کوالالامپور دهمین شهر پربازدید جهان شد

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی چهار شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کوالالامپور دهمین شهر پربازدید جهان شد

در فهرست ۱۰۰ شهر پربازدید جهان در سال ۲۰۱۷، کوالالامپور در رتبه‌ی دهم قرار گرفته است. اولین شهر این فهرست نیز هنگ‌کنگ‌ است.

هنگ‌کنگ برای بار هشتم، عنوان پربازدیدترین شهر جهان را به خود اختصاص داد. یورومانیتور اینترنشنال (Euromonitor International) هر سال فهرست ۱۰۰ مقصد گردشگری برتر را اعلام می‌کند و در فهرست سال ۲۰۱۷ آن، نام هنگ‌کنگ‌ در صدر قرار دارد.

این گزارش که روز سه‌شنبه در بازار گردشگری جهانی لندن منتشر شد، بانکوک را در ردیف دوم و لندن را در ردیف سوم قرار می‌دهد و بر تأثیر اساسی افزایش شدید گردشگران چینی تأکید می‌کند.

در آسیا، بانکوک، سنگاپور، ماکائو، شنژن و کوالالامپور به عنوان ده شهر برتر انتخاب شده‌اند. انتظار می‌رود دهلی با افزایش ۲/۸ میلیونی گردشگرانی که به آن سفر می‌کنند نسبت به سال ۲۰۱۶، بیشترین رشد را در سال ۲۰۱۷ داشته باشد.

هنگ کنگ

به دنبال لغو ویزا برای گردشگران چینی، دنپاسار (Denpasar) بالی نیز به همراه سایر شهرهای اندونزی شاهد رشد شدیدی بوده است. با اینکه شنژن تنها شهر چینی حاضر در رتبه‌بندی ده شهر برتر است، اما شهرهای دیگری مثل گوانگجو، شانگهای، پکن، ژوهای (Zhuhai) و گویلین (Guilin) نیز در فهرست قرار دارند.

ووتر گیرتز (Wouter Geerts)، تحلیلگر ارشد یورومانیتور اینترنشنال می‌گوید:

هنگ‌کنگ به دلیل موقعیت استراتژیک و روابطش با چین، همچنان در صدر قرار دارد. با این حال، به دلیل تنش با چین، با رشد منفی ملایمی در سال ۲۰۱۷ روبرو شد. اما میزان رشد سفر گردشگران به هنگ‌کنگ بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۵ دوباره با افزایش روبرو خواهد شد.

ده شهر پربازدید این فهرست از این قرارند:

۱. هنگ‌کنگ: ۲۶/۶ میلیون بازدیدکننده

۲. بانکوک: ۲۱/۲ میلیون بازدیدکننده

۳. لندن: ۱۹/۲ میلیون بازدیدکننده

۴. سنگاپور: ۱۶/۶ میلیون بازدیدکننده

۵. ماکائو: ۱۵/۴ میلیون بازدیدکننده

۶. دبی: ۱۴/۹ میلیون بازدیدکننده

۷. پاریس: ۱۴/۴ میلیون بازدیدکننده

۸. نیویورک: ۱۲/۷ میلیون بازدیدکننده

۹. شنژن: ۱۲/۶ میلیون بازدیدکننده

۱۰. کوالالامپور: ۱۲/۳ میلیون بازدیدکننده

مطالب مرتبط:

دیدگاه