قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه در کاخ کرملین؛ بوی فوتبال، بوی توپ

کسری مجیدی
کسری مجیدی جمعه، ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه در کاخ کرملین؛ بوی فوتبال، بوی توپ

دقایقی دیگر، کاخ کرملین میزبان یکی از بزرگ‌ترین مراسم یعنی قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه است. با اطلاعاتی مختصر دراین‌باره همراه باشید.

عصر امروز، ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران، چشم میلیون‌ها نفر در اقصی نقاط کره‌ی خاکی تنها به یک کشور، یک شهر و یک مکان معطوف است و آن جایی نیست جز کاخ کرملین، در پایتخت پهناورترین کشور جهان؛ جایی که مراسم یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای جهان در آن برگزار می‌شود. به عبارت دیگر امروز کاخ کرملین مسکو میزبان قرعه کشی جام جهانی فوتبال 2018 است.

جام جهانی

کرملین بدون شک از مهم‌ترین جاذبه‌ها و بناهای مسکو و روسیه است. کاخی که با گذشت قرن‌ها و نظاره‌گر بودن اتفاقات کوچک و بزرگ و چالش‌های فراوان این سرزمین، کماکان به‌عنوان هویت مسکو و کشور روسیه مطرح است. کرملین که همواره مقر فرمانروایان این خطه بوده است، امروز مقر رویداد متفاوت و البته مهمی است. مجموع این عوامل موجب شده است که کاخ کرملین به‌عنوان میزبان مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018 انتخاب شود.

جام جهانی روسیه

بیشتر بخوانید:

جام جهانی 2018، سال آینده در پهناورترین کشور جهان برگزار می‌شود. به همین مناسبت عصر امروز شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی بسیاری برای مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها به کرملین می‌آیند. از چهره‌های مطرح فوتبال کشورمان تا سران عالی‌رتبه‌ی دیگر کشورها همگی در این رویداد شرکت خواهند کرد. به طبع میزبان این مراسم کسی نیست جز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری کشور روسیه. کرملین مطمئنا جذابیت‌های بسیاری برای میزبانی این مراسم دارد، با این وجود تدابیر و آمادگی‌های ویژه‌ای برای قرعه کشی جام جهانی 2018 انجام شده است.

جام جهانی روسیه

کاخ کرملین در مجموعه‌ی بسیار بزرگی قرار دارد که محوطه‌ی وسیعی را شامل می‌شود. به مناسبت برگزاری مراسم قرعه کشی جام جهانی 2018، در جای‌جای این اماکن، تزیینات جذاب و شگفت‌انگیزی صورت گرفته است. از سمبل گرگ خاکستری‌رنگ این رقابت‌ها که «زابیواکا» (Zabivaka) نام دارد تا طرح‌های زیبایی که تلفیقی است از فرهنگ کهن کشور روسیه و جام جهانی فوتبال، در گوشه و کنار محوطه‌ی کرملین و البته کاخ کرملین به چشم می‌خورد.

جام جهانی روسیه

در هر صورت امروز حال و هوای مسکو و کاخ کرملین قدری متفاوت‌تر از همیشه است. اگرچه این کاخ در طول تاریخ همواره میزبان مناسبت‌های شکوه‌مند بوده است، با این حال امروز داستان کمی فرق دارد. به‌طور حتم این هیاهو بار دیگر اهمیت بالای ورزش فوتبال را نشان می‌دهد. ورزشی که اگرچه در یک مستطیل سبزرنگ و در ۹۰ دقیقه اتفاق می‌افتد اما جنب‌و‌جوش‌های آن حتی تا پای تنگ‌های قرعه کشی نیز کشیده می‌شود.

جام جهانی روسیه

در مقدمه اشاره شد به میلیون‌ها نفر اما بهتر است به اشتباه خود اعتراف کنیم و یادآور شویم که امروز چشم میلیاردها نفر به لطف فوتبال بار دیگر به کاخ کرملین و قرعه کشی جام جهانی 2018 دوخته شده است. در انتها ضمن آرزوی قرعه‌ی مناسب و البته موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان، خاطر نشان می‌شویم که در بین اسطوره‌های فوتبالی حاضر در این مراسم، علی دایی و مهدی مهدوی کیا نیز نمایندگان ایران هستند.

جام جهانی روسیه

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه