بهترین رستوران های توکیو؛ ژاپن

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
بهترین رستوران های توکیو؛ ژاپن

در توکیو مراکز زیادی برای غذا خوردن وجود دارد؛ از رستوران‌های مشهور و ستاره‌دار گرفته تا غذاخوری‌های سنتی. در این مطلب با بهترین رستوران های توکیو آشنا می‌شویم.

غذا خوردن در توکیو، فقط به سوشی محدود نمی‌شود. انواع غذاها و دسرها از سراسر کره‌ی خاکی را می‌توانید در توکیو پیدا کنید. ویژگی مثبت دیگری که این رستوران‌ها دارند، این است که در کنار کیفیت بالا، قیمت‌های مناسبی برای همه‌ی بودجه‌ها دارند. در واقع با بیشترین محدودیت مالی، باز هم می‌توانید در رستوران های توکیو غذا بخورید؛ به‌خصوص در رستوران‌های سنتی توکیو. اینجا بهشتی برای علاقه‌مندان به غذا است. برای تهیه‌ی غذاهای از تازه‌ترین بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود. انعام دادن در رستوران‌های توکیو رایج نیست، مگر در رستوران‌های هتل‌های لوکس که معمولا هزینه‌ای بابت سرویس در صورت‌حساب شما اعمال می‌شود.

رستوران کاندا (Kanda)

رستوران های توکیو

در نگاه اول شاید ظاهر و موقعیت مکانی رستوران کاندا (Kanda) را دست کم بگیرید و ناامید شوید؛ رستورانی در یک ساختمان ناشناس در یک خیابان خلوت و گمنام. ولی باید بدانید که سرآشپز این رستوران یعنی هیرویوکی کاندا، استاد آشپزی معاصر ژاپن است. در این رستوران بهترین غذاهای فصلی، تازه‌ترین سوشی‌ها با تازه‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شوند. از آنجایی که این رستوران فقط هشت صندلی در کنار یک کانتر چوبی و سه ستاره‌ی میشلن دارد، باید حداقل از دو ماه قبل برای غذا خوردن در آن، میز رزو کنید.

رستوران نیویورک گریل (New York Grill)

رستوران New York Grill

رستوران نیویورک گریل (New York Grill) در طبقه‌ی پنجاه و دوم هتل Park Hyatt قرار دارد و رستورانی ایده‌آل برای دوستداران غذاهای گوشتی است. در منوی این رستوران انواع غذاهای گوشتی گریل‌شده وجود دارد که بسیار اشتها‌برانگیز هستند و نظیر آن را در توکیو پیدا نمی‌کنید. برای این که از حضور و غذا خوردن در این رستوران، نهایت لذت را ببرید، یک میز کنار پنجره رزرو کنید. لذت تماشای منظره‌ای که از این ارتفاع از شب‌های توکیو خواهید دید، دست کمی از لذت چشیدن طعم‌های متفاوت و بی‌نظیر غذاها ندارد.

رستوران گینزا کیوبی (Ginza Kyubey)

رستوران های توکیو

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که ممکن است مرتکب شوید، این است که به توکیو سفر کنید و سوشی نخورید. مگر این که اصلا سوشی دوست نداشته باشید. یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن سوشی، رستوران Ginza Kyubey، پرچم‌دار رستوران‌های Kyubey است که خانوادگی اداره می‌شوند. در این رستوران چهار طبقه، پیشخدمت‌ها با کیمونو و لباس‌های زیبای سنتی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. در این رستوران قسمت‌های مختلفی برای سرو غذا وجود دارد. یکی سالن غذاخوری با میز و صندلی، دیگری یک بخش مخصوص سرآشپزها که جلوی چشم مهمانان از تازه‌ترین مواد برای تهیه‌ی سوشی استفاده می‌کنند، دیگری اتاق‌های خصوصی با میزهای کوتاه و زیراندازهای سنتی ژاپن.

یکی از نکات جالب این رستوران این است که صاحب آن، حتی برای دقایقی کوتاه، سعی می‌کند با همه‌ی مهمان‌ها خوش و بش کند. یکی از بهترین بخش‌های این رستوران، کانتر اصلی در طبقه‌ی همکف است جایی که سرآشپزها غذاها را آماده می‌کنند و در مورد آن‌ها با مشتریان صحبت می‌کنند. این رستوران بسیار محبوب است و استیون اسپیلبرگ یکی از مشتریان دائمی آن است؛ بنابراین بهتر است که از قبل میز رزرو کنید.

رستوران دازل (Dazzle)

رستوران Dazzle

در نگاه اول، فضای داخلی رستوران Dazzle، توجه‌تان را جلب می‌کند. این رستوران، بهترین غذاهای فرانسوی را سرو می‌کند، دکوراسیونی جذاب و فضایی گرم و دوستانه دارد. رستوران دازل از آنجایی که محبوبیت و شهرت فراوانی دارد، بسیار شلوغ است و برای رفتن به آن حتما باید از قبل میز رزرو کنید.

رستوران ریوگین (RyuGin)

رستوران های توکیو

سرآشپز رستوران RyuGin یعنی Seiji Yamamoto، با خلاقیت و نوآوری‌های خارق‌العاده در تهیه و تزیین غذا، مهمانان زیادی را به سوی رستوران خود می‌کشد. این رستوران، سه ستاره‌ی میشلن دارد و بدون تردید ارزش هزینه کردن دارد. انواع غذاهای لذیذ و دسرهای میوه‌ای متنوع در منوی این رستوران پیدا می‌شود.

رستوران Beard

رستوران Beard توکیو

برای این که طعم بی‌نظیر آشپزی کالیفرنیایی را در آسیا تجربه کنید، رستوران Beard بهترین انتخاب است. این رستوران فضایی ساده و دلنشین دارد و معمولا توسط بسیاری از گردشگران، نادیده گرفته می‌شود. ۸ صندلی پشت میز  و ۴ صندلی کانتر دارد. با وجود این که این رستوران نسبتا کوچک است و از سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را شروع کرده، در همین مدت کم توانسته شهرت فراوانی کسب کند و به محبوبیت هم در بین اهالی شهر و هر در میان گردشگران برسد. با توجه به این که رستورانی مشهور است و تعداد صندلی‌های کمی دارد، باید از قبل رزرو کنید. منوی رستوران، متناوبا تغییر می‌کند و با الهام از مواد غذایی فصلی و بومی و آشپزی کالیفرنیایی تنظیم می‌شود. غذاها را سرآشپز رستوران در مقابل مهمانان تهیه می‌کند. انواع دسرهای میوه‌ای و غذاهای لذیذ و سالاد در منوی این رستوران دیده می‌شود. موس شکلاتی و تارت بلوبری از دسرهایی است که حتما باید امتحان کنید. صبحانه‌های روز یکشنبه شامل انواع پنکیک و تست آووکادو و... در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران ایوی پلیس (Ivy Place)

رستوران های توکیو

رستوران Ivy Place رستورانی زیبا و مدرن و آرام با دکوراسیونی تشکیل‌شده از چوب و سنگ و پنجره‌هایی بزرگ، یکی از بهترین رستوران‌های توکیو است که غذاهای اروپایی سرو می‌کند، از انواع پیتزای سبزیجات گرفته تا گوشت‌های کبابی.

رستوران code kurkku

رستوران code kurkku

رستوران code kurkku، رستورانی شیک و مدرن با باغ‌های زیبا احاطه شده است. غذای رستوران، ارگانیک و فصلی است و با الهام از آشپزی ایتالیایی و تغییرات ژاپنی تهیه می‌شود. منوی این رستوران با وجود غذاهای لذیذ یکی از متنوع‌ترین منوهای ممکن است و هر غذایی که از میان آن‌ها انتخاب کنید، بدون شک ارزش هزینه کردن دارد. منوی رستوران شامل بهترین غذاهای فصلی است که با تازه‌ترین و مرغوب‌توین مواد تهیه می‌شوند.

رستوران Rakushokushu Maru

رستوران های توکیو

اگر می‌خواهید غذاهای لذیذ و باکیفیت سنتی را تجربه کنید، حتما به رستوران Rakushokushu Maru سر بزنید. تنوع غذاهای رستوران بسیار قابل توجه است و هر غذایی که فکر کنید از توفوی خانگی گرفته تا مرغ بریان لیمویی، در منوی آن دیده می‌شود. رستوران، پایین یک پلکان در نزدیکی خیابان اصلی Aoyama قرار گرفته است.

رستوران هیگاشیاما (Higashiyama)

رستوران Higashiyama

فضای داخلی رستوران Higashiyama، با آثار هنری و خوشنویسی‌های ژاپنی، فانوس‌های زیبا و وسایل مدرن طراحی شده است. قسمت‌هایی از این رستوران پنجره‌هایی بزرگ مشرف به باغ رستوران دارد. در واقع با تمام ویژگی‌های مدرن، فقط دکوراسیون و ظاهر این رستوران، برای این که آن را انتخاب کنید، کافی است. غذای این رستوران هم درست مثل طراحی فضای داخلی آن، چشمگیر و قابل توجه است. انواع سوپ، برنج، ماهی‌های فصلی و ترشی سبزیجات در کنار غذاهای متنوع این رستوران سرو می‌شود. علاوه بر غذاهای لذیذ، نوشیدنی‌های فصلی، کامل‌کننده‌ی منوی این رستوران است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه