آغاز بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی جمعه، ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
آغاز بازسازی خانه تاریخی نائل اصفهان

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان از آغاز بازسازی خانه تاریخی نائل خبر داد.

به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، «فریدون الله‌یاری» مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان روز پنج‌شنبه ۹ آذر اعلام کرد:

با گذشت کمتر از یک هفته از تخریب «خانه تاریخی نائل اصفهان» در نیمه‌شب پنجشنبه گذشته؛ با اقدامات صورت‌ پذیرفته از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، مرمتگران برای بازسازی این خانه تاریخی در محل استقرار یافتند.

او در زمینه چگونگی مرمت این خانه تاریخی عنوان کرد:

کارگاه مرمت در حال حاضر از دو بخش تشکیل یافته است.

به گونه‌ای که در مرحله اول مرمت‌گران تحت نظارت کارشناسان ارشد سازمان و همچنین واحد امانی اداره‌کل، نسبت به بازیابی عناصر باقی‌مانده از این خانه تاریخی اعم از مصالح و تزئینات اقدام می‌کنند.

الله‌یاری همچنین در رابطه با دومین مرحله عنوان کرد:

دومین مرحله عملیات مرمت که همزمان با مرحله اول صورت می‌پذیرد؛ شامل استقرار پیمان‌کاران که از مرمت‌گران میراث فرهنگی هستند؛ در محل خانه تاریخی نائل است که از امروز صبح آغاز شده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین در خصوص مباحث علمی مربوط به بازآفرینی این خانه تاریخی تأکید کرد:

کارشناسان ارشد این اداره کل، تمامی اسناد و مدارک ثبتی اعم از نقشه‌ها و تصاویر موجود را بررسی کرده‌اند و پس از بازیابی مصالح و تزئینات موجود؛ عملیات مرمت خانه از امروز صبح آغاز شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه