۲۳ گجت برای داشتن پروازی راحت

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی جمعه، ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
۲۳ گجت برای داشتن پروازی راحت

تکنولوژی هرروز به کمک بشر می‌آید و وسایلی تولید می‌کند که به زندگی راحت‌تر کمک می‌کند. گجت‌هایی مخصوص سفرهای هوایی ساخته‌شده‌اند که به شما کمک می‌کند سفری راحت‌تر داشته باشید.

گجت‌ها ابزاری هستند که بسیاری از کارها را برای انسان‌ها راحت‌تر می‌کنند. گجت‌های مختلفی برای هر چیزی که فکرش را بکنید وجود دارد، گجت برای راحت‌تر خوابیدن، تماس گرفتن و... .

گجت‌هایی وجود دارند که به راحت‌تر شدن سفر هوایی شما کمک می‌کنند، با استفاده از آن‌ها می‌توانید راحت‌تر سفر کنید و دچار کم‌خوابی یا سردرد و دیگر عواقب سفر هوایی نشوید. با ما همراه باشید تا این گجت های عجیب و غریب را بهتر بشناسیم:

بالشت چشم

گجت

شاید با دیدن تصویر این سوال را از خود بپرسید این دیگر چیست؟ باند مخصوص چشم! نه این وسیله عجیب و غریب یک بالشت چشمی است، بالشتی مخصوص چشم‌های شما! بسیاری از افراد با وجود نور خواب‌شان نمی‌برد و باید حتما در محیطی تاریک بخوابند. این بالشت گجتی ایدئال برای این افراد است. ایده تولید بالشت چشمی در وب‌سایت کیک استارتر مطرح شد و خیلی زود بودجه مورد نیاز برای ساخت آن جمع‌آوری شد.

بالشت چشمی فقط محیط را برای شما تاریک نمی‌کند، بلکه صدای اطراف را هم می‌گیرد. در قسمتی از بالشت که گوش‌ها را پوشانده است، عایقی برای جلوگیری از ورود صدا تعبیه شده است. بالشت چشمی با قیمت ۲۰ دلار به فروش می‌رسد.

فیس کریدل، گجتی برای خواب راحت

گجت

شاید ظاهر گجت به نظر احمقانه باشد، ولی یکی از بهترین گجت‌ها برای پشت سر گذاشتن سفری طولانی فیس کردیل است. این گجت در واقع بالشت مسافرتی است که با فوم قابل‌انعطاف ساخته شده است و در ۵ حالت مختلف قابل استفاده است.

این بالشت می‌تواند به‌عنوان وسیله‌ای برای گذاشتن در زیر سر استفاده شود یا می‌توان کش آن را به پشت صندلی هواپیما متصل کرد و سر را به قسمت جلویی تکیه داد تا شبیه به گهواره‌ای شود که سر شما در داخل آن قرار می‌گیرد.

بالشت اوستریج، بالشتی برای چرت‌های کوتاه!

گجت

بالشت اوستریج، یکی از عجیب‌ترین گجت‌های لیست ما است که ظاهری شبیه به کلاه فضانوردان دارد! شک نکنید با سر کردن این بالشت توجه تمام افراد را به خود جلب می‌کنید، ولی در عوض خوابی راحت را تجربه می‌کنید. مخترعان اوستریج اختراع خود را وسیله‌ای برای خواب سریع در هر مکانی تعریف کرده‌اند. این بالشت دارای حفره‌هایی در قسمت سر و جلوی بینی است که به تنفس راحت‌تر کمک می‌کند. چشم‌ها پوشیده شده‌اند تا نور به داخل آن نفوذ نکند.

حفظ حریم خصوصی با باندکشی!

گجت

این گجت بیشتر شبیه به ابزاری برای شکنجه است تا راحتی! ولی در هر حال به یکی از محبوب‌ترین گجت‌های پرواز تبدیل شده است. گروه تولیدی «بی توریست» این گجت را طراحی و تولید کرده است و در رابطه با هدف خود می‌گوید:

بسیاری از افراد در حین سفر هوایی به حریم شخصی نیاز دارند و دوست ندارند هنگام استفاده از گوشی هوشمند خود مراقب دید نزدن بقیه هم باشند. این گجت عملکردی شبیه به پارتیشن دارد و حریم خصوصی برای مسافر ایجاد می‌کند.

در قسمت جلویی گجت کاربر می‌تواند گوشی هوشمند یا تبلت خود را قرار دهد و ادامه کش هم به پشت صندلی متصل می‌شود.

هدفون بت بند

گجت

هدفون بت بند، یکی از بهترین گجت‌ها برای افرادی است که زیاد با تلفن همراه خود صحبت می‌کنند. طراحی هوشمند هدفون به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی به درآوردن گوشی هوشمند از جیب‌تان نداشته باشید و تنها با یک دکمه به تماس‌های خود پاسخ بدهید.

هدفون بت بند با بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود و با استفاده از آن می‌توانید هم به موسیقی گوش دهید و هم به تماس‌های خود پاسخ دهید. امواج صوتی از طریق سه باند، یکی از پشت و دیگری در دو طرف به گوش شما می‌رسند و محدوده فرکانس ۳۰۰ تا ۱۹۰۰ را ارسال می‌کند. با توجه به استفاده از سه باند صدا در این هدفون، صدای. واضح‌تری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد و در حین گوش دادن به موسیقی یا پادکست های سفر، هرچقدر صدا زیاد باشد شخص کناری شما اذیت نمی‌شود.

عینک ری تایمر برای مقابله با جت لگ!

گجت

عینک ری تایمر به شما کمک می‌کند تا بدن‌تان زودتر با مقصدی که به آن سفر می‌کنید، هماهنگ شود و عوارض جت لگ هرچه کمتر نمایان شود. این عینک مخصوص سفرهای طولانی طراحی شده است، عینک نور محیط را برای شما تنظیم می‌کند تا زودتر به آب و هوا و محل جدیدی که به آن سفر کرده‌اید، سازگار شوید. عینک‌های ری تایمر سبک‌وزن هستند و به‌اندازه کافی بزرگ است که تمام محیط چشم و اطراف آن را پوشش دهد. عینک قابل شارژ است و از طریق پورت USB شارژ می‌شود.

بردن بار اضافی به سبک کارآگاه گجت!

گجت

ژاکت ایرپورت شاتل بیشتر به لباس کارآگاه گجت شباهت دارد تا لباس معمولی! این ژاکت ۱۴ جیب دارد که به مسافر این امکان را می‌دهد که حداقل ۱۵ کیلوگرم بار را با خود به داخل هواپیما ببرد.

چیزهای عجیبی در این ژاکت جا می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دو جفت کفش، لپ‌تاپ ۱۳ اینچی، کابل‌های شارژر، دوربین و لنز اضافه اشاره کرد!

ژاکت به‌گونه‌ای طراحی شده که در برابر نفوذ آب مقاوم است و به‌راحتی در زیر صندلی هواپیما جا می‌گیرد.

نشنیدن صدای جیغ‌وداد کودکان در پرواز با اودیو

گجت

هدفون‌های اودیو هدفون‌هایی ضدآب، ضد عرق، ضد گردوغبار، ضدضربه هستند که با استفاده از آن‌ها هرگونه سر و صدایی خاموش می‌شود! اگر از بدشانسی در پروازی هستید که بغل‌دستی شما همراه با خود کودکی دارد، به‌راحتی می‌توانید اودیو را در گوش خود قرار دهید و دیگر هیچ سروصدایی نشنوید.

شارژ کردن موبایل با حرکت دست

گجت

یکی از کارآمدترین گجت های لیست شارژر دستی است که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. برای استفاده از این شارژر نیازی به برق ندارید و کافی است دسته کنار شارژر را حرکت دهید تا با نیروی مکانیکی گوشی هوشمند شما شارژ شود.

چمدان باهوش!

گجت

چمدان هوشمند تراول میت، یکی از اولین چمدان‌های هوشمند تولید شده است. اما این چمدان هوشمند چه‌کار می‌کند؟ برای استفاده از چمدان باید اپلیکیشن مربوط به آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید، پس از نصب لوکیشن گوشی شما روشن می‌شود و هر جا که گوشی شما باشد، چمدان هم به‌دنبال آن می‌رود. دیگر نیازی به حمل بار با دست ندارید و کافی است از چمدان هوشمند استفاده کنید تا این چمدان همه‌جا دنبال شما باشد. روی چمدان دوربین کوچکی وجود دارد تا در صورت دزدیده شدن بتوان به‌راحتی آن را پیدا کرد.

پشتی صندلی

گجت

خم شدن بیش از اندازه صندلی توسط فرد جلویی در ???????، یکی از آزاردهنده‌ترین تجربه‌های سفر است. اگر شما هم از کم شدن جای پای خود در جلوی صندلی متنفر هستید، این گجت برای شما شبیه به یک رویا است! گجت شامل دسته‌ای پلاستیکی است که در پشتی صندلی جلوی چفت می‌شود و به مسافر جلویی اجازه نمی‌دهند تا صندلی خود را بیش از حد بخواباند تا برای فرد پشتی مزاحمت ایجاد کند.

نگه‌داشتن نوشیدنی و تبلت روی یک استند

گجت

استند ایر هوک در واقع نوعی شبیه‌ساز سینی هواپیما است که دارای گیره‌ای در قسمت بالا و پایین است. ایر هوک به قسمت بالشت صندلی جلویی متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا تبلت و نوشیدنی خود را روی آن بگذارید. ایر هوک مخصوص ایرپاد طراحی شده است، ولی اگر تبلتی به‌اندازه ایرپاد دارید، این گجت برای شما کاربردی خواهد بود.

از وسایل‌تان محافظت کنید

گجت

اگر نمی‌توانید چمدان هوشمند تهیه کنید، قفل هوشمند ای جی تاچ بهترین گزینه برای شما است. این قفل از چمدان بسیار ارزان‌تر است و کوچک و قابل حمل بوده و همه‌جا کاربرد دارد. این قفل توسط نرم‌افزاری کنترل می‌شود و برای باز شدن نیاز به اثرانگشت دارد. با فناوری بلوتوث داخلی می‌توانید چمدان‌تان را هم ردیابی کنید. از پورت‌های USB روی قفل برای شارژ آن استفاده می‌شود.

کاپشنی گرم و راحت

گجت

کاپشن دوت از دور شبیه به یک کاپشن معمولی است، ولی از نزدیک چیزی فراتر از یک کاپشن است. در داخل این کاپشن قسمتی برای قرار دادن بالشت و پتوی مسافرتی مخصوص برند دوت وجود دارد و پوشش داخلی خود کاپشن هم از جنس پشم گوسفند است. این کاپشن برای سفرهای هوایی و سفرهای جنگلی بسیار مناسب است.

پوست‌تان را مرطوب نگه دارید

گجت

اسپری دیس ورکز، اسپری مرطوب‌کننده است که برای سفرهای طولانی بسیار مناسب است. اگر پوست خشکی دارید و نگران خشکی پوست خود در سفر هستید، این اسپری و اسپری‌های مشابه دوای درد شما است. مواد تشکیل‌دهنده اسپری، آب‌معدنی و عصاره آلوئه ورا است که تسکین‌دهنده پوست‌های تحریک‌پذیر است. حتی اگر مدت‌زمان زیادی زیر نور خورشید قرار گرفته‌اید، استفاده از این اسپری برای شما بسیار مناسب است.

ماساژور همراه

گجت

استفاده از کیسه‌های آبگرم و ماساژورهای همراه ایده بسیار خوب برای داشتن سفری راحت است. استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ در طول سفر به کاهش دردهای عضلانی و حتی سردردهای ناشی از سفر کمک می‌کند. توجه داشته باشید شب قبل از سفر خوب بخوابید و در صورتیکه خواب کافی داشتید، ولی بازهم سردرد گریبان گیر شما شد، از روغن‌های ماساژ برای ماساژ شقیقه‌ها استفاده کنید.

سلامتی در پرواز فقط با یک قرص!

گجت

این قرص را نمی‌توان در دسته گجت‌ها به شمار آورد، ولی فناوری منجر به ساخت چنین قرصی شده است. همه ما بارها در تخیلات خود به قرصی فکر کرده‌ایم که با خوردن آن دیگر گرسنه نشویم یا آب ننوشیم و یک قرص جادویی حلال همه مشکلات باشد، حالا این شما و این همان قرص جادویی!

ایرلاین ایرویز در انگلستان به‌تازگی قرصی را در سفر به مسافران پیشنهاد می‌کند که با خوردن آن میزان اسیدهای معده مسافر در طول سفر تنظیم می‌شود و دیگر مسافر غذاهای هواپیما را بی‌مزه حس نمی‌کند و احتمال تهوع را کاهش می‌دهد. در واقع این قرص به‌عنوان یک مدیر در بدن مسافر عمل می‌کند و بدن مسافر در طول پرواز را تنظیم می‌کند.

مبارزه با بوی بد بدن

گجت

لیبرتاد شرکتی است که پیراهنی با عملکرد جذب عرق ساخته است. این پیراهن از پارچه بسیار سبکی ساخته شده است و در ساخت پارچه آن از پشم خاصی استفاده شده است. الیاف خاص پیراهن از رشد هرگونه باکتری در محل تعریق جلوگیری می‌کند و مانع انتشار بوی بد عرق می‌شود. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زیاد عرق می‌کنید و در سفر کاریتان با هواپیما نمی‌توانید بیش از یکدست لباس بردارید، این لباس مناسب شما طراحی شده است.

عطری با بوی تازگی

گجت

معرفی عطر در لیست بهترین گجت‌ها برای مسافرت بسیار عجیب و دور از انتظار است، حق دارید تعجب کنید! ولی این عطر با بقیه عطرها متفاوت است. این عطر با فرمولی که دارد، حس تازگی و طراوت را در شما ایجاد می‌کند و زمانی که سوار هواپیما شده‌اید و احساس می‌کنید حال‌تان زیاد خوب نیست، قبل از هر اقدامی کمی از عطر را به خود بزنید و آن را بو بکشید، این عطر حال و هوای شمارا عوض می‌کند. برند عطر فرانسوی است و همان طور که در تصویر می‌بینید ila نام دارد.

خوابیدن در هرجایی!

گجت

بالشت انعطاف‌پذیر نپ انی وی، یکی دیگر از گجت‌های خواب است که از فوم انعطاف‌پذیر ساخته شده است و به هر شکلی درمی‌آید. در کناره‌های بالشت بندی وجود دارد که دور قفسه سینه قرار می‌گیرد و حالت U مانند آن به خواب بهتر کمک می‌کند.

بالشتی شبیه به شال‌گردن

گجت

بالشت ترتل در واقع شال‌گردنی است که قابلیت بالشت شدن را هم دارد! این بالشت شبیه به شال‌گردن دور گردن پیچیده می‌شود و از فوم و پشم ساخته شده است. بالشت به‌راحتی شکل سر و گردن شمارا می‌گیرد و در هر حالتی که بخواهید، ثابت می‌ماند.

بالشت کوکون

گجت

بالشت کوکون هم یکی دیگر از بالشت‌های مسافرتی این لیست است که علاوه بر راحتی از هرگونه درد گردن جلوگیری می‌کند. این بالشت از پنبه و پلی‌استر ساخته شده است و قابل انعطاف بوده و از هرگونه درد گردن جلوگیری می‌کند.

ثابت نگه‌داشتن سر

گجت

این گجت شبیه کمی شبیه به ابزار شکنجه است تا وسیله‌ای برای راحتی بیشتر ولی عملکردی بسیار دقیق دارد. محافظ گردن اسلیپر آپ رایت، دور گردن و کمر شما را پوشش می‌دهد تا در صورت خوابیدن، گردن و کمر در حالت بدی قرار نگیرند.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه