راهنمای خرید در بازارچه های کوالالامپور

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
راهنمای خرید در بازارچه های کوالالامپور

خرید در بازارچه‌های شبانه و خیابانی، یک تفریح سرگرم‌کننده و متفاوت در سفرهای خارجی است. به خصوص در کوالالامپور که این بازارچه‌ها، طرفداران فراوانی دارند.

بازارچه‌های خیابانی کوالالامپور، بدون شک یکی از بهترین مکان‌های خرید برای کسانی است که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند و دوست دارند خریدی بومی را تجربه کنند. تازه‌ترین محصولات محلی، لباس، صنایع دستی، زیورآلات و متعلقات مد با قیمت‌های عالی و مقرون‌به‌صرفه در این بازارها پیدا می‌شود؛ بازارچه‌هایی که پر از اهالی و گردشگرانی است که می‌خواهند از مناطق توریستی و مراکز تجاری گران و مدرن فاصله بگیرند. این بازارچه‌ها از طلوع تا غروب آفتاب باز هستند و البته در ساعاتی از روز بسیار گرم و مرطوب می‌شوند. بنابراین لباس و کفش مناسب بپوشید و آب فراوان بخورید. این بازارچه‌های کوالالامپور همگی در داخل شهر قرار ندارند، ولی به راحتی با قطارهای شهری قابل دسترسی هستند.

بازارچه خیابان پتالینگ (Petaling) در محله‌ی چینی‌ها

بازارچه‌ی خیابان پتالینگ (Petaling) در محله‌ی چینی‌ها

اگر از هر کسی که به مالزی سفر کرده در مورد این خیابان بپرسید، بدون شک به شما خواهند گفت که این بازارچه، بهشتی برای عاشقان خرید است. این بازارچه‌ی محبوب و معروف، به یک بازار شبانه‌ی جذاب و پرهیاهو تبدیل شده است. در هزاران غرفه در این بازارچه، انواع و اقسام کالاهای مختلف با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسند.

در غرفه‌های این خیابان جذاب می‌توانید انواع محصولات و به خصوص انواع غذاهای محلی را بخرید. البته لازم به توضیح نیست که محصولاتی که با مارک برندهای مشهور در این بازارچه با قیمت‌های ارزان به فروش می‌رسند، اصل نیستند ولی بعضی از آن‌ها کیفیت‌های قابل قبولی دارند. انواع کیف، ساعت، لباس‌ و کفش و سایر لوازم و کالاهای مورد نیاز در این غرفه‌ها پیدا می‌شود.

اگر برای خرید، بودجه‌ی محدودی دارید، حتما به این خیابان سر بزنید. با چانه زدن می‌توانید قیمت‌ها را باز هم از آنچه که هست، کمتر کنید. علاوه بر غرفه‌های مختلف خرید و فروش کالاها، آنچه که بیش از همه توجه گردشگران را جلب می‌کند، غرفه‌های فروش انواع غذاهای محلی و چینی است. انواع رستوران‌های دریایی و چینی در گوشه و کنار خیابان وجود دارند. عطرهای متمایز و متنوع در فضای خیابان می‌پیچد به طوری که نمی‌توانید ساده از کنار غرفه‌های فروش مواد غذایی بگذرید.

نکته‌ی مثبت در مورد این بازارچه این است که غرفه‌ها تا آخر شب باز هستند، حتی بعضی از آن‌ها تا ساعت  چهار و پنج صبح فعالیت می‌کنند.

قیمت‌ها در این بازارچه ۱۵ تا ۳۵ درصد بیشتر از قیمت واقعی است، به خصوص برای توریست‌ها که این قیمت باز هم بیشتر می‌شود. بنابراین قبل از این که برای خرید به این خیابان پا بگذارید، چانه زدن را تمرین کنید. اگر لباس‌های شیک و مارک بپوشید، احتمال این که قیمت بیشتری از شما طلب کنند، بیشتر می‌شود. اگر به چیزی علاقه‌مند شدید، لازم نیست اشتیاق خود را نشان دهید و اگر برای خرید یک محصول به توافق نرسیدید، نگران نباشید، احتمالا در یک غرفه‌ی دیگر همان کالا یا شبیه‌اش را پیدا خواهید کرد.

محله‌ی چینی‌ها دسترسی خوبی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی دارد. بسیاری از خط‌های مهم اتوبوس از این منطقه می‌گذرند. در نزدیکی این بازارچه، چندین ایستگاه قطار وجود دارد. 

بازار شبانه Kampung Baru

بازار شبانه‌ی Kampung Baru

این بازار یکی از بهترین مناطق شهر برای خرید پوشاک سنتی مالزی است. به غیر از لباس، انواع زیورآلات و صنایع دستی سنتی هم در این بازارچه پیدا می‌شود. محصولات فرهنگی مثل دی وی دی و کتاب و لوازم منزل از دیگر کالاهایی هستند که می‌توانید از اینجا خریداری کنید. محصولات این بازارچه با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای عرضه می‌شوند.

علاوه بر غرفه‌های خرید و فروش کالا، این بازار به خاطر فروش و عرضه‌ی بهترین غذاهای محلی مشهور است. ماهی کبابی، ساتای، سالاد سبزیجات و میوه‌های استوایی و انواع دسرها و غذاهای سنتی مالزی در این بازارچه عرضه می‌شود. برخی از غرفه‌ها، میزها و صندلی‌هایی در خیابان قرار داده‌اند تا مشتریان با خیال راحت غذای دلخواه خود را نوش جان کنند.  

این بازار هم به راحتی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است. بازار از ساعت ۱۸ روز شنبه تا یک بامداد روز یکشنبه فعال است.

بازارچه Kasturi Walk

بازارچه‌ی Kasturi Walk

این بازارچه در فضای باز در کنار خیابان Jalan Kasturi برپا می‌شود. در این بازارچه، اسنک‌ها، غذاهای محلی و محصولاتی چون کیف و کفش، ساعت، لباس و انواع میوه‌های استوایی به فروش می‌رسد. این بازارچه تقریبا مشابه بازار خیابان پتالینگ است، اما به اندازه‌ی آن شلوغ نمی‌شود. تعداد فروشندگان و غرفه‌های این بازارچه هم کمتر است، ولی محصولات عرضه شده قیمت‌های بسیار مناسبی دارند و موقعیت جفرافیایی بازارچه مناسب است و به راحتی قابل دسترسی است. این بازارچه از سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شده و به همین دلیل کیوسک‌ها و غرفه‌های نو و تمیزی دارد.

غرفه‌های غذای این  بازارچه انواع غذاهای هندی، چینی و مالایی را عرضه می‌کنند. این خیابان که یکی از جاذبه‌های محبوب گردشگران به خصوص در شب‌های جشن است، میزبان مراسم و آیین‌های فرهنگی مختلف است. در این بازارچه می‌توانید با چانه زدن، تخفیف‌های بسیار خوبی بگیرید. از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ و نیم شب برای سر زدن به این بازارچه وقت دارید.

بازارچه Chow Kit

بازارچه‌ی Chow Kit

این بازارچه  در شمال خیابان Jalan Tunku Abdul Rahman قرار دارد و به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش دوم یکی از محبوب‌ترین بازارچه‌های محلی در کوالالامپور است. البته این بازار اندازه‌ی سایر بازارجه‌هایی که معرفی کردیم، بین گردشگران محبوب و شناخته‌شده نیست؛ ولی مثل آن‌ها، جایی برای خرید ارزان و چانه زدن است.

خیابان اصلی این بازارچه، از نظر فرهنگی، دیدنی و جالب توجه است و شور و هیجان خاصی دارد. دنیایی از عطرها و رنگ‌های متفاوت در این بازارچه میزبان گردشگران و اهالی شهر است. بازار با چترهای بزرگ و رنگارنگ بالای غرفه‌ها پوشیده شده است. غرفه‌های این بازارچه محصولاتی مانند انواع میوه استوایی، سبزی، توفو، ادویه، کفش و لباس و محصولات فرهنگی می‌فروشند. فروشندگان غرفه‌ها بسیار مودب و خوش‌برخورد هستند و در این بازارچه می‌توانید مهمان‌نوازی اهالی مالزی را از نزدیک تجربه کنید. در بخش دیگری از بازارچه، انواع مواد غذایی مثل گوشت و مرغ با قیمت‌های مناسب به فروش می‌رسد. از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید به این بازارچه سر بزنید.

بازار شبانه Taman Connaught

بازار شبانه‌ی Taman Connaught

این بازارچه، هر هفته در غروب چهارشنبه برپا می‌شود. در این بازارچه بیش از ۷۰۰ غرفه در مسیری ۲ کیلومتری در کنار هم قرار می‌گیرند. گشت و گذار کامل در این بازارچه دو سه ساعتی طول می‌کشد. انواع لباس‌های ارزان‌قیمت، زیورآلات و متعلقات پوشاک، کتاب، کیف و کفش و لوازم منزل در این غرفه‌ها عرضه می‌شود. این بازارچه در بین اهالی شهر بسیار محبوب است و غرفه‌های متعددی برای فروش مواد غذایی و غذاهای چینی دارد. غرفه‌های اسنک، بستنی و دسرهای محلی از دیگر غرفه‌های محبوب این بازارچه است. برای سر زدن به این بازارچه از ۵ و نیم عصر تا ۱۲ شب فرصت دارید.

در پایان توصیه می‌کنیم لیست کامل جاهای دیدنی کوالالامپور را در کجارو ببینید و علاوه بر آشنایی با دیگر مراکز خرید این شهر، اطلاعات لازم درباره سایر جاذبه‌های گردشگری آن را نیز بدست بیاورید تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید.

به یاد داشته باشید که کجارو می‌تواند در انتخاب تور کوالالامپور و سایر تورهای مالزی نیز به شما کمک کند. ما با همکاری آژانس‌های معتبر گردشگری فهرستی از ده‌ها تور را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید تور مورد نظر خود را انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع kuala-lumpur

دیدگاه