دیدنی های توکیو

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

در سفر به توکیو از کجا دیدن کنیم؟

در فهرست بزرگ‌ترین شهرهای جهان، توکیو اولین نامی است که خودنمایی می‌کند. پایتخت ژاپن، ترکیبی از سنت و مدرنیته است که با وجود کاخ امپراتوری، مقر دولت و پارلمان، موزه‌ها، جشنواره‌ها، هتل‌های مجلل، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین، غذاهای مشهور بین‌المللی، مراکز خرید متعدد و شبکه‌های ریلی و متروی فوق‌العاده‌، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آسیا به حساب می‌آید. این شهر پرجمعیت در شرق مرکزی هونشو (بزرگ‌ترین جزیره اصلی ژاپن) قرار دارد و به‌عنوان پایگاهی عالی برای کاوش در سایر نقاط کشور شناخته می‌شود.

توکیو یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان از نظر زیرساخت و طراحی و یکی از گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است؛ شهری که در زلزله سال ۱۹۲۳ میلادی و در طول جنگ جهانی دوم صدمات زیادی دید و به همین علت، بناهای قدیمی اندکی در آن برای بازدید وجود دارند. توکیو خانه باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای، از جمله بیسبال، فوتبال، و فعالیت‌های سنتی ژاپنی مانند کشتی سومو و همچنین شهری غنی از موسیقی و تئاتر است؛ شهری که در آن می‌توانید از درام‌های مدرن ژاپنی گرفته تا ارکسترهای سمفونیک و کنسرت‌های پاپ و راک لذت ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین جاهای دیدنی توکیو را به شما معرفی کنیم.

معبد میجی | Meiji Shrine

معبد میجی

منبع عکس: blog.japanwondertravel.com. عکاس: ناشناس

معبد میجی، زیارتگاهی متعلق به دین شینتو در منطقه شیبویا توکیو است؛ معبدی که به امپراتور میجی و همسرش، امپراتور شوکن تعلق دارد. ساخت این معبد در سال ۱۹۱۵ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ به اتمام رسید. بنای اصلی معبد میجی در طول جنگ جهانی دوم آسیب‌های فراوانی دید؛ اما در سال ۱۹۸۵ بازسازی شد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی توکیو به شمار می‌رود. محوطه داخلی معبد (Naien)، موزه حاوی گنجینه‌های سلطنتی و محوطه بیرونی (Gaien) از مهم‌ترین بخش‌های معبد میجی هستند. در محوطه بیرونی معبد می‌توانید به تماشای گالری عکس یادبود میجی و همچنین مجموعه‌ای بی‌نظیر از نقاشی‌های دیواری مربوط به زندگی امپراتور و ملکه بنشینید و از گشت‌وگذار در باغ با امکاناتی چون یک چایخانه، باغ زنبق و درخت‌کاری‌های زیبا لذت ببرید.

معبد میجی در احاطه جنگلی همیشه سبز به وسعت ۱۷۵ هکتار قرار دارد؛ جنگلی که بیش از ۱۲۰ هزار درخت از ۳۶۵ گونه مختلف درختان ژاپنی را در خود جای داده و در آن حتی درخت آرزو نیز به چشم می‌خورد. سالانه چندین جشنواره در معبد برگزار می‌شود که در میان آن‌ها می‌توان به فستیوال حکاکی روی یخ، شودوتن (نمایش آثار برندگان مسابقات خوشنویسی)، بونسای، عروسک‌های یادگاری، گل داوودی، کوکب و نمایشگاه‌هایی در موزه گنج اشاره کرد.

باغ ملی شینجوکو گیوئن | Shinjuku Gyoen National Garden

باغ ملی شینجوکو گیوئن

منبع عکس: thegate۱۲.com. عکاس: ناشناس

باغ ملی شینجوکو گیوئن یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای شکوفه‌های گیلاس در ژاپن است

باغ ملی شینجوکو گیوئن در منطقه شینجوکو توکیو (یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر) قرار دارد؛ پارکی با ۵۸٫۳ هکتار وسعت که دارای ۱۵۰۰ درخت با ۶۵ نوع مختلف ساکورا (شکوفه گیلاس) است و یکی از پارک‌های مشهور توکیو برای شرکت در جشن شکوفه‌های گیلاس (فصل بهار) به شمار می‌رود. از دیگر گونه‌های مشهور این باغ می‌توان سروهای هیمالیا، سرو و درختان لاله را نام برد. بازدید از باغ ملی شینجوکو گیوئن در فصل پاییز نیز به‌شدت توصیه می‌شود؛ زمانی که برگ‌ها تغییر رنگ می‌دهند و و باغ به رنگ زرشکی و طلایی درمی‌آید.

باغ شینجوکو گیوئن در گذشته محل سکونت خانواده نایتو در دوره ادو (قرن ۱۷ تا ۱۹ میلادی) بود. این باغ در سال ۱۹۴۹ میلادی به باغ ملی تبدیل شد و در حال حاضر با امکاناتی چون گلخانه، حوض‌های زیبا و آلاچیق‌های متعدد به‌عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ژاپن شناخته می‌شود. در طراحی باغ ملی شینجوکو گیوئن، می‌توان تلفیقی از باغ‌های فرانسوی، انگلیسی و سنتی ژاپنی را دید. 

پارک و باغ وحش اوئنو (Ueno Park and Ueno Zoo)

پارک و باغ وحش اوئنو

منبع عکس: jctiru.github.io. عکاس: ناشناس

پارک اوئنو، واحه‌ای سبز و بهشت مانند در قلب شهر شلوغ و پرهیاهوی توکیو است؛ یکی از بزرگ‌ترین فضاهای سبز شهر که با وجود زمین‌های بازی، معابد و موزه‌های متعدد از مهم‌ترین جاهای دیدنی توکیو نیز به شمار می‌آید. وسعت این پارک حدود ۶۸ هکتار است و از تفریحات محبوب در آن می‌توان به پیاده‌روی در مسیرهای شنی، بازدید از معبد نیکو (Nikko Tosho-gu) متعلق به قرن هفدهم با ۲۵۶ فانوس برنزی و سنگی و قایق‌سواری در برکه شینوبازو (Shinobazu) در اطراف جزیره‌ای کوچک اشاره کرد که یکی از معابد «بنتندو» (Benten-do) در میان آن قرار دارد.

باغ وحش اوئنو از دیگر بخش‌های مهم پارک اوئنو است؛ باغ وحشی با ۱۴٫۳ هکتار وسعت که در سال ۱۸۸۲ میلادی افتتاح شد. این باغ وحش یکی از دو باغ‌ وحش بزرگ توکیو و قدیمی‌ترین باغ وحش این شهر به حساب می‌آید. باغ وحش اوئنو شهرت خود را به پانداهایی مدیون است که توسط جمهوری خلق چین به این مکان اهدا شده‌اند. بیش از ۳,۰۰۰ جانور از ۴۰۰ گونه مختلف در باغ وحش اوئنو زندگی می‌کنند؛ باغ وحشی که بخش‌های مختلف آن توسط مونوریل به هم متصل شده‌اند. باغ وحش آبی، یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آسیا، از دیگر بخش‌های دیدنی پارک اوئنو است؛ به‌خصوص اگر همراه بچه‌ها به توکیو سفر کرده‌اید.

معبد سنسوجی | Senso-ji Temple

معبد سنسوجی

منبع عکس: freepik.com. عکاس: ناشناس

قدمت سنسوجی، قدیمی‌ترین معبد توکیو به سال ۶۴۵ میلادی بازمی‌گردد

معبد سنسوجی در منطقه آساکوسا توکیو، قدیمی‌ترین و مشهورترین معبد شهر در زمینی به وسعت ۵۰ هکتار با قدمتی از سال ۶۴۵ میلادی است. این معبد در انتهای یک بازار خیابانی طولانی قرار دارد؛ بازاری که در آن انواع کالاهای دست‌ساز نظیر نقاب، کنده‌کاری چوبی، شانه‌های ساخته شده از آبنوس و چوب، اسباب‌بازی، کیمونو، پارچه و کالاهای کاغذی گران‌بها به فروش می‌رسند.

معبد سنسوجی به Kannon، الهه بودایی شفقت، تقدیم شده و با وجود بازسازی‌های متعدد، ظاهر اصلی خود را حفظ کرده است. دروازه «کامیناری مون» (Kaminari-mon) با فانوس کاغذی قرمز رنگ به ارتفاع ۳٫۳ متر و خمره عود از مشهورترین جاذبه‌های معبد سنسوجی هستند؛ خمره‌ای که به دفع بیماری‌ها شهرت دارد و همیشه در اطراف آن افرادی را می‌بینید که دود عود را به بدن خود می‌مالند تا شفا پیدا کنند. در زمان حضور در معبد به کبوترها نیز توجه کنید؛ کبوترهایی که گفته می‌شود پیام‌آوران الهه مقدس معبد هستند. در ورودی معبد با انداختن یک سکه در جعبه‌های مخصوص به نام اومیکوجی (Omikuji)، می‌توانید تکه کاغذی را دریافت کنید که بخت شما را در آینده به شما می‌گوید. بازدید از معبد سنسوجی در شب نیز از جمله تجربیاتی است که به‌هیچ‌وجه نباید از دست بدهید.

محله گینزا | Ginza District

منطقه گینزا

منبع عکس: کالچر تریپ. عکاس: ناشناس

گینزا مشهورترین و شلوغ‌ترین منطقه توکیو است و درست مانند میدان تایمز نیویورک، منطقه‌ای نمادین در شهر به شمار می‌آید. گینزا با قدمتی طولانی، قرن‌ها مرکز تجاری کشور و در تقاطع پنج جاده باستانی بوده است که شهرهای بزرگ ژاپن را به هم متصل می‌کردند. فروشگاه‌های منحصر‌به‌فرد و مغازه‌های مجلل بسیاری در منطقه گینزا در کنار چایخانه‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها دیده می‌شوند؛ منطقه‌ای که گشت‌وگذار در آن بسیار سرگرم‌کننده و مفرح است.

در تعطیلات آخر هفته، گینزا تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مناطق پیاده‌روی جهان و بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید می‌شود؛ زیرا تردد ماشین‌ها در این روزها در این منطقه ممنوع است. شب‌های گینزا نیز با وجود تابلوهای تبلیغاتی بزرگ روی ساختمان‌های متعدد بسیار جذاب و دیدنی است؛ تابلوهایی که تمام منطقه را غرق نور نئون می‌کنند. تئاتر مشهور کابوکی-زا (Kabuki-za) نیز از جاهای دیدنی منطقه گینزا است؛ مکانی که نمایش‌های سنتی کابوکی و همچنین تئاترهای مدرن و رقص‌های سننی در آن به روی صحنه می‌روند.

توکیو اسکای تری | Tokyo Skytree

توکیو اسکای تری

منبع عکس: gotokyo.org. عکاس: ناشناس

توکیو اسکای تری، بزرگ‌ترین برج مخابراتی جهان در ژاپن و بلندترین سازه کشور است. ساخت این برج فلزی در سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز شد و در فوریه سال ۲۰۱۲ به اتمام رسید. ارتفاع توکیو اسکای تری با آنتن ۶۳۴ متر است؛ برجی که در محله میناتو در منطقه سومیدا توکیو قرار دارد و از دور شبیه به یک سفینه موشکی بزرگ است. تماشای مناظر پانورامایی بر فراز این برج در سکوهای مشاهده (در ارتفاع ۳۵۰ و ۴۵۰ متری)، قدم زدن در یک راهروی مارپیچ شیشه‌ای منحصربه‌فرد و تراسی با کف شیشه‌ای در طبقات بالاتر و گشت‌وگذار در رستوران‌ها و کافه‌های لوکس آن از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در توکیو اسکای تری هستند. بازدید از برج قدیمی و کوچک‌تر توکیو را در زمان سفر به این شهر از یاد نبرید؛ برجی که در سال ۱۹۸۵ میلادی ساخته شده و تا سال ۲۰۱۰ بلندترین سازه شهر بود.

موزه ملی توکیو | Tokyo National Museum

موزه ملی توکیو

منبع عکس: tripsavvy.com. عکاس: ناشناس

بازدیدکنندگان می‌توانند در موزه ملی توکیو به تماشای بیش از ۱۰۰ هزار اثر هنری بپردازند

موزه ملی توکیو (TNM) بیش از ۱۰۰,۰۰۰ اثر مهم از هنرمندان ژاپنی، چینی و هندی از قرن هفتم تا چهاردهم میلادی، شامله بیش از ۱۰۰ گنجینه ملی را در خود جای داده است. این موزه ملی در سال ۱۹۳۸ میلادی تاسیس شد و در حال حاضر می‌توان در آن به تماشای آثار برجسته‌ای چون مجسمه‌های بودایی متعدد از ژاپن و چین از قرن ششم تا به امروز و همچنین مجموعه‌های زیبایی از منسوجات قدیمی، سلاح‌های تاریخی و تجهیزات نظامی پرداخت. مجموعه‌های بزرگی از لباس‌های تاریخی ژاپنی، سرامیک‌ها و سفال‌های آسیایی، نمونه‌های بسیار نفیسی از خوشنویسی و مجموعه‌های نفیسی از شاهکارهای لاک‌کاری ژاپنی و چینی در قرن‌های مختلف، از جمله نمونه‌هایی از لاک‌تراشی، لاک طلا و لاک با مروارید از دیگر آثار به نمایش درآمده در موزه ملی توکیو هستند.

برای بازدید بهتر از موزه ملی توکیو، بهتر است در تورهای راهنما به زبان انگلیسی شرکت کنید. باغ موزه با چشم‌انداز سنتی ژاپنی با سه عمارت، از جمله چایخانه روکوسوآن (Rokuso-an Chashitsu) قرن هفدهمی، و موزه هنر شرق آسیا با ۱۵ گالری نمایشگاهی از دیگر جاذبه‌هایی هستند که نباید از آن‌ها غافل شوید.

کاخ امپراتوری | Imperial Palace

کاخ امپراتوری

منبع عکس: planetofhotels.com. عکاس: ناشناس

کاخ امپراتوری جاذبه اصلی منطقه مارونوشی توکیو است؛ کاخی با پارک‌های زیبای قرن هفدهمی که توسط دیوارها و خندق‌ها احاطه شده است. در حال حاضر، این قلعه محل اقامت امپراتور ژاپن، امپراتور ناروهیتو و خانواده سلطنتی ژاپن است. کاخ امپراتوری توکیو در محلی قرار دارد که در سال ۱۴۵۷ میلادی، لرد فئودال «اوتا دوکان» (Feudal Lord Ota Dokan) اولین قلعه را ساخت؛ نقطه‌ای که شهر توکی, از آن به‌تدریج گسترش یافت. 

پل نیجوباشی (Nijubashi Bridge) پلی است که به داخل کاخ امپراتوری منتهی می‌شود و به‌اندازه خود کاخ در میان بازدیدکنندگان شهرت دارد؛ سازه‌ای که نام آن به معنی «دوگانه»، برگرفته از انعکاس تصویر پل در آب است. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کاخ می‌توان به دیوار دو متری اطراف کاخ و دروازه‌های آن اشاره کرد که یکی از آن‌ها به باغ شرقی هیگاشی - گیوئن (East Higashi-Gyoen Garden) راه دارد.

از سال ۱۹۶۸ میلادی، بازدیدکنندگان می‌توانند در قالب تورهای گروهی از قسمت شرقی کاخ امپراتوری دیدن کنند. این تورها شامل بازدید از دروازه «کیکیو - مون» (Kikyo-mon)، «سومیکان» (خانه بازدیدکنندگان)، قلعه فوجیمی یاگورا (Fujimi-yagura)، باغ‌های شرقی و دروازه داخلی، پل «سیمون - تتسوباشی» (Seimon-tetsubashi) و ساختمان آژانس خاندان امپراتوری (Imperial Household Agency Building) می‌شوند. قلعه «ادو» در منطقه چیودا توکیو با قدمتی از سال ۱۴۵۷ میلادی، قلعه دیگری است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

موزه‌های میرائیکان و ادو - توکیو | Miraikan and Edo-Tokyo Museums

موزه‌ میرائیکان

منبع عکس: klook.com. عکاس: ناشناس

موزه ملی علوم نوظهور و نوآوری ژاپن (Nippon Kagaku Mirai-kan) یکی از جدیدترین موزه‌های توکیو است که با نام میرائیکان یا موزه آینده شناخته می‌شود؛ موزه‌ای که بینش شگفت‌انگیزی از نقش پیشروی ژاپن در زمینه فناوری ارائه می‌دهد. این مرکز فوق مدرن و هدفمند که توسط آژانس علم و فناوری ژاپن ایجاد شده است، شامل بسیاری از نمایشگاه‌های تعاملی - عملی می‌شود که با همه‌چیز از زلزله گرفته تا آب و هوا و همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر و رباتیک سروکار دارند. تعدادی نمایشگر مربوط به حمل و نقل مدرن مانند مدلی عالی از قطار Maglev و همچنین نمایشگاه رباتیک از بخش‌های مهم موزه میرائیکان هستند.

موزه ادو توکیو نیز از جمله موزه‌هایی است که ارزش بازدید دارد. نمایشگاه‌های این موزه که در سال ۱۹۹۳ میلادی تاسیس شده‌اند، به نمایش گذشته، حال و آینده غنی منطقه در قالب ماکت‌هایی جذاب پرداخته‌اند.

موزه ملی طبیعت و علم  | National Museum of Nature and Science

موزه ملی طبیعت و علم

منبع عکس: travel.gaijinpot.com. عکاس: ناشناس

موزه ملی طبیعت و علم توکیو از قدیمی‌ترین موزه‌های ژاپن است

موزه ملی طبیعت و علم توکیو در پارک اوئنو قرار دارد. این موزه که در سال ۱۸۷۱ میلادی تاسیس شده است، از قدیمی‌ترین موزه‌های ژاپن به شمار می‌رود. موزه ملی طبیعت و علم که اکنون به‌طور کامل و به شکلی مدرن بازسازی شده است، به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌های کشور شهرت دارد؛ موزه‌ای که مجموعه بزرگی شامل ۲۵۰,۰۰۰ اثر مرتبط با تاریخ طبیعی و علم در آن نگهداری می‌شود. این آثار شامل بسیاری از آثار تعاملی جذاب در مورد توسعه فضا، انرژی هسته‌ای و حمل‌ونقل است که هرکدام به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهند بینشی منحصربه‌فرد از آخرین پیشرفت‌های علمی و فناوری داشته باشند.

از موارد مهم به نمایش درآمده در گالری ژاپن یا نیهونکان (Nihonkan) می‌توان به نمایشگاه‌های متعددی از موجودات ماقبل تاریخ و تاریخ مردم ژاپن، از جمله آداب و رسوم و لباس‌های سنتی اشاره کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند در گالری جهانی (Chikyukan) نیز به تماشای بسیاری از نمایشگرهای علمی و فناوری، از جمله رباتیک و وسایل نقلیه قدیمی بپردازند.

موزه ملی هنر غربی | National Museum of Western Art

موزه ملی هنر غربی

منبع عکس: nmwa.go.jp. عکاس: ناشناس

موزه ملی هنر غربی (Kokuritsu Seiyo Bijutsukan) در پارک اوئنو و در فاصله سه دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه اوئنو قرار دارد. این بنا در سال ۱۹۵۹ میلادی با طراحی «لو کوربوزیه» (Le Corbusier)، معمار معروف سوئیسی ساخته شد. در نمایشگاه‌های موزه ملی هنر غربی، عمدتا آثار هنرمندان مهم فرانسوی به نمایش درمی‌آیند؛ آثاری که بیشتر آن‌ها متعلق به مجموعه‌های «کوجیرو ماتسوکاتا» (Kojiro Matsukata) هستند؛ تاجر ژاپنی و مجموعه‌دار هنری که در اوایل قرن بیستم میلادی به اروپا سفر و این آثار را خریداری کرده بود.

در حیاط موزه ملی هنر غربی آثاری از اگوست رودن (Auguste Rodin)، مجسمه‌ساز فرانسوی، به چشم می‌خورند. از آثار مهم داخل موزه می‌توان به آثار نقاشی هنرمندانی امپرسیونیست نظیر پل سزان، کلود مونه، ادوارد مونه و ادگار دگا اشاره کرد. موزه ملی هنر غربی همچنین دارای یک رستوران با چشم‌انداز عالی از حیاط است.

مرکز هنر ملی | National Art Center

مرکز ملی هنر توکیو

منبع عکس: پینترست. عکاس: Kisho Kurokawa

مرکز هنر ملی (Kokuritsu Shin-Bijutsukan) یکی دیگر از موزه‌های کلاس جهانی توکیو است که در یک ساختمان شیشه‌ای با معماری متمایز و به‌شکل منحنی در منطقه «روپونگی» (Roppongi) قرار دارد. مرکز عالی هنر ملی در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد. این موزه از زمان تاسیس تا به امروز به‌دلیل وجود یک مجموعه دائمی با ۶۰۰ اثر نقاشی (اغلب متعلق به قرن بیستم)، شهرت فراوانی در میان علاقه‌مندان به هنر به دست آورده است.

پس از بازدید از مرکز هنر ملی به سراغ موزه هنر موری (Mori Bijutsukan) در طبقات بالای برج همسایه این مرکز (Roppongi Hills Mori) بروید. این موزه هنرهای زیبا به‌دلیل برگزاری نمایشگاه‌های منظم آثار هنری معاصر از سراسر جهان شهرت دارد.

تئاتر کابوکی-زا منطقه گینزا | Kabuki-za Theatre, Ginza

تئاتر کابوکی - زا منطقه گینزا

منبع عکس: japanistry.com. عکاس: ناشناس

تئاتر کابوکی - زا در منطقه گینزا مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ و هنر نمایش ژاپنی است

در شهر توکیو، ساختمان‌های تئاتر کابوکی بسیاری وجود دارند؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها به‌اندازه تئاتر کابوکی-زا در منطقه پرهیاهوی گینزا شهرت ندارند؛ ساختمانی که محل اجرای نمایش‌های سنتی معروف کابوکی است. اجراهای این نمایش که بر اساس یک فرم بسیار ماهرانه قرون‌وسطایی و غالبا بورلسک، شامل آواز و رقص است، به همان اندازه در میان گردشگران محبوبیت دارد که در میان مردم ژاپنی‌زبان پرطرفدار است.

تماشای تئاترهای درام و کمدی برای بیشتر افراد خوشایند است. فضای داخلی صمیمانه و دنج تئاتر کابوکی-زا منطقه گینزا حدود ۲,۰۰۰ نفر ظرفیت دارد و افراد در زمان حضور در آن بیشتر حس می‌کنند به‌جای یک نمایش صحنه‌ای در یک گردهمایی بزرگ خانوادگی شرکت کرده‌اند؛ زیرا تماشاگران می‌توانند در زمان تماشای تئاتر غذا و خوراکی بخورند. اجراهای تئاتر کابوکی-زا ممکن است ساعت‌ها ادامه داشته باشند و تماشاگران می‌توانند تا زمانی که بخواهند در سالن بمانند. نکته جالب دیگر درباره اجراهای این تئاتر این است که رفت و آمد مردم، تشویق بلند و حتی تمسخر و توهین آن‌ها به هیچ‌یک از بازیگران برنمی‌خورد.

پارک تفریحی یامیوری لند | Yomiuriland

پارک تفریحی یامیوری لند

منبع عکس: en.japantravel.com. عکاس: ناشناس

پارک یامیوری لند از بهترین اماکن تفریحی توکیو است؛ جایی که می‌توان در آن یک روز سراسر شادی و هیجان را سپری کرد. یامیوری لند در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شد و تنها نیم ساعت با شهر فاصله دارد. این پارک بیش از ۴۰ جاذبه و فعالیت تفریحی فصلی نظیر ترن هوایی، بانجی جامپینگ، بازی‌های هیجان‌انگیز و نمایش‌های نور را در خود جای داده است.

پارک یامیوری لند در تمام طول سال باز است و در هر زمان از سال فعالیت‌های مفرحی در آن وجود دارند. در بهار، بیش از هزار درخت گیلاس پارک را به رنگ صورتی ملایم درمی‌آورند؛ در حالی که تابستان میزبان استخرهای متعدد و جاذبه‌های آبی‌نظیر سرسره‌های متعدد است و زمستان، یک سرزمین عجایب برفی را پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد. بیشتر گردشگران در فصل بهار برای‌سوار شدن بر «بندیت» (Bandit) به یامیوری لند می‌آیند؛ ترن هوایی که از بالای درختان گیلاس عبور می‌کند و در سال ۱۹۸۸ سریع‌ترین ترن هوایی زمان خود بود. 

تقاطع شیبویا | Shibuya Crossing

تقاطع شیبویا

منبع عکس: en.japantravel.com. عکاس: ناشناس

اگر تاکنون تصویری از تقاطع شیبویا ندیده‌اید، کافی است به میدان تایمز فکر کنید و آن را چند برابر کنید. این تقاطع یکی از معروف‌ترین تقاطع‌های جهان و قطعا یکی از شلوغ‌ترین تقاطع‌های ژاپن است که با صدها هزار چراغ چشمک‌زن از بیلبوردهای الکترونیکی بر فراز آن پر شده است. تخمین زده می‌شود که در ساعات شلوغی حدود ۳,۰۰۰ نفر به‌طور هم‌زمان از این تقاطع پنج طرفه عبور می‌کنند.

برای تماشای بهترین چشم‌انداز از تقاطع شیبویا کافی است به پشت بام فروشگاه بزرگ شیبویا ۱۰۹-۲ بروید. منطقه‌ای که تقاطع شیبویا در آن قرار دارد، پر از رستوران‌ها، مراکز خرید و سرگرمی‌های شگفت‌انگیز است؛ به همین دلیل، بیشتر گردشگران بازدید از آن را در سفر به توکیو از دست نمی‌دهند.

پرسش‌های متداول

قدیمی‌ترین معبد توکیو کجاست؟

معبد سنسوجی

برای شرکت در جشن شکوفه‌های گیلاس به کدام باغ توکیو برویم؟

باغ ملی شینجوکو گیوئن

قدمت معبد میجی به چه سالی بازمی‌گردد؟

ساخت آن در سال ۱۹۱۵ میلادی آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ میلادی به اتمام رسید.

در پارک اوئنو توکیو چه جاذبه‌هایی وجود دارد؟

زمین‌های بازی، معابد و موزه‌های متعدد، باغ وحش، باغ وحش آبی (یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های آسیا)، مسیرهای شنی و برکه‌هایی برای قایق سواری

نویسنده: نگین توکلی