احداث واحدهای بوم گردی در روستاهای گیلان

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی دوشنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰
احداث واحدهای بوم گردی در روستاهای گیلان

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت رونق صنعت گردشگری، از پرداخت تسهیلات در زمینه احداث واحدهای بوم‌ گردی گیلان برای تقویت زیرساخت‌های روستایی و گردشگری استان خبر داد.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، «مصطفی سالاری» استاندار این استان در نشست کارگروه رفع موانع تولید بخش دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل که روز شنبه ۱۸ آذر ۹۶ برگزار شده است، اعلام کرد:

با تکمیل زیرساخت‌ها، «دیلمان» به مهم‌ترین بخش گردشگری منطقه کوهستانی شرق گیلان تبدیل می‌شود و پس از گردشگری، به کشاورزی توجه خواهد شد.

مسئولان باید روی این دو موضوع تمرکز بیشتری انجام دهند تا با استفاده از این دو ظرفیت، شاهد تحولی اساسی در منطقه باشیم.

این دو بخش در دیلمان، سرمایه‌گذاری‌های بسیار کمتری نیاز دارد تا ظرفیت‌های اشتغال‌زایی قابل‌توجهی ایجاد شود.

او ادامه داد:

ابتدا باید زیرساخت‌های آن را تکمیل و راه دسترسی دیلمان به شهرستان رودبار و استان قزوین را گسترش دهیم که این مسیرها و راه‌ها در حال بررسی هستند و اگر بتوانیم از عهده هزینه آن‌ها برآییم، در این زمینه اقدام می‌شود.

استاندار گیلان درباره صنعت کشاورزی بیان کرد:

باید کشت جایگزین را با همکاری جهاد کشاورزی و با توجه به ظرفیت خوب کشاورزی در بخش کوهستانی دیلمان دنبال کنیم.

او ادامه داد:

امسال این آمادگی وجود دارد که برای احداث واحدهای گردشگری تسهیلات با کارمزد شش تا هشت درصد از محل تسهیلات واحدهای اشتغال روستایی که امسال ازسوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، پرداخت شود.

سالاری خاطرنشان کرد:

اگر روستاییان آمادگی احداث واحدهای بوم‌گردی را داشته باشند، تسهیلات لازم در این زمینه به آنان پرداخت می‌شود و با تقویت زیرساخت روستایی و گردشگری نیز به درآمد پایدار روستاییان کمک خواهد شد.

او با اشاره به تقویت زیرساخت راه‌های مشترک بین دیلمان با سایر مسیرها افزود:

در این رابطه کارگروهی متشکل از میراث فرهنگی، بخشداری‌ها و سایر اداره‌های ذی‌ربط تشکیل شده است که این کارگروه ترکیبی، امکانات را بررسی و در کوتاه‌مدت این تسهیلات را پرداخت می‌کند.

«ذبیح نیک‌فر» نماینده شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت شهرستان سیاهکل و بخش دیلمان تشریح کرد:

آثار تاریخی زیادی در این بخش وجود دارد و گردشگران بسیاری در فصل تابستان به این بخش سفر می‌کنند. اما دیلمان در زیرساخت‌هایی نظیر تلفن همراه و خطوط مخابراتی مشکلاتی دارد که لازم است زیر‌ساخت‌ها برای این بخش فراهم شود.

او خواستار رفع مشکل آنتن‌دهی رسانه ملی در بخش کوهستانی دیلمان شد و به مشکلات شهرداری این منطقه به‌دلیل برف‌های سنگین اشاره کرد.

نیک‌فر همچنین خواستار توجه ویژه از‌ سوی استاندار و مسئولان استانی برای رفع مشکلات و تأمین نیاز شهرداری دیلمان شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه