رستوران های هاوانا، پایتخت زیبای کوبا

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
رستوران های هاوانا، پایتخت زیبای کوبا

هاوانا، پایتخت کوبا، با تفرجگاه‌های ساحلی و رستوران‌های فوق‌العاده‌اش، مقصدی عالی برای یک سفر متفاوت است. غذا خوردن در رستوران‌های هاوانا، تجربه‌ای است که به راحتی فراموش نخواهید کرد.

هاوانا، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای امتحان کردن طعم غذاهای متفاوت است. تنوع و جذابیت غذاها در کوبا، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند.

از غذاهای محلی سنتی گرفته تا غذاهای مدرنی که با الهام از آشپزی کشورهای دیگر، وارد رژیم غذایی این شهر شده‌اند.

در منوی رستوران‌ها تنوع بی‌نظیری از اسامی و غذاها وجود دارد که سلایق مختلف را راضی می‌کند. در ادامه با بهترین رستوران‌های هاوانا، پایتخت کوبا اشنا می‌شویم.

رستوران Dona Eutemia

رستوران های هاوانا

این رستوران در منطقه‌ی قدیمی هاوانا دور از مسیر اصلی رفت و آمد گردشگران قرار گرفته، اما به اندازه‌ی کافی شلوغ است که در آن بتوانید گوشه‌ای از حال و هوای زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید. صاحب این رستوران فردی به نام Laetitia است که اسرار و رموز آشپزی خود را از مادرش آموخته است. او غذاهای کلاسیک را همراه با بهترین سالادها و برنج سرو می‌کند. انواع غذاهای دریایی تازه و میوه‌های عجیب و غریب در منوی این رستوران دیده می‌شود. این رستوران قیمت مناسبی دارد و بسیار محبوب است.

رستوران La Guarida

رستوران های هاوانا

این رستوران در اصل به عنوان لوکیشن فیلم «توت فرنگی و شکلات» آماده شد و امروزه به یکی از رستوران‌های محبوب برای علاقه‌مندان به سینما تبدیل شده است. این رستوران در طبقه‌ی سوم یک ساختمان مسکونی قرار گرفته است. برای این که در این رستوران غذا بخورید، از پله‌های مرمرین آن بالا بروید و در فضایی جذاب در میان عاشقان فیلم‌های قدیمی، غذا بخورید. در بالکن این رستوران می‌توانید از چشم‌اندازهای زیبایی از هاوانا لذت ببرید. قیمت‌های این رستوران نسبتا مناسب است، البته با توجه به شهرت جهانی که دارد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و انواع غذاهای کوبایی در آن سرو می‌شود.

رستوران سن کریستوبال (San Cristobal Paladar)

رستوران های هاوانا

اگر می‌خواهید حال و هوای دوران استعمار در هاوانا را تجربه کنید، این رستوران انتخاب مناسبی است. از محیط اطراف گرفته تا غذاهای این رستوران، همه‌ی عوامل دست به دست هم می‌دهند تا تجربه‌ای خاص و کلاسیک داشته باشید. محیط گرم و دوستانه‌ی این رستوران با اشیای آنتیک و کتاب‌های قدیمی و عکس‌های نوستالژیک تزیین شده است. پیش‌غذا و غذاهای اصلی این منو، بسیار متنوع است. در مورد تک تک عکس‌ها می‌توانید از صاحب رستوران سوال کنید و او با حوصله، دقایقی را کنار میز شما وقت می‌گذارد و از معاشرت با او لذت خواهید برد.

رستوران بلا هاوانا (BellaHabana)

رستوران های هاوانا

این عمارت شیک در منطقه‌ی فوق‌العاده‌ی Miramar قرار دارد و در آن می‌توانید بهترین غذاهای مدرن کوبایی با تغییرات بین‌المللی و با تمرکز بر انواع غذای دریایی و ماهی را نوش جان کنید. تنوع غذاهای دریایی این رستوران بسیار جالب توجه است و بعضی از غذاها با چندین طعم سرو می‌شوند. غذا خوردن در این رستوران، تجربه‌ای محلی و ناب است که برای ثبت خاطرات آن، لازم نیست پول زیادی خرج کنید. دیوارها و سقف تزیین شده‌ی این رستوران، شما را به سفری در دل تاریخ کوبا می برد.

نائو بار (Nao Bar)

این رستوران در نزدیک اسکله قرار دارد و معنای اسم آن، کشتی است. دکوراسیون آن شبیه به کشتی است و با وسایل مختلف مرتبط با دریانوردی تزیین شده است. در این رستوران می‌توانید غذاهای خاص و نوشیدنی‌های محلی را امتحان کنید و لذیترین موهیتو را نوش جان کنید. برای تهیه‌ی غذاها و نوشیدنی‌ها، از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود. با وجود این، قیمت نهایی در این رستوران بسیار معقول است.

رستوران El Cocinero

رستوران های هاوانا

این رستوران در یک کارخانه‌ی قدیمی واقع شده و یکی از رستوران‌های شیک شهر است که تراسی بر بام دارد. ظاهر بنا، یادآور دوران استعمار است اما فضای رستوران و غذاهای آن مدرن است. بهترین غذاهای دریایی و انواع غذاهای کوبایی در این رستوران سرو می‌شود. بعد از خوردن شام می‌توانید در تراس بنشینید و چشم‌انداز زیبای شهر را با چراغ‌های سوسوزننده تماشا کنید و نوشیدنی بخورید. این رستوران، مکانی فوق‌العاده برای گذراندن یک شب فراموش‌نشدنی در هاوانا است.

رستوران La Galería

این رستوران یکی دیگر از انواع گالری‌های هنری است که با رستوران ترکیب شده‌اند و فضایی عالی و آرام‌بخش برای علاقه‌مندان به هنر ایجاد کرده‌اند. هنگام غذا خوردن در این رستوران، آثار هنری معاصر کوبا در اطراف شما توجه‌تان را جلب می‌کند. غذاهای تلفیقی این رستوران، تنوع زیادی دارند. در تراس فضای باز این رستوران می‌توانید بهترین نوشیدنی‌های محلی را نوش جان کنید. شب‌ها زیر نور ملایم و جذاب سالن غذاخوری، می‌توانید شامی رمانتیک و لذیذ را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

رستوران Casa Miglis

رستوران های هاوانا

این رستوران، گوشه‌ای از جذابیت سوئد را به قلب کوبا آورده است. صاحب سوئدی کوبایی این رستوران، محیطی جذاب برای غذا خوردن و دورهمی‌های دوستانه برای اهالی هاوانا و گردشگران فراهم کرده است. آشپز سوئدی رستوران، منویی از غذاهای شمال اروپا ارائه کرده است که با غذاهای دریایی و ناگت‌های مختلف تکمیل می‌شود. برای تهیه ‌و سرو غذاها از بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی استفاده می‌شود.

کافه Laurent

رستوران های هاوانا

این کافه در طبقه‌ی چهارم یک ساختمان قدیمی در نزدیکی هتل تاریخی ناسیونال قرار دارد که به یک رستوران و کافه‌ با دکوری مینی‌مال تبدیل شده است. روی دیوارهای این کافه، روزنامه‌های قدیمی به چشم می‌خورد. منوی این رستوران شامل بیش از ۳۰ غذای اسپانیایی کوبایی است و انواع غذاهای دریایی لذیذ هم دارد. اگر می‌خواهید چشم‌اندازهای زیبایی از شهر را ببینید، به خصوص هنگام غروب، در بالکن کافه بنشینید و لذیذترین نوشیدنی‌ها را امتحان کنید.

رستوران آتلیه (Atelier)

رستوران های هاوانا

این رستوران با دو تراس در بام با ظاهر و نمایی که شما را به دوران استعمار می‌برد، یکی از بهترین رستوران‌های شهر است. در منوی دست‌نویس این رستوران، غذاهای متنوع کوبایی و غذاهای لذیذ و متفاوت دریایی دیده می‌شود. فلافل، لابستر تازه، انواع تارت و غذاهای گوشتی را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. این رستوران، محیطی مناسب و راحت برای غذا خوردن کسانی است که گروهی سفر می‌کنند.

 

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه