استان فارس؛ مقصد جدید گردشگران اسلوونی

فاطمه رشیدی
فاطمه رشیدی جمعه، ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۵
استان فارس؛ مقصد جدید گردشگران اسلوونی

شرکت‌های فعال گردشگری کشور اسلوونی در سفر خود به شیراز با جاذبه‌ها و زیر‌ساخت‌های گردشگری استان فارس آشنا شدند.

به‌ نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، سه‌شنبه ۷ آذر، تور آشناسازی برای تعدادی از شرکت‌ها فعال گردشگری کشور اسلوونی، به همت شرکت خدمات مسافرتی فارس یکتا سیر، هواپیمایی ترکیش و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی فارس در هتل ستارگان شیراز برگزار شد.

در این نشست «سید‌ مؤید محسن‌نژاد» معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، توضیحاتی پیرامون وضعیت گردشگری ایران و استان فارس ارائه داد.

او در ابتدای این جلسه ضمن تأکید بر امنیت کشور به‌عنوان رکن اساسی گردشگری، به حمایت همه جانبه دولت از بخش خصوصی و استقبال از حضور گردشگران اسلوونیایی در کشور اشاره کرد.

محسن نژاد اضافه کرد:

فرهنگ گردشگر‌پذیری مردم ایران در کنار شرایط اقلیمی متفاوت، تاریخ و تمدن غنی، آثار جهانی و تنوع اقوام؛ شاخص‌های اصلی انتخاب ایران به عنوان هدف گردشگری در دنیا است.

او ادامه داد:

استان فارس با توجه به ظرفیت‌های متعدد گردشگری در حوزه‌های مختلف، تاکنون جزو یکی از مقاصد برتر گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه بوده است.

محسن‌نژاد با بیان برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری در استان و دعوت از نمایندگان این شرکت‌ها برای حضور در «نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس» تشریح کرد:

این نمایشگاه در تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شیراز با حضور مقامات و مسئولان کشور و استانی، سفرا و کارداران فرهنگی کشورهای خارجی، ایرلاین‌های داخلی و خارجی، مناطق آزاد، هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اتحادیه صنایع دستی و فعالان بخش خصوصی گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس خاطر‌نشان کرد:

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، جشنواره «پیوند اقوام ایران» نیز با هدف نمایش پوشش‌های اقوام ایرانی در ادوار مختلف تاریخی، اجرای موسیقی‌های سنتی، مراسم آئینی اقوام و برگزاری کارگاه‌های صنایع‌دستی اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه