افتتاح قطار سریع السیر سئول – گانگ نئونگ

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی دوشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
افتتاح قطار سریع السیر سئول – گانگ نئونگ

با افتتاح قطار جدید سئول – گانگ‌نئونگ به مناسبت المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ، مسافران با هزینه‌ای ناچیز این مسیر را در ۱۰۰ دقیقه طی خواهند کرد.

از اواسط ماه دسامبر، مسیر بین سئول و شهر بندری گانگ‌نئونگ واقع در استان گانگوون که تا پیش از این ۶ ساعت با قطار عادی و ۳ ساعت با اتوبوس تندرو طول می‌کشید، تبدیل به یک مسیر یک ساعت و چهل دقیقه‌ای خواهد شد.

در ماه ژوئن، اداره‌ی راه‌آهن کره جنوبی، احداث راه‌آهن ۲۷۷/۹ کیلومتری بین فرودگاه اینچئون و گانگ‌نئونگ را به پایان رساند. اولین سفر آزمایشی این مسیر، در روز ۳۱ اکتبر انجام شد.

این مسیر جدید، به قطار اجازه می‌دهد با سرعت حداکثری ۲۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و مسافران را مستقیماً از فرودگاه به این شهر ساحلی ببرد.

بودجه‌ای ۳٫۳۲ میلیارد دلاری به ساخت ۳۴ تونل و ۵۳ پل اختصاص داده شده بود تا فرودگاه اینچئون سئول را به استادیوم‌هایی که محل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ هستند، وصل کنند.

در این مسیر ۶ ایستگاه جدید وجود دارد که عبارت هستند از مانجونگ، هوئنگ‌سئونگ، دونائه (Dunnae)، پیونگ‌چانگ، جینبو و گانگ‌نئونگ. سه ایستگاه آخر – پیونگ‌چانگ، جینبو و گانگ‌نئونگ – برای آسان کردن دسترسی به استادیوم‌ها طراحی شده‌اند.

در زمان برگزاری بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ در ماه فوریه، این قطار روزانه ۱۶ بار از فرودگاه اینچئون، ۱۰ بار از ایستگاه سئول، ۱۰ بار از چئونگ‌نیانگی و ۱۵ بار از ایستگاه سانگ‌بونگ حرکت خواهد کرد. کرایه‌ی هر مسیر بسته به مقصد، بین ۹۲٬۵۰۰ تا ۱۱۰٬۰۰۰ تومان خواهد بود.

پس از پایان بازی‌های المپیک، تعداد سفرهای روزانه‌ی قطارها کاهش پیدا خواهد کرد، اما آنقدر خواهد بود که بتواند مسافران علاقه‌مند به بازدید از ساحل‌های گیونگ‌پودائه و جئونگ‌دانگ‌جین را جابه‌جا کند.

مطالب مرتبط:

منبع Korea Herald

دیدگاه