شروع آرام لوفت هانزا پس از تعطیلی ایر برلین

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۰
شروع آرام لوفت هانزا پس از تعطیلی ایر برلین

پس از تعطیلی شرکت ایر برلین به علت ورشکستگی، انجام پروازهای بین‌المللی از مبدأ برلین بر عهده‌ی لوفت‌هانزا قرار گرفته است. اما این شرکت با دشواری‌هایی روبرو است.

اولین پرواز هواپیمایی لوفت‌هانزا از برلین به مقصد آمریکا در ۱۶ سال اخیر، روز چهارشنبه انجام شد. تعداد اندک بلیط‌های فروخته‌شده نشان می‌دهد که این شرکت برای گرفتن جایگاه رقیب ورشکسته‌اش ایر برلین، دشواری‌های زیادی پیش رو دارد.

ایربرلین، دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آلمان، در ماه آگوست اعلام ورشکستگی کرد و آخرین پروازش را پایان ماه گذشته انجام داد. جای خالی این شرکت، به‌ویژه در پروازهای طولانی‌مدت از پایتخت آلمان، به شدت احساس می‌شود.

هری هومایستر (Harry Hohmeister)، عضو هیأت‌مدیره‌ی لوفت‌هانزا، روز چهارشنبه پیش از حرکت هواپیما از فرودگاه تگل برلین به مقصد فرودگاه جی‌اف‌کی نیویورک، به رویترز گفت:

طبیعی است که در این مرحله، رزروها کم باشند.

وی گفت که معمولاً لوفت‌هانزا ۱۲ ماه، یا حداقل ۸ ماه پیش از انجام پرواز در مسیرهای طولانی جدید، فراخوان می‌دهد. اما این بار تنها شش هفته برای فروش اولین پروازش فرصت داشت.

چهار هفته‌ی آینده دوران سختی خواهد بود، اما بعد از آن به زمان اوج کریسمس می‌رسیم و پیشرفت حاصل می‌شود؛ اما اگر اینطور نشد پرواز را لغو می‌کنیم.

فرودگاه تگل برلین

لوفت‌هانزا از قدیم، از پروازهای طولانی‌مدت از مبدأ برلین دوری کرده و به جایش پروازهای بین‌قاره‌ای در دو هاب هوایی فرانکفورت و مونیخ داشته است.

هومایستر می‌گوید که گروه لوفت‌هانزا در حال حاضر مشغول بررسی گزینه‌های طولانی‌مدت دیگر از برلین است؛ اما این احتمال هم وجود دارد که آن‌ها را به شریک ارزان‌قیمتش، یورو وینگز (Eurowings) واگذار کند.

لوفت‌هانزا منتظر تأیید اتحادیه‌ی اروپا است تا بخش عظیمی از شرکت ایر برلین، شامل ۸۱ هواپیما را خریداری کند.

تعطیل شدن ایربرلین به معنای کاهش ملایم در رشد تعداد مسافران فرودگاه برلین، پس از دوران اوج تقاضا است.

شرکت بریتانیایی ایزی‌جت هم که قصد دارد بخشی از فعالیت‌های ایر برلین در فرودگاه تگل را پوشش دهد، اعلام کرده که انتظار کاهش پروازهای این فرودگاه در زمستان امسال را دارد.

انگلبرت لوتک دالدروپ (Englebert Luetke Daldreup)، مدیرعامل فرودگاه برلین می‌گوید:

ما انتظار داریم که شرکای جدیدمان، باعث رشد سریع فروش شوند.

او می‌گوید لوفت‌هانزا در مورد ایده‌ی هاب هوایی شدن برلین «هرگز نباید بگوید هرگز».

مطالب مرتبط:

منبع Reuters

دیدگاه