تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد

سیامک احدی
سیامک احدی پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
تردد کشتی در مرکز تاریخی ونیز ممنوع شد

تردد کشتی‌های بزرگ گردشگری در منطقه تاریخی ونیز از این پس ممنوع است.

بر اساس قوانین جدید، از این پس در شهر ونیز، کشتی‌های بزرگ با وزن بیش از هزار تن اجازه تردد در برخی مناطق را ندارند.

ساکنان ونیز و فعالان محیط زیست مدت‌ها است نسبت به تردد کشتی‌های بزرگ تفریحی در منطقه تاریخی و شکننده شهر ابراز نگرانی می‌کنند و در رفراندوم غیررسمی که در ماه ژوئن برگزار شد، حدود ۹۹ درصد از ۱۸ هزار بومی شهر ونیز از قانون ممنوعیت عبور کشتی‌های بزرگ حمایت کردند.

«لوئیجی برونیارو» شهردار ونیز اعلام کرد:

این طرح پاسخی به نیازهای ساکنین، صنعت گردشگری پرسود شهر و همچنین گروه‌هایی است که نسبت به آسیب به بخش‌ها و کانال‌های کم‌عمق هشدار داده بودند. ما می‌خواهیم به یونسکو و تمام جهان نشان دهیم که یک راه حل داریم. این طرح تمام شغل‌هایی را که با صنعت کشتی‌های تفریحی مرتبط است، در نظر گرفته است.

ونیز

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. روزانه حدود ۶۰ هزار گردشگر که از میزان جمعیت ونیز نیز بیشتر است از این شهر زیبا دیدن می‌کنند که در سال‌های اخیر صدمات زیادی را به ونیز که در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده، وارد کرده‌اند.

گردشگران، این شهر تاریخی را که سالانه میزبان حدود ‌۲۰ میلیون گردشگر است، یکی از زیباترین شهرهای جهان دانسته و به دلیل داشتن بناهای تاریخی ارزشمند به ونیز لقب «موزه‌ای در فضای باز» را داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه