گوشت و برنج، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ ین است. رامن در هیچ جایی بیش از ۷۰۰ ین نخواهد بود. این سه غذا بهترین راه برای لذت بردن از غذاهای ژاپنی و در عین حال صرفه‌جویی هستند.

هزینه اقامت در ژاپن

ژاپن

هزینه‌های زندگی در ژاپن فوق‌العاده بالا است، فضای محدود، جمعیت زیاد و قیمت بالای مسکن از دلایل گرانی بیش از اندازه در این کشور است. این هزینه‌های بالا به صنعت گردشگری نیز راه پیدا کرده و پیدا کردن مکانی ارزان قیمت برای سفر را دشوارتر کرده است. هزینه هاستل‌ها معمولا ۱,۹۰۰ ین برای هر شب (گاهی اوقات تا ۱,۵۰۰ دلار یا  ۲,۷۰۰ ین در توکیو) است و قیمت هتل با قیمت ۵,۰۰۰ ین در هر شب یا بیشتر شروع می‌شود. در این بخش نیز چند راه برای صرفه‌جویی وجود دارد:

  • در ازای جای خواب، کار کنید: هاستل‌ها در ژاپن، اگر چند ساعت در روز تمیزکاری کنید، به شما جای خواب می‌دهند.
  • کوچ‌سرفینگ: مهمان‌نوازی در ژاپن به‌هیچ‌وجه در سطح جهانی گسترده نیست، اما در اینجا جامعه‌ی کوچک کوچ‌سرفینگ وجود دارد. 
  • هتل‌های کپسولی: یک درجه بالاتر از هاستل‌ها و یک درجه پایین‌تر از هتل‌ها، هتل‌های کپسولی هستند، هتل‌هایی که در آن‌هتا کپسول‌های کوچکی برای خوابیدن وجود دارد. سرویس بهداشتی و اتاق‌های عمومی اشتراکی هستند. کپسول شما نور و گاهی اوقات یک تلویزیون کوچک دارد. این هتل‌ها اغلب میزبان بازرگانانی هستند که تا دیر وقت کار می‌کنند. قیمت این کپسول‌ها از حدود ۲,۷۰۰ ین در هر شب شروع می‌شود.

هزینه بازدید از جاذبه‌ها در ژاپن

ژاپن

بیشتر جاذبه‌ها در ژاپن بسیار ارزان هستند. ورودی هر موزه یا معبد بیش از ۵۰۰ ین نیست. در کیوتو، پاس معبد وجود دارد که با ۱,۲۰۰ ین به شما امکان حمل و نقل نامحدود و دسترسی به معابد را می‌دهد. اوزاکا و توکیو دارای جاذبه های مشابهی بودند.

به‌طور کلی، استفاده از این پاس‌ها بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در بازدید از معابد، موزه‌ها و جاذبه‌های دیگر است. علاوه بر این، باغ‌های رایگان، معابد و پارک‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

میانگین کل هزینه سفر به ژاپن

ژاپن

ژاپن یکی از گران‌ترین کشورهای جهان است، به‌خصوص اگر در هتل اقامت کنید، بیرون غذا بخورید و زیاد در کشور سفر کنید. به‌راحتی بیش از ۲۰۰ دلار در هر روز باید هزینه کنید. 

اقامت در یک هاستل، خرید پاس راه‌آهن، خوردن غذای نسبتا ارزان و بازدید از چند جاذبه حدود ۱۰۰ دلار در هر روز هزینه خواهد داشت. یک سفر ۲۱ روزه حداقل ۲,۱۰۰ دلار (به‌علاوه پرواز) هزینه دارد. با همین مقدار، می‌توانید چند ماه در کشورهای جنوب شرقی آسیا سفر کنید.

در عوض، با استفاده از راهنمایی‌های بالا، می‌توانید روزانه ۷۰ تا ۷۵ دلار خرج کنید. این یعنی اینکه سفرهای اتوبوسی بیشتری داشته باشید و فقط از رستوران‌های ارزان و کوچ‌سرفینگ استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه