بهترین رستوران های قم را بشناسید

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های قم را بشناسید

اگر به قم سفر می‌کنید، از رفتن به رستوران‌‌ها و امتحان کردن طعم غذاهای لذیذ، غافل نشوید.

یکی از بهترین تفریحات و البته ملزومات یک سفر، غذا خوردن و چشیدن طعم خوراکی‌ها و غذاهای سنتی شهری است که به آن سفر می‌کنیم. امری که می‌توان به کمک آن با فرهنگ، آداب و رژیم غذایی مردم آن سرزمین تا حدودی آشنا شد.

شهر مقدس قم نیز به دلیل اهمیت ویژه‌ای که در صنعت گردشگری، مخصوصا گردشگری مذهبی به واسطه‌ی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران دارد، در بسیاری از ایام سال، مملو از مسافر و گردشگر است. همچنین این شهرستان در شاهراه موصلاتی کشور نیز واقع شده و چندین شهر از کشور را به یکدیگر متصل می‌کند و این مسئله از دیگر دلایل حضور مسافر در این منطقه از کشور به‌شمار می‌رود. پس دور از ذهن نیست که با وجود خیل عظیمی از مسافران و گردشگران، بتوان رستوران‌ها و غذاخوری‌های متعددی را در این شهر یافت. علاقه‌مندان به غذاهای سنتی، خوشمزه و لذیذ هنگام حضور در قم، می‌توانند با مطالعه‌ی این مطلب، با برخی از بهترین رستوران‌های این شهر، آشنا شوند.

رستوران های سنتی

رستوران ارگ سالاریه

می‌توان «رستوران ارگ سالاریه» را یکی از زیباترین، بهترین و معروف‌ترین رستوران‌های شهر قم معرفی کرد. مکانی که از فضایی بسیار دلنشین و زیبا تشکیل شده و می‌توان در آن لحظاتی فراموش‌نشدنی را تجربه کرد. درواقع طراحی این رستوران که تلفیقی از رستوران سنتی و مدرن در فضایی سرباز است، توجه مسافران را به خود جلب می‌سازد. از نکات جالب و البته دلنشین در رستوران ارگ سالاریه، تخت‌هایی بزرگ برای نشستن خانواده‌ها در مرکز رستوران و نیز اتاقک‌هایی با درب شیشه‌ای است. در این رستوران در کنار غذاهای سنتی مانند دیزی، انواع غذاهای ایرانی و فست‌فود نیز به مشتریان ارائه می‌شود. جالب است بدانید که مجموعه‌ی ارگ سالاریه فضایی برای طبخ نان تازه جهت سرو در خود رستوران ایجاد کرده است. همچنین در ارگ سالاریه می‌توان بستنی و آب‌میوه نیز سفارش داد و نوش جان کرد پیشنهاد می‌کنیم که حتما به ارگ سالاریه سر بزنید.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، جنب سه راهی سالاریه، رستوران ارگ سالاریه

رستوران مرتضوی

رستوران مرتضوی

«رستوران مرتضوی»، یکی دیگر از رستوران‌های معروف در قم است که به ارائه‌ی غذایی لذیذ و با کیفیت در سراسر شهر، مشهور است. این رستوران اساس کار خود را به طبخ بهترین غذاها با مواد اولیه‌ی بسیار عالی قرار داده و با به‌کارگیری پرسنلی خوش‌برخورد و بسیار مودب، به یکی از عالی‌ترین‌های شهر تبدیل شده است. فضای رستوران ساده ولی گرم و صمیمی است و می‌توان این رستوران را مکانی مناسب برای دورهمی دوستانه یا خانوادگی و پذیرایی از میهمان‌هایی سخت‌پسند در طعم و نوع غذاهای اصیل ایرانی، درنظر گرفت.

آدرس: قم، انتهای بلوار امین، بلوار الغدیر، ابتدای شهرک قدس

رستوران البرز

رستوران البرز

«رستوران البرز»، یکی دیگر از رستوران‌های قم است که بیشتر به چلو کباب و چلو ماهی شهرت دارد. سالادهای سرو شده در این رستوران نیز در بین بسیاری از مشتریان محبوب و دلچسب است. در لیست غذای رستوران می‌توان تنوعی از غذاهای لذیذ ایرانی را مشاهده کرد که در ایام تعطیل چلو ماهیچه نیز به این لیست اضافه می‌شود. درکل این رستوران پیشنهاد مناسبی برای صرف غذایی خوشمزه در کنار اعضای خانواده خواهد بود.

آدرس: قم، بلوار امین، نبش کوچه‌ی ۲۷

رستوران بزرگ خادم

رستوران خادم

اگر به دنبال غذایی لذیذ، باکیفیت و تهیه شده با مواد اولیه‌ی مناسب هستید، رستوران بزرگ خادم می‌تواند پیشنهاد ایده‌آلی برای شما باشد. در این رستوران انواع غذاهای پرطرفدار و اصیل ایرانی همچون انواع کباب و چلو طبخ و سرو می‌شود. فضای داخلی رستوران نیز قابل توجه و شیک طراحی شده است و مکانی آرام و دلچسب را برای میهمانان فراهم کرده است. چلوگردن از مشهورترین غذاهایی است که در لیست غذای این رستوران قرار دارد و از پرطرفدارترین غذاها نیز محسوب می‌شود.

آدرس: قم، بلوار شهید صدوقی (زنبیل آباد)، نرسیده به میدان صدوق، بین کوچه‌ی ۲۰ -۲۲

رستوران مدائن

مدائن وی آی پی

«رستوران مدائن»، با سابقه‌ی کاری بالغ بر ۲۵ سال، یکی از رستوران‌های تقریبا قدیمی در شهر قم است که در کارنامه‌ی کاری خود، افتتاح نخستین بوفه‌ی آزاد در سال ۱۳۸۲ در بین رستوران‌های شهر قم را ثبت کرده است. کیفیت مناسب و بالای مواد غذایی و تنوع قابل توجهی از انواع غذاهای ایرانی لذیذ و سالم، از ویژگی‌های رستوران مدائن محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این رستوران اتاق VIP با گنجایشی برابر با ۲۰ نفر را در مجموعه‌ی خود راه‌اندازی کرده است که جهت برگزاری جلسات اداری، میهمانی‌های خانوادگی، دورهمی‌های دوستانه، جشن‌ تولد و سایر میهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود. سرویس متفاوت این اتاق هنگام پذیرایی از میهمانان از ویژگی‌های این رستوران محسوب می‌شود.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، بین کوچه‌ی ۱۵ و ۱۷

رستوران و تالار پذیرایی مروارید

رستوران مروارید

رستوران مروارید، از رستوران‌های خوب شهر قم است که با ارائه‌ی غذاهای لذیذ و با کیفیت، توانسته است در بین دیگر رستوران‌های قم، شناخته شود. در این رستوران غذاهای لذیذ ایرانی با پیش‌غذاهای مختلفی برای میهمانان سرو می‌شود. سوپی که در این رستوران طبخ و سرو می‌شود، نسبت به سایر پیش‌غذاها دارای شهرت بیشتری است. این رستوران در ایام خاصی از سال به عنوان تالار پذیرایی جشن‌ها و مراسم‌ مختلف نیز میزبان میهمانان است. طراحی فضای داخلی تالار پذیرایی و رستوران زیبا و تقریبا به روز است و بسیاری از جوانات قم، جشن‌ عروسی و شروع زندگی خود را در این مکان برگزار کرده‌اند.

رستوران مروارید قم

آدرس: قم، بلوار امین، نبش کوچه‌ی ۱۲، تالار پذیرایی و رستوران مروارید

رستوران بزرگ شاندیز

رستوران بزرگ شاندیز، از رستوران‌های مشهور با غذاهای لذیذ و با کیفیت است که انواع غذاهای سنتی ایرانی را برای مشتریان و میهمانان خود، طبخ و سرو می‌کند. طراحی و دکوراسیون رستوران نیز شیک و مدرن است.

آدرس: قم، بلوار الغدیر، بعد از پمپ بنزین، خیابان ۱۱، داخل کوچه

رستوران سنتی قم قدیم

فضای سنتی با ارائه‌ی غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی، یکی از مهم‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت رستوران سنتی قم قدیم است که سرو غذای با کیفیت و عالی را شعار و سرلوحه‌ی کار خویش قرار داده است. از ویژگی‌های دوست‌داشتنی و جالب در مورد این رستوران، سرو غذا در ظروف مسی است که در بین مردم قم، بیشتر به «مستوران»، شناخته می‌شود. توصیه می‌کنیم که هنگام حضور در قم، حتما به این رستوران با مکانی زیبا و سنتی سر بزنید.

آدرس: قم،

رستوران خلیج فارس

اگر به دنبال غذایی لذیذ و با کیفیت و در عین حال با قیمتی مناسب هستید، رستوران خلیج فارس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در این رستوران غذاهای لذیذ ایرانی برای میهمانان در دو نوبت ظهر و شب سرو می‌شود.

آدرس: قم، تقاطع خیابان عمار یاسر و بلوار ۱۵ خرداد، امامزاده سید علی، جنب سازمان میراث فرهنگی، رستوران خلیج فارس

رستوران امید

یکی از رستوران‌های قدیمی و مشهور در شهرستان قم است که می‌توان غذاهای اصیل ایرانی با طعم و کیفیتی مناسب را تجربه کرد. قیمت غذا در مقایسه با کیفیت مطلوب آن مطلوب و قابل قبول است. این رستوران بیشتر به چلوکباب کوبیده و خورشت‌های قرمه و قیمه شهرت دارد. فضای داخلی آن کوچک بوده و به همین دلیل اکثرا مردم سفارش غذای بیرون‌بر می‌دهند.

آدرس: قم، خیابان شهدا (صفاییه)، جنب داروخانه‌ی پیمان، رستوران امید

رستوران گردان سیرنگ

یکی از مدرن‌ترین رستوران‌های شهر قم، رستوران گردان سیرنگ است که در مجمتع تجاری سیرنگ که متشکل از ۱۱ طبقه است، قرار دارد. طراحی محیط رستوران شیک و آرام‌بخش است و غذاهای ارائه شده از کیفیت مناسبی برخوردار است. رستوران سیرنگ، تنها رستوران گردان در استان قم است و چرخش آن هنگام سرو غذا، می‌تواند تجربه‌ی جالب و مطلوبی برای میهمانان باشد.

رستوران سیرنگ

آدرس: قم، میدان آیت الله سعیدی، مجتمع تجاری سیرنگ

رستوران جم

یکی دیگر از رستوران‌های محبوب در شهر قم، رستوران جم است. این رستوران درواقع شعبه‌ی دوم رستوران خلیج فارس است که با ارائه‌ی غذاهایی با کیفیت، استفاده از مواد غذایی تازه و مطلوب و قیمت‌های مناسب، توانسته‌ است در بین دیگر رقبای خود، شناخته شود.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، نبش خیابان جمهوری، نبش پل

فست فودها

خانه ماکارونی قم

اگر علاقه‌مند به غذاهای غیر سنتی و بین‌المللی هستید، «خانه‌ی ماکارانی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مکان ارائه‌دهنده‌ی غذهای لذیذ و پرطرفدار ایتالیایی با طعم و کیفیتی مناسب و قابل قبول است. لازانیا از محبوب‌ترین غذهایی است که در لیست غذای این رستوران وجود دارد. انواع پیتزا، پاستا، فضای مدرن و شیک، در کنار سرویس‌دهی مناسب مجموعه، خانه‌ی ماکارونی را به مکانی محبوب و مشهور در بین دیگر رستوران‌های غذهای خارجی شهر قم، تبدیل کرده است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما طعم پاستا و لازانیای این رستوران را امتحان کنید.

رستوران ارگ سالاریه

آدرس: قم، ابتدای خیابان دور شهر، روبه‌روی پاساژ طوبی، خانه ماکارونی قم

فست فود شهر ما

فست فود شهر ما، یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین و در عین حال از قدیمی‌های شهرستان قم است. در این رستوران می‌توان انواع پیتزا، مرغ سوخاری، ساندویچ و ... را با کیفیتی عالی و قیمتی کاملا مناسب تهیه کرد. رستوران در دو طبقه ساخته شده و طراحی و دکوراسیون داخلی آن شیک و دلچسب است. پیتزا مخصوص سرآشپز شهر ما در بین دیگر غذاهای سرو شده، از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

آدرس: قم، بلوار محمد امین (ص)، نبش کوچه‌ی ۶، فست فود شهر ما

فست فود باما

فست فود باما

فست فود باما در دو شعبه با سابقه‌ای ده ساله از دیگر فست فودهای مطرح و مشهور در شهر قم است که کیفیت غذاها و تهیه‌ی آن‌ها از مواد اولیه‌ی سالم و با کیفیت، از جمله مشخصه‌های آن است. از ویژگی‌های قابل توجه در این فست فود، تحویل فوری غذا با فاصله‌ی زمانی کم از ثبت سفارش است که بسیار مطلوب است. در این فست فود می‌توان انواع پیتزا، ساندویچ، مرغ سوخاری، انواع سالادهای بین‌المللی را سفارش داد. محیط فست فود نیز کاملا شیک و مدرن بوده و پرسنل نیز با برخوردی کاملا حرفه‌ای از میهمانان پذیرایی می‌کنند.

آدرس: قم، خیابان شهید فاطمی (دور شهر)، فست فود باما

فست فود دلفین

فست فود دلفین، یکی دیگر از فست فودهای قدیمی و محبوب در شهر قم است که با تنوع غذایی در کنار کیفیت مناسب غذاها، تا به امروز پاسخگوی سلیقه‌های مختلف طرفداران و مشتریان خود بوده است.

آدرس: قم، سالاریه، فلکه‌ی میثم، فست فود دلفین

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه