گوگل ارث میزان آلودگی هوا را نشان می‌دهد

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی چهار شنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
گوگل ارث میزان آلودگی هوا را نشان می‌دهد

شرکت گوگل به همکاری شرکت اکلیما، طرحی را آغاز کرده است که میزان آلودگی هوا را در نقشه‌های Google Earth نمایش خواهد داد.

شرکت گوگل به تازگی طرح نوآورانه‌ی دیگری را آغاز کرده است که هدف دارد آگاهی عموم را در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست افزایش دهد. این کمپانی با همکاری شرکت تکنولوژی محیط‌زیستی اکلیما (Aclima)، میزان آلودگی هوا را در کالیفرنیا اندازه‌گیری کرده و یافته‌ها را در پلتفرم گوگل ارث به نمایش گذاشته است.

این دو شرکت داده‌های منطقه‌ای کیفیت هوای نواحی خلیج سانفرانسیسکو، لس‌آنجلس و سنترال ولی (Central Valley) را منتشر خواهند کرد. گوگل و اکلیما برای جمع‌آوری این اطلاعات، به مدت ۴۰۰۰ ساعت با ماشین‌های Google Street View، مسیری ۱۶۱ هزار کیلومتری را پوشش داده‌اند.

دانلود ویدیو

کارین توکن‌بتمن (Karin Tucen-Bettman)، مدیر برنامه‌ی توسعه‌ی Google Earth می‌گوید:

دانشمندان و کارشناسان کیفیت هوا می‌توانند از این اطلاعات برای کمک به سازمان‌های منطقه‌ای، دولت‌ها و تنظیم‌کنندگان استفاده کنند تا آن‌ها بتوانند فرصت‌های دستیابی به بهبود و راه‌حل‌های بهتر کیفیت هوا را شناسایی کنند. اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهد که بزرگراه‌های دارای ترافیک، ترافیک در خیابان‌های محلی و الگوهای آب و هوایی که باعث آلودگی درون‌مرزی می‌شوند، بر الگوهای آلودگی هوا تأثیر می‌گذارند.

دانشمندان که مشغول پژوهش درباره‌ی آلودگی هوا هستند، می‌توانند با پر کردن این فرم، برای دسترسی به این داده‌ها، درخواست بدهند. توکن بتمن اضافه می‌کند:

امیدواریم این اطلاعات به ما کمک کند شهرهایی پایدارتر و هوشمندتر بسازیم، گازهای گلخانه‌ای مؤثر بر تغییرات آب و هوا را کاهش دهیم و کیفیت هوا را بهبود بخشیم تا زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

این شرکت می‌گوید که تا به حال بیش از یک میلیارد داده‌ی کیفیت هوا را ثبت کرده؛ اما وعده می‌دهد که این فقط «اول کار» است.

شرکت ماونتین ویو (Mountain View) امسال آزمایش مشابهی در اوکلند انجام داد. آنها با صندوق دفاع از محیط زیست و دانشگاه تگزاس در آستین همکاری کردند تا مناطقی را که سطوح بالایی از آلودگی دارند، شناسایی کنند.

دانلود ویدیو

این همکاری در نهایت منجر به یک نقشه‌ی تعاملی شد که مناطقی را که به شدت آلوده هستند، نشان می‌دهد.

در ضمن افرادی که به این نوع پروژه‌های آب و هوایی تعاملی علاقه دارند، می‌توانند نقشه‌ی خورشیدی تولید شده توسط شرکت بیگ جی (Big G) را نیز مشاهده می‌کنند. این نقشه به کاربران کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا نیاز به کار گذاشتن پنل خورشیدی در سقف خود دارند یا نه.

مطالب مرتبط:

منبع The Next Web

دیدگاه